Už minulé vydání Kie Optima se mohlo pochlubit nabídkou zážehové, vznětové a hybridní verze. Pokračovatel, který byl na český trh uveden v lednu, jde v tomto směru ještě dál. Vedle tří výše zmíněných motorizací totiž nabídne také plug-in hybrid. Obě ekologické varianty v minulém týdnu poprvé opustily domovskou Koreu, když oslavily americkou premiéru v Chicagu.
Že máte co dočinění s ekologickou verzí poznáte již na první pohled, a to by sedan střední třídy nemusel ani nést znáček Eco Hybrid, respektive Eco Plug-in. Přední maska je vybavena aktivním krytem, který reaguje na změnu rychlosti vozidla. Oproti spalovací Optimě jsou jiné také nasávací otvory v předním nárazníku, tvarování zadního nárazníku, difuzor a disky kol s aerodynamickou optimalizací. Výsledkem je koeficient odporu vzduchu cx = 0,24, což je na úrovni Tesly Model S. Dobře vypadají také LED diodová světla, jejich vliv na aerodynamiku je ale diskutabilní.
Kabina obou ekologických modelů se od standardu zase tolik neliší, prakticky jedinou opravdu výraznou vzhledovou změnou je specifické provedení přístrojového panelu. Multimediální systém UVO využívá navigaci, bezdrátové připojení k internetu nebo rozhraní Apple CarPlay i Android Auto, u plug-in hybridu má navíc navigace zabudovaný algoritmus, ukazující nejbližší místo s možností nabíjení. Vytříbený zvuk na cestách přináší audiosystém Harman Kardon QuantumLogic s technologií Clari-Fi, prostorovým zvukem a deseti reproduktory.
Pohon Optimy PHEV má na starosti dvoulitrový čtyřválec GDI o výkonu 156 koní při 6000 ot./min, spřažený se šestistupňovou automatickou převodovkou. Do ní je zabudován elektromotor o výkonu 68 koní, přičemž čistě na jeho sílu může Kia ujet až 43 kilometrů. Celkově je přitom auto schopno ujet 965 kilometrů. „Šťávu“ elektromotoru dodávají lithium-iontové polymerové akumulátory o kapacitě 9,8 kWh, umístěné za zadními sedadly.
Nabití baterie zabere při použití zásuvky 240 V méně než tři hodiny, zásuvka 120 V znamená nabití za méně než devět hodin. Dobíjení je možné rovněž ve vyšších rychlostech, a to skrze režim Charger (vedle něj je dostupný ještě hybridní a elektrický režim). Součástí celého ústrojí je i regenerativní brzdění.
Optima Hybrid má pod kapotou stejný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 156 koní, avšak spárovaný s hybridním startér generátorem a šestistupňovým automatem. Místo měniče točivého momentu je spojka a elektromotor o výkonu 52 koní, celkově pak sedan nabídne 196 koní při 6000 ot./min. Lithium-polymerové akumulátory, uložené pod podlahou kufru, mají kapacitu 1,62 kWh a umožňují také krátký elektrický dojezd.
Za účelem dosažení co nejnižší spotřeby mají obě Optimy asistent Eco-DAS, zahrnující aplikaci Coasting Guide, která říká řidiči, kdy je dobré vsadit na takzvané plachtění. Z elektronických asistentů jsou k dispozici autonomní brzdění, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, přednárazový systém nebo varování při opuštění jízdního pruhu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?