Koketování se segmentem luxusní automobilů skončilo v podání Kie zatím vždy nezanedbatelným fiaskem. Reputaci napravila až limuzína Quoris (jinak také jako K9 či K900). S rostoucí popularitou kategorie SUV se tedy logicky dalším cílem stal konkurent Mercedesu GLS nebo Audi Q7. A právě toho předznamenává koncept Telluride.
Za vzhledem 5001 milimetru dlouhého, 2009 milimetru širokého a 1801 mm vysokého konceptu v tmavě zelené barvě Pyrite stojí kalifornské designové studio jihokorejské automobilky. To vtisklo vozu zapamatovatelnou tvář s téměř kolmou (ve vztahu k vozovce) přední maskou, která i přes obdélníkový tvar a množství chromu vyznává filozofii tygřího nosu. Velice kontroverzní jsou přední LED světla, pod nimiž se nacházejí úzké pásky diod, zastupující ukazatele změny směru jízdy. Z profilu vynikají 22palcová kola ve vytažených blatnících, obouvající gumy Hankook o rozměru 275/45. Zadní část je designově poměrně čistá, zajímavá jsou víceméně jen vertikální světla a chromový difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Stejný tvar se mimochodem opakuje i v předním nárazníku.
Do interiéru se nastupuje přes proti sobě se otevírající dveře s mohutným chromovaným rámečkem kolem oken. Uvnitř čekají čtyři samostatná sedadla, která jsou potažená černou kůží, a především ta zadní jsou velkoryse dimenzovaná. Každé sedadlo má navíc soustavu senzorů, monitorující zdravotní stav cestujících. Tyto informace se pak zobrazují na obrazovkách ve dveřích a jsou automaticky synchronizovány se systémem LER (Light Emitted Rejuvenation). Ten využívá zakřivenou LED obrazovku pod panoramatickým oknem, přičemž systém dokáže rozpoznat a vyléčit pásmovou nemoc.
Palubní desku zdobí digitální přístrojový štít, ale také obrazovka multimediálního systému. Vůbec poprvé jsou ve voze Kia použity ovladače (na volantu, středové konzoli i ve dveřích), jejichž původ je v 3D tiskárně. Velmi zajímavá je technologie Swipe Command, umožňující zadním cestujícím jednoduše vybírat hudbu pouze posunutím ruky po k tomu určeném místě mezi zadními sedadly. Vybranou skladbu pak přehraje buď audio Harman Kardon nebo dvojice bezdrátových sluchátek stejného výrobce.
Základem konceptu Telluride je upravená platforma Sorenta s rozvorem protaženým na 3081 milimetrů. K pohonu slouží plug-in hybridní ústrojí, složené z 3.5litrového šestiválce GDI o výkonu 274 koní a elektromotoru o výkonu 132 koní. Síla je přenášena na všechna kola pomocí blíže nespecifikovaného automatu.
Podle tiskové zprávy nemá Kia zatím v plánu pustit Telluride do výroby. Jeden ale nikdy neví a pozitivní reakce návštěvníků detroitského autosalonu by to mohou rychle změnit…
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?