BMW uvádí značku iPerformance, prvním modelem je limuzína 740e

ar6, 18. února 2016, 04:52 Google+ Geneva International Motor Show 2016

Až doposud byla většina plug-in hybridních BMW odlišena od zbytku nabídky prostým písmenkem e v názvu. Bavorské automobilce to však nejspíše bylo málo, proto zakládá novou značku iPerformace. A jejím pilotním modelem se stane limuzína 740e.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW 740e iPerformance je prvním modelem nově vzniklé značky pro plug-in hybridy.

BMW 740e iPerformance je prvním modelem nově vzniklé značky pro plug-in hybridy. | foto: BMW

Sdílejte článek

Značka iPerformance má za cíl sdružovat „pod jednou střechou“ všechny plug-in hybridní vozy s modrobílou vrtulí ve znaku. Výjimku tvoří vozy specializované divize i. Pokud budeme konkrétní, ponesou znáček iPerformance řady 2 Active Tourer, 3, 7 a X5. Jak zdůrazňuje samo BMW, je to pouze dočasný stav, v budoucnu se má tato řada rozrůst o další modely, sahající do rozdílných segmentů. A jak vůbec plug-in hybridního Bavora poznáte? Podle log BMW i na předních blatnících, modrých prvků ve stylu BMW i v masce chladiče a nábojích kol a loga eDrive na zadním sloupku.

Limuzína 740e iPerformance využívá dvoulitrový čtyřválec TwinPower Turbo s výkonem 258 koní a točivým momentem 400 Nm v kombinaci s elektromotorem o výkonu 113 koní s točivým momentem 250 Nm. Druhá jmenovaná jednotka je plně zakomponována do osmistupňového automatu Steptronic (ten může být vybaven páčkami pro manuální řazení), zároveň také plní funkci generátoru. Systémově nabídne „sedmička“ 326 koní a 500 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, respektive 5,7 sekundy v případě prodloužené varianty. Spotřeba je podle tabulek 2,1 l/100 km. Tyto hodnoty potom platí pro pohon zadních kol.

img-responsive

Plug-in hybridní řada 7 umí jezdit za 2,1 l/100 km. | foto: BMW

K dispozici je totiž i čtyřkolka xDrive, rozdělující sílu mezi obě nápravy nezávisle na tom, jestli je využíván celý systém nebo jen spalovací motor. 740e xDrive tak na 100 km/h zrychlí za 5,5 sekundy, spotřeba pak stoupne na 2,3 l/100 km. Pro obě varianty je společný lithium-iontový akumulátor s kapacitou 9,2 kWh (využitelná je kapacita 6,9 kWh), umístěný pod zadními sedadly. I proto má limuzína slušných 420 litrů zavazadlového prostoru. Nabití baterie zabere méně než čtyři hodiny v případě použití domácí sítě, s nabíječkou BMW i Wallbox čas potřebný k „doplnění šťávy“ klesne na méně než tři hodiny.

Prostřednictvím tlačítka eDrive řidič určuje, v jakém režimu bude plug-in hybridní pohon pracovat. Hybridní Auto eDrive zajišťuje maximálně efektivní spolupráci mezi oběma motory, čistě elektricky Max eDrive znamená omezení rychlosti na 140 km/h a dojezdu na 40 kilometrů, respektive 37 kilometrů v případě čtyřkolky, a konečně „doplňující“ Save Battery znamená postupné ukládání energie do akumulátorů pro pozdější využití. V kabině dále nechybí volič Driving Experience Control s režimy Sport, Comfort, Eco Pro a Adaptvie.

Všechny tři varianty 740e mají v základu LEDkové světlomety, klíč s displejem, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů, nezávislé topení a klimatizaci nebo infotainment s navigací a ovládáním gesty. Mezi příplatky nechybí laserová světla, vyhřívaná a odvetrávaná sedadla vpředu i vzadu s masážní funkcí, klimatizace pro zadní pasažéry, panoramatická střecha nebo M sportovní paket.

Vytisknout

Diskuze: BMW uvádí značku iPerformance, prvním modelem je limuzína 740e

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Kia Niro se představuje v evropském hávu, pohonné ústrojí zůstalo nezměněno.

Kia Niro se oděla do evropského kabátku, mnoho změn nečekejte

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud