Až doposud byla většina plug-in hybridních BMW odlišena od zbytku nabídky prostým písmenkem e v názvu. Bavorské automobilce to však nejspíše bylo málo, proto zakládá novou značku iPerformace. A jejím pilotním modelem se stane limuzína 740e.
Značka iPerformance má za cíl sdružovat „pod jednou střechou“ všechny plug-in hybridní vozy s modrobílou vrtulí ve znaku. Výjimku tvoří vozy specializované divize i. Pokud budeme konkrétní, ponesou znáček iPerformance řady 2 Active Tourer, 3, 7 a X5. Jak zdůrazňuje samo BMW, je to pouze dočasný stav, v budoucnu se má tato řada rozrůst o další modely, sahající do rozdílných segmentů. A jak vůbec plug-in hybridního Bavora poznáte? Podle log BMW i na předních blatnících, modrých prvků ve stylu BMW i v masce chladiče a nábojích kol a loga eDrive na zadním sloupku.
Limuzína 740e iPerformance využívá dvoulitrový čtyřválec TwinPower Turbo s výkonem 258 koní a točivým momentem 400 Nm v kombinaci s elektromotorem o výkonu 113 koní s točivým momentem 250 Nm. Druhá jmenovaná jednotka je plně zakomponována do osmistupňového automatu Steptronic (ten může být vybaven páčkami pro manuální řazení), zároveň také plní funkci generátoru. Systémově nabídne „sedmička“ 326 koní a 500 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, respektive 5,7 sekundy v případě prodloužené varianty. Spotřeba je podle tabulek 2,1 l/100 km. Tyto hodnoty potom platí pro pohon zadních kol.
K dispozici je totiž i čtyřkolka xDrive, rozdělující sílu mezi obě nápravy nezávisle na tom, jestli je využíván celý systém nebo jen spalovací motor. 740e xDrive tak na 100 km/h zrychlí za 5,5 sekundy, spotřeba pak stoupne na 2,3 l/100 km. Pro obě varianty je společný lithium-iontový akumulátor s kapacitou 9,2 kWh (využitelná je kapacita 6,9 kWh), umístěný pod zadními sedadly. I proto má limuzína slušných 420 litrů zavazadlového prostoru. Nabití baterie zabere méně než čtyři hodiny v případě použití domácí sítě, s nabíječkou BMW i Wallbox čas potřebný k „doplnění šťávy“ klesne na méně než tři hodiny.
Prostřednictvím tlačítka eDrive řidič určuje, v jakém režimu bude plug-in hybridní pohon pracovat. Hybridní Auto eDrive zajišťuje maximálně efektivní spolupráci mezi oběma motory, čistě elektricky Max eDrive znamená omezení rychlosti na 140 km/h a dojezdu na 40 kilometrů, respektive 37 kilometrů v případě čtyřkolky, a konečně „doplňující“ Save Battery znamená postupné ukládání energie do akumulátorů pro pozdější využití. V kabině dále nechybí volič Driving Experience Control s režimy Sport, Comfort, Eco Pro a Adaptvie.
Všechny tři varianty 740e mají v základu LEDkové světlomety, klíč s displejem, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů, nezávislé topení a klimatizaci nebo infotainment s navigací a ovládáním gesty. Mezi příplatky nechybí laserová světla, vyhřívaná a odvetrávaná sedadla vpředu i vzadu s masážní funkcí, klimatizace pro zadní pasažéry, panoramatická střecha nebo M sportovní paket.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.