Už minulé vydání Kie Optima se mohlo pochlubit nabídkou zážehové, vznětové a hybridní verze. Pokračovatel, který byl na český trh uveden v lednu, jde v tomto směru ještě dál. Vedle tří výše zmíněných motorizací totiž nabídne také plug-in hybrid. Obě ekologické varianty v minulém týdnu poprvé opustily domovskou Koreu, když oslavily americkou premiéru v Chicagu.
Že máte co dočinění s ekologickou verzí poznáte již na první pohled, a to by sedan střední třídy nemusel ani nést znáček Eco Hybrid, respektive Eco Plug-in. Přední maska je vybavena aktivním krytem, který reaguje na změnu rychlosti vozidla. Oproti spalovací Optimě jsou jiné také nasávací otvory v předním nárazníku, tvarování zadního nárazníku, difuzor a disky kol s aerodynamickou optimalizací. Výsledkem je koeficient odporu vzduchu cx = 0,24, což je na úrovni Tesly Model S. Dobře vypadají také LED diodová světla, jejich vliv na aerodynamiku je ale diskutabilní.
Kabina obou ekologických modelů se od standardu zase tolik neliší, prakticky jedinou opravdu výraznou vzhledovou změnou je specifické provedení přístrojového panelu. Multimediální systém UVO využívá navigaci, bezdrátové připojení k internetu nebo rozhraní Apple CarPlay i Android Auto, u plug-in hybridu má navíc navigace zabudovaný algoritmus, ukazující nejbližší místo s možností nabíjení. Vytříbený zvuk na cestách přináší audiosystém Harman Kardon QuantumLogic s technologií Clari-Fi, prostorovým zvukem a deseti reproduktory.
Pohon Optimy PHEV má na starosti dvoulitrový čtyřválec GDI o výkonu 156 koní při 6000 ot./min, spřažený se šestistupňovou automatickou převodovkou. Do ní je zabudován elektromotor o výkonu 68 koní, přičemž čistě na jeho sílu může Kia ujet až 43 kilometrů. Celkově je přitom auto schopno ujet 965 kilometrů. „Šťávu“ elektromotoru dodávají lithium-iontové polymerové akumulátory o kapacitě 9,8 kWh, umístěné za zadními sedadly.
Nabití baterie zabere při použití zásuvky 240 V méně než tři hodiny, zásuvka 120 V znamená nabití za méně než devět hodin. Dobíjení je možné rovněž ve vyšších rychlostech, a to skrze režim Charger (vedle něj je dostupný ještě hybridní a elektrický režim). Součástí celého ústrojí je i regenerativní brzdění.
Optima Hybrid má pod kapotou stejný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 156 koní, avšak spárovaný s hybridním startér generátorem a šestistupňovým automatem. Místo měniče točivého momentu je spojka a elektromotor o výkonu 52 koní, celkově pak sedan nabídne 196 koní při 6000 ot./min. Lithium-polymerové akumulátory, uložené pod podlahou kufru, mají kapacitu 1,62 kWh a umožňují také krátký elektrický dojezd.
Za účelem dosažení co nejnižší spotřeby mají obě Optimy asistent Eco-DAS, zahrnující aplikaci Coasting Guide, která říká řidiči, kdy je dobré vsadit na takzvané plachtění. Z elektronických asistentů jsou k dispozici autonomní brzdění, adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, přednárazový systém nebo varování při opuštění jízdního pruhu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?