Už minulé vydání Kie Optima se mohlo pochlubit nabídkou zážehové, vznětové a hybridní verze. Pokračovatel, který byl na český trh uveden v lednu, jde v tomto směru ještě dál. Vedle tří výše zmíněných motorizací totiž nabídne také plug-in hybrid. Obě ekologické varianty v minulém týdnu poprvé opustily domovskou Koreu, když oslavily americkou premiéru v Chicagu.
Že máte co dočinění s ekologickou verzí poznáte již na první pohled, a to by sedan střední třídy nemusel ani nést znáček Eco Hybrid, respektive Eco Plug-in. Přední maska je vybavena aktivním krytem, který reaguje na změnu rychlosti vozidla. Oproti spalovací Optimě jsou jiné také nasávací otvory v předním nárazníku, tvarování zadního nárazníku, difuzor a disky kol s aerodynamickou optimalizací. Výsledkem je koeficient odporu vzduchu cx = 0,24, což je na úrovni Tesly Model S. Dobře vypadají také LED diodová světla, jejich vliv na aerodynamiku je ale diskutabilní.
Kabina obou ekologických modelů se od standardu zase tolik neliší, prakticky jedinou opravdu výraznou vzhledovou změnou je specifické provedení přístrojového panelu. Multimediální systém UVO využívá navigaci, bezdrátové připojení k internetu nebo rozhraní Apple CarPlay i Android Auto, u plug-in hybridu má navíc navigace zabudovaný algoritmus, ukazující nejbližší místo s možností nabíjení. Vytříbený zvuk na cestách přináší audiosystém Harman Kardon QuantumLogic s technologií Clari-Fi, prostorovým zvukem a deseti reproduktory.
Pohon Optimy PHEV má na starosti dvoulitrový čtyřválec GDI o výkonu 156 koní při 6000 ot./min, spřažený se šestistupňovou automatickou převodovkou. Do ní je zabudován elektromotor o výkonu 68 koní, přičemž čistě na jeho sílu může Kia ujet až 43 kilometrů. Celkově je přitom auto schopno ujet 965 kilometrů. „Šťávu“ elektromotoru dodávají lithium-iontové polymerové akumulátory o kapacitě 9,8 kWh, umístěné za zadními sedadly.
Nabití baterie zabere při použití zásuvky 240 V méně než tři hodiny, zásuvka 120 V znamená nabití za méně než devět hodin. Dobíjení je možné rovněž ve vyšších rychlostech, a to skrze režim Charger (vedle něj je dostupný ještě hybridní a elektrický režim). Součástí celého ústrojí je i regenerativní brzdění.
Optima Hybrid má pod kapotou stejný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 156 koní, avšak spárovaný s hybridním startér generátorem a šestistupňovým automatem. Místo měniče točivého momentu je spojka a elektromotor o výkonu 52 koní, celkově pak sedan nabídne 196 koní při 6000 ot./min. Lithium-polymerové akumulátory, uložené pod podlahou kufru, mají kapacitu 1,62 kWh a umožňují také krátký elektrický dojezd.
Za účelem dosažení co nejnižší spotřeby mají obě Optimy asistent Eco-DAS, zahrnující aplikaci Coasting Guide, která říká řidiči, kdy je dobré vsadit na takzvané plachtění. Z elektronických asistentů jsou k dispozici autonomní brzdění, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, přednárazový systém nebo varování při opuštění jízdního pruhu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?