Už minulé vydání Kie Optima se mohlo pochlubit nabídkou zážehové, vznětové a hybridní verze. Pokračovatel, který byl na český trh uveden v lednu, jde v tomto směru ještě dál. Vedle tří výše zmíněných motorizací totiž nabídne také plug-in hybrid. Obě ekologické varianty v minulém týdnu poprvé opustily domovskou Koreu, když oslavily americkou premiéru v Chicagu.
Že máte co dočinění s ekologickou verzí poznáte již na první pohled, a to by sedan střední třídy nemusel ani nést znáček Eco Hybrid, respektive Eco Plug-in. Přední maska je vybavena aktivním krytem, který reaguje na změnu rychlosti vozidla. Oproti spalovací Optimě jsou jiné také nasávací otvory v předním nárazníku, tvarování zadního nárazníku, difuzor a disky kol s aerodynamickou optimalizací. Výsledkem je koeficient odporu vzduchu cx = 0,24, což je na úrovni Tesly Model S. Dobře vypadají také LED diodová světla, jejich vliv na aerodynamiku je ale diskutabilní.
Kabina obou ekologických modelů se od standardu zase tolik neliší, prakticky jedinou opravdu výraznou vzhledovou změnou je specifické provedení přístrojového panelu. Multimediální systém UVO využívá navigaci, bezdrátové připojení k internetu nebo rozhraní Apple CarPlay i Android Auto, u plug-in hybridu má navíc navigace zabudovaný algoritmus, ukazující nejbližší místo s možností nabíjení. Vytříbený zvuk na cestách přináší audiosystém Harman Kardon QuantumLogic s technologií Clari-Fi, prostorovým zvukem a deseti reproduktory.
Pohon Optimy PHEV má na starosti dvoulitrový čtyřválec GDI o výkonu 156 koní při 6000 ot./min, spřažený se šestistupňovou automatickou převodovkou. Do ní je zabudován elektromotor o výkonu 68 koní, přičemž čistě na jeho sílu může Kia ujet až 43 kilometrů. Celkově je přitom auto schopno ujet 965 kilometrů. „Šťávu“ elektromotoru dodávají lithium-iontové polymerové akumulátory o kapacitě 9,8 kWh, umístěné za zadními sedadly.
Nabití baterie zabere při použití zásuvky 240 V méně než tři hodiny, zásuvka 120 V znamená nabití za méně než devět hodin. Dobíjení je možné rovněž ve vyšších rychlostech, a to skrze režim Charger (vedle něj je dostupný ještě hybridní a elektrický režim). Součástí celého ústrojí je i regenerativní brzdění.
Optima Hybrid má pod kapotou stejný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 156 koní, avšak spárovaný s hybridním startér generátorem a šestistupňovým automatem. Místo měniče točivého momentu je spojka a elektromotor o výkonu 52 koní, celkově pak sedan nabídne 196 koní při 6000 ot./min. Lithium-polymerové akumulátory, uložené pod podlahou kufru, mají kapacitu 1,62 kWh a umožňují také krátký elektrický dojezd.
Za účelem dosažení co nejnižší spotřeby mají obě Optimy asistent Eco-DAS, zahrnující aplikaci Coasting Guide, která říká řidiči, kdy je dobré vsadit na takzvané plachtění. Z elektronických asistentů jsou k dispozici autonomní brzdění, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, přednárazový systém nebo varování při opuštění jízdního pruhu.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.