Kia nakukuje mezi luxusní SUV, na Telluride si však budeme muset počkat

Kia Telluride je předzvěstí luxusního SUV.
Kia Telluride je předzvěstí luxusního SUV., foto: Kia Motors
ar6 12. ledna 2016 2:30
Sdílej:

Koketování se segmentem luxusní automobilů skončilo v podání Kie zatím vždy nezanedbatelným fiaskem. Reputaci napravila až limuzína Quoris (jinak také jako K9 či K900). S rostoucí popularitou kategorie SUV se tedy logicky dalším cílem stal konkurent Mercedesu GLS nebo Audi Q7. A právě toho předznamenává koncept Telluride.

Za vzhledem 5001 milimetru dlouhého, 2009 milimetru širokého a 1801 mm vysokého konceptu v tmavě zelené barvě Pyrite stojí kalifornské designové studio jihokorejské automobilky. To vtisklo vozu zapamatovatelnou tvář s téměř kolmou (ve vztahu k vozovce) přední maskou, která i přes obdélníkový tvar a množství chromu vyznává filozofii tygřího nosu. Velice kontroverzní jsou přední LED světla, pod nimiž se nacházejí úzké pásky diod, zastupující ukazatele změny směru jízdy. Z profilu vynikají 22palcová kola ve vytažených blatnících, obouvající gumy Hankook o rozměru 275/45. Zadní část je designově poměrně čistá, zajímavá jsou víceméně jen vertikální světla a chromový difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Stejný tvar se mimochodem opakuje i v předním nárazníku.

Do interiéru se nastupuje přes proti sobě se otevírající dveře s mohutným chromovaným rámečkem kolem oken. Uvnitř čekají čtyři samostatná sedadla, která jsou potažená černou kůží, a především ta zadní jsou velkoryse dimenzovaná. Každé sedadlo má navíc soustavu senzorů, monitorující zdravotní stav cestujících. Tyto informace se pak zobrazují na obrazovkách ve dveřích a jsou automaticky synchronizovány se systémem LER (Light Emitted Rejuvenation). Ten využívá zakřivenou LED obrazovku pod panoramatickým oknem, přičemž systém dokáže rozpoznat a vyléčit pásmovou nemoc.

Palubní desku zdobí digitální přístrojový štít, ale také obrazovka multimediálního systému. Vůbec poprvé jsou ve voze Kia použity ovladače (na volantu, středové konzoli i ve dveřích), jejichž původ je v 3D tiskárně. Velmi zajímavá je technologie Swipe Command, umožňující zadním cestujícím jednoduše vybírat hudbu pouze posunutím ruky po k tomu určeném místě mezi zadními sedadly. Vybranou skladbu pak přehraje buď audio Harman Kardon nebo dvojice bezdrátových sluchátek stejného výrobce.

Základem konceptu Telluride je upravená platforma Sorenta s rozvorem protaženým na 3081 milimetrů. K pohonu slouží plug-in hybridní ústrojí, složené z 3.5litrového šestiválce GDI o výkonu 274 koní a elektromotoru o výkonu 132 koní. Síla je přenášena na všechna kola pomocí blíže nespecifikovaného automatu.

Podle tiskové zprávy nemá Kia zatím v plánu pustit Telluride do výroby. Jeden ale nikdy neví a pozitivní reakce návštěvníků detroitského autosalonu by to mohou rychle změnit…

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.