S 4760 milimetrů dlouhým kupé LC od Lexusu jsme se poprvé setkali na detroitském autosalonu. Tam se chlubil atmosférickým osmiválcem, pohonem zadních kol a inovativním desetistupňovým automatem. Jen o pár týdnů později má to stejné auto hybridní pohon a čtyřstupňový automat. Jen ten náhon na zadek zůstal.
Jak už to tak u Lexusu povětšinou bývá, v Evropě se LC 500 s osmiválcovým motorem možná vůbec nedočkáme. Místo něj ale dostaneme provedení LC 500h, kombinující 3.5litrový šestiválec s elektromotorem. Spalovací motor má sám o sobě 299 koní při 6600 ot./min, elektromotor přidává dalších 61 koní. Výsledkem je potom systémový výkon 359 koní a točivý moment 356 Nm, o jejichž transfer na zadní kola se stará čtyřstupňová automatická převodovka.
Ano, čtete správně, LC 500h má čtyřstupňový automat a ne, Lexus nezamrzl někde v devadesátých letech. Jeho použití má podle všeho dobrý důvod. Až doposud totiž Lexus kombinoval s hybridním pohonem bezestupňový automat CVT, který ale nepřinášel tolik řidičského potěšení. Naopak automat s přednastavenými stupni dokáže lépe koordinovat otáčky se záměry řidiče, výsledkem tak je přirozenější vazba mezi pohybem plynového pedálu a skutečným zrychlováním vozidla. Převodovka navíc umí řadit v manuálním režimu, což je u hybridních Lexusů rovněž novinka.
Cílem čtyřmístného kupé je zrychlení na 100 km/h pod hranicí pěti sekund. Svůj podíl na této hodnotě mají jistě i lithium-iontové akumulátory s blíže nespecifikovanou kapacitou, vážící pouze 50 kilogramů. Jak jste asi již pochopili, i s jiným pohonným ústrojím využívá LC 500h novou platformu GA-L pro prémiové modely s pohonem zadních kol. Její hlavní předností je přesunutí co největší části hmotnosti směrem ke středu vozu a současně níže k zemi, čímž došlo k nalezení ideálního těžiště.
Jednotlivá kola jsou posunuta do rohů karosérie, což spolu s krátkými převisy jen pomůže jízdním vlastnostem. Na výrobu karosérie byla použita vysokopevnostní ocel, tu doplňují kapota a blatníky z hliníku, hliníkové dveřní pláště upevněné na vnitřní konstrukci dveří z uhlíkových vláken, víko zavazadelníku z kompozitu, střecha z karbonu nebo několik prvků z kovaného hliníku. Zavěšení je na obou koncích auta víceprvkové se dvěma horními a dvěma spodními vodícími rameny přední nápravy.
Design karosérie hybridu je stejně atypický jako u benzínového modelu. Jako první si asi všimnete profilu s nízkou a dlouhou kapotou, vytaženými blatníky a aerodynamickou linii střechy, která se směrem dozadu zužuje a klesá mezi blatníky. I v tomto případě vynikne kombinace výšky 1345 milimetrů s extrémní šířkou 1920 milimetrů. Přední část nabízí masku ve tvaru vřetene, doplněnou LED světlomety se třemi zdroji a do nich zasahujícími diodami denního svícení. LEDky mají i skupinové svítilny, v obou případech je orámování protahuje až do nárazníků. Standardem jsou 20palcová hliníková kola, alternativně zaměnitelná za 20- nebo 21palcové kované ráfky.
Čtyřmístný interiér je interiér klade důraz na místo řidiče. To je od spolujezdce důsledně odděleno širokým středovým tunelem, sedačka je navíc umístěná co možná nejblíže těžišti vozu. Volant má po obvodu věnce jiný průřez, což dovoluje různé varianty úchopu a otáčení zápěstím při ovládání vozidla. Páčky řazení jsou z hořčíkové slitiny. Přístrojový panel připomíná supersport LFA, zatímco na středové konzoli najdeme infotainment s rychlejším softwarem a lepší grafikou. Za příplatek bude dostupné audio Mark Levinson. Pokud jde o výběr materiálů, čekejte kůži nebo Alcantaru.
Bezpečnost má na starosti soubor asistentů Lexus Safety System+, kombinující radar a kameru. Součástí tohoto balíčku jsou přednárazový systém s rozpoznáváním chodců, adaptivní tempomat, udržování vozidla v jízdním pruhu a automatická dálková světla.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.