Až doposud byla většina plug-in hybridních BMW odlišena od zbytku nabídky prostým písmenkem e v názvu. Bavorské automobilce to však nejspíše bylo málo, proto zakládá novou značku iPerformace. A jejím pilotním modelem se stane limuzína 740e.
Značka iPerformance má za cíl sdružovat „pod jednou střechou“ všechny plug-in hybridní vozy s modrobílou vrtulí ve znaku. Výjimku tvoří vozy specializované divize i. Pokud budeme konkrétní, ponesou znáček iPerformance řady 2 Active Tourer, 3, 7 a X5. Jak zdůrazňuje samo BMW, je to pouze dočasný stav, v budoucnu se má tato řada rozrůst o další modely, sahající do rozdílných segmentů. A jak vůbec plug-in hybridního Bavora poznáte? Podle log BMW i na předních blatnících, modrých prvků ve stylu BMW i v masce chladiče a nábojích kol a loga eDrive na zadním sloupku.
Limuzína 740e iPerformance využívá dvoulitrový čtyřválec TwinPower Turbo s výkonem 258 koní a točivým momentem 400 Nm v kombinaci s elektromotorem o výkonu 113 koní s točivým momentem 250 Nm. Druhá jmenovaná jednotka je plně zakomponována do osmistupňového automatu Steptronic (ten může být vybaven páčkami pro manuální řazení), zároveň také plní funkci generátoru. Systémově nabídne „sedmička“ 326 koní a 500 Nm, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, respektive 5,7 sekundy v případě prodloužené varianty. Spotřeba je podle tabulek 2,1 l/100 km. Tyto hodnoty potom platí pro pohon zadních kol.
K dispozici je totiž i čtyřkolka xDrive, rozdělující sílu mezi obě nápravy nezávisle na tom, jestli je využíván celý systém nebo jen spalovací motor. 740e xDrive tak na 100 km/h zrychlí za 5,5 sekundy, spotřeba pak stoupne na 2,3 l/100 km. Pro obě varianty je společný lithium-iontový akumulátor s kapacitou 9,2 kWh (využitelná je kapacita 6,9 kWh), umístěný pod zadními sedadly. I proto má limuzína slušných 420 litrů zavazadlového prostoru. Nabití baterie zabere méně než čtyři hodiny v případě použití domácí sítě, s nabíječkou BMW i Wallbox čas potřebný k „doplnění šťávy“ klesne na méně než tři hodiny.
Prostřednictvím tlačítka eDrive řidič určuje, v jakém režimu bude plug-in hybridní pohon pracovat. Hybridní Auto eDrive zajišťuje maximálně efektivní spolupráci mezi oběma motory, čistě elektricky Max eDrive znamená omezení rychlosti na 140 km/h a dojezdu na 40 kilometrů, respektive 37 kilometrů v případě čtyřkolky, a konečně „doplňující“ Save Battery znamená postupné ukládání energie do akumulátorů pro pozdější využití. V kabině dále nechybí volič Driving Experience Control s režimy Sport, Comfort, Eco Pro a Adaptvie.
Všechny tři varianty 740e mají v základu LEDkové světlomety, klíč s displejem, bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů, nezávislé topení a klimatizaci nebo infotainment s navigací a ovládáním gesty. Mezi příplatky nechybí laserová světla, vyhřívaná a odvetrávaná sedadla vpředu i vzadu s masážní funkcí, klimatizace pro zadní pasažéry, panoramatická střecha nebo M sportovní paket.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.