Morgan je světově proslulá britská automobilka, která si zakládá na svých tradicích, což se plně odráží i na jejích modelech. Bohužel pokud jde o budoucnost automobilismu jdou všechny tradice stranou. Již brzy se proto budeme setkávat s vozy Morgan, ukrývající v útrobách hybridní pohonnou jednotku.
Na loňském ročníku Festivalu rychlosti v Goodwoodu nám představila společnost Morgan elektřinou poháněnou verzi své známé tříkolky 3 Wheeler s označením EV3. Již tehdy její zástupci prohlašovali, že elektřina a alternativní pohony jsou budoucností automobilismu a stejně tak i tradiční, britské automobilky Morgan.
Ta nyní získala od ministra financí tučnou dotaci šesti milionu liber (zhruba210 milionů korun) na vývoj nových technologií pohonu, které pomůžou ke snížení emisí a zvýší efektivitu paliva.
Na vývoji hybridního a elektrického pohonu bude Morgan spolupracovat se společnostmi Delta Motors a Potenza technology.
Automobilka Morgan prohlašuje, že plody tohoto výzkumu začne do svých sériových modelů zařazovat již od roku 2019. Od tohoto kroku si zvyšuje vzestup v očích potencionálních klientů a možnost rozšířit výrobní kapacity, což jde ruku v ruce s tvorbou pracovních míst pro místní obyvatelstvo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.