Kia Niro se oděla do evropského kabátku, mnoho změn nečekejte

Kia Niro se představuje v evropském hávu, pohonné ústrojí zůstalo nezměněno.
Kia Niro se představuje v evropském hávu, pohonné ústrojí zůstalo nezměněno., foto: Kia Motors
ar6 18. února 2016 04:03
Sdílej:

U jihokorejských automobilek bude letos v Ženevě pořádně zeleno. Hyundai chystá premiéru liftbacku Ioniq, jen kousek dál potom bude stát crossover Kia Niro, sdílející s konkurentem Priusu zcela novou platformu pro ekologická auta.

Niro jsme poprvé mohli vidět minulý týden, kdy proběhla jeho světová premiéra v Chicagu. Evropská specifikace se na první pohled liší jen jinou optikou předních světlometů, která odpovídá evropské legislativě. Alespoň v rychlosti se tak sluší připomenout masku ve tvaru tygřího nosu, zadní LED světla, černý střešní spoiler, chromované hokejky v náraznících nebo plastové lemování blatníků. Koeficient odporud vzduchu je stále cx = 0,29. Evropský zákazník bude moci vybírat ze sedmi laků karosérie a litých kol o velikosti 16 až 18 palců.

Co jsme ještě minulý týden neznali, to jsou rozměry vozu. Rozvorem 2700 milimetrů tak Niro sice překonává Sportage, s délkou 4355 milimetrů, šířkou 1800 milimetrů a výškou 1535 milimetrů je ale celkově menší než žilinské SUV. Dovnitř se poskládá pětice cestujících, ti vzadu budou mít k dispozici 950 milimetrů pro nohy, 993 milimetrů pro hlavy a 1402 milimetrů pro ramena. Kufr má slušných 421 litrů, zásluha je to ale především pod zadními sedadly umístěných baterií.

Pohonné ústrojí je i v evropské specifikaci složeno ze zážehové šestnáctistovky GDI o výkonu 105 koní s točivým momentem 147 Nm a elektromotoru o výkonu 43,5 koně, umístěném v převodovce. Systémová síla je 141 koní a 264 Nm, což jsou o něco horší hodnoty než u severoamerické verze. Poháněna budou přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového dvouspojkového automatu, který je možné přepnout do manuálního režimu řazení. Sama Kia jej považuje za „zábavnější“ než automat s plynule měnitelným převodem.

Lithium-iontové akumulátory mají kapacitu 1,56 kWh, přičemž s váhou 33 kilogramů jsou nejlehčí, jaké Kia kdy použila. Zároveň mají o polovinu vyšší energetickou hustotu a o 13 procent vyšší efektivitu než baterie u hlavních rivalů. Je přitom otázkou, koho automobilka myslí, protože v segmentu SUV aktuálně nenajdeme žádného stejně velkého konkurenta, na nižší střední třídu je Niro pro změnu dost velké. Baterie jsou každopádně doplněny 45litrovou nádrží na benzín.

Platforma vozu využívá v přední části vzpěry MacPherson, vzadu je nezávislé víceprvkové zavěšení. Karosérii tvoří z 53 procent vysokopevnostní ocel, mnohé díly rovněž využívají hliník. Tím je dosaženo nejen nízké hmotnosti, ale i vysoké míry bezpečnosti. V kombinaci s asistenty, mezi nimiž nechybí hlídání slepého úhlu, sledování dopravy za vozidlem, asistent pro změnu jízdního pruhu, varování při vybočení z jízdního pruhu, adaptivní tempomat nebo autonomní brzdění, je potom očekáván plný počet hvězdiček Euro NCAP.

Hlavním bodem kabiny je multimediální systém se sedmi- nebo osmipalcovou obrazovkou, rozhraním Android Auto a příplatkovou navigací TomTom. Ta samozřejmě nabízí informaci o zvolené trase v reálném čase. Standardní audiosystém má šest reproduktorů a umí přijímat digitální rádio, mezi příplatky však nechybí prémiová aparatura JBL s osmi reproduktory. Podobně jako u nové Optimy je ve středovém tunelu místo na bezdrátovou nabíječku chytrých telefonů. Povedené jsou výplně dveří s výrazným lakovaným segmentem.

Prodej se na vybraných evropských trzích rozběhne ve třetím čtvrtletí letošního roku, poskytována bude mimo jiné i unikátní sedmiletá záruka.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.