S 4760 milimetrů dlouhým kupé LC od Lexusu jsme se poprvé setkali na detroitském autosalonu. Tam se chlubil atmosférickým osmiválcem, pohonem zadních kol a inovativním desetistupňovým automatem. Jen o pár týdnů později má to stejné auto hybridní pohon a čtyřstupňový automat. Jen ten náhon na zadek zůstal.
Jak už to tak u Lexusu povětšinou bývá, v Evropě se LC 500 s osmiválcovým motorem možná vůbec nedočkáme. Místo něj ale dostaneme provedení LC 500h, kombinující 3.5litrový šestiválec s elektromotorem. Spalovací motor má sám o sobě 299 koní při 6600 ot./min, elektromotor přidává dalších 61 koní. Výsledkem je potom systémový výkon 359 koní a točivý moment 356 Nm, o jejichž transfer na zadní kola se stará čtyřstupňová automatická převodovka.
Ano, čtete správně, LC 500h má čtyřstupňový automat a ne, Lexus nezamrzl někde v devadesátých letech. Jeho použití má podle všeho dobrý důvod. Až doposud totiž Lexus kombinoval s hybridním pohonem bezestupňový automat CVT, který ale nepřinášel tolik řidičského potěšení. Naopak automat s přednastavenými stupni dokáže lépe koordinovat otáčky se záměry řidiče, výsledkem tak je přirozenější vazba mezi pohybem plynového pedálu a skutečným zrychlováním vozidla. Převodovka navíc umí řadit v manuálním režimu, což je u hybridních Lexusů rovněž novinka.
Cílem čtyřmístného kupé je zrychlení na 100 km/h pod hranicí pěti sekund. Svůj podíl na této hodnotě mají jistě i lithium-iontové akumulátory s blíže nespecifikovanou kapacitou, vážící pouze 50 kilogramů. Jak jste asi již pochopili, i s jiným pohonným ústrojím využívá LC 500h novou platformu GA-L pro prémiové modely s pohonem zadních kol. Její hlavní předností je přesunutí co největší části hmotnosti směrem ke středu vozu a současně níže k zemi, čímž došlo k nalezení ideálního těžiště.
Jednotlivá kola jsou posunuta do rohů karosérie, což spolu s krátkými převisy jen pomůže jízdním vlastnostem. Na výrobu karosérie byla použita vysokopevnostní ocel, tu doplňují kapota a blatníky z hliníku, hliníkové dveřní pláště upevněné na vnitřní konstrukci dveří z uhlíkových vláken, víko zavazadelníku z kompozitu, střecha z karbonu nebo několik prvků z kovaného hliníku. Zavěšení je na obou koncích auta víceprvkové se dvěma horními a dvěma spodními vodícími rameny přední nápravy.
Design karosérie hybridu je stejně atypický jako u benzínového modelu. Jako první si asi všimnete profilu s nízkou a dlouhou kapotou, vytaženými blatníky a aerodynamickou linii střechy, která se směrem dozadu zužuje a klesá mezi blatníky. I v tomto případě vynikne kombinace výšky 1345 milimetrů s extrémní šířkou 1920 milimetrů. Přední část nabízí masku ve tvaru vřetene, doplněnou LED světlomety se třemi zdroji a do nich zasahujícími diodami denního svícení. LEDky mají i skupinové svítilny, v obou případech je orámování protahuje až do nárazníků. Standardem jsou 20palcová hliníková kola, alternativně zaměnitelná za 20- nebo 21palcové kované ráfky.
Čtyřmístný interiér je interiér klade důraz na místo řidiče. To je od spolujezdce důsledně odděleno širokým středovým tunelem, sedačka je navíc umístěná co možná nejblíže těžišti vozu. Volant má po obvodu věnce jiný průřez, což dovoluje různé varianty úchopu a otáčení zápěstím při ovládání vozidla. Páčky řazení jsou z hořčíkové slitiny. Přístrojový panel připomíná supersport LFA, zatímco na středové konzoli najdeme infotainment s rychlejším softwarem a lepší grafikou. Za příplatek bude dostupné audio Mark Levinson. Pokud jde o výběr materiálů, čekejte kůži nebo Alcantaru.
Bezpečnost má na starosti soubor asistentů Lexus Safety System+, kombinující radar a kameru. Součástí tohoto balíčku jsou přednárazový systém s rozpoznáváním chodců, adaptivní tempomat, udržování vozidla v jízdním pruhu a automatická dálková světla.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?