Koketování se segmentem luxusní automobilů skončilo v podání Kie zatím vždy nezanedbatelným fiaskem. Reputaci napravila až limuzína Quoris (jinak také jako K9 či K900). S rostoucí popularitou kategorie SUV se tedy logicky dalším cílem stal konkurent Mercedesu GLS nebo Audi Q7. A právě toho předznamenává koncept Telluride.
Za vzhledem 5001 milimetru dlouhého, 2009 milimetru širokého a 1801 mm vysokého konceptu v tmavě zelené barvě Pyrite stojí kalifornské designové studio jihokorejské automobilky. To vtisklo vozu zapamatovatelnou tvář s téměř kolmou (ve vztahu k vozovce) přední maskou, která i přes obdélníkový tvar a množství chromu vyznává filozofii tygřího nosu. Velice kontroverzní jsou přední LED světla, pod nimiž se nacházejí úzké pásky diod, zastupující ukazatele změny směru jízdy. Z profilu vynikají 22palcová kola ve vytažených blatnících, obouvající gumy Hankook o rozměru 275/45. Zadní část je designově poměrně čistá, zajímavá jsou víceméně jen vertikální světla a chromový difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Stejný tvar se mimochodem opakuje i v předním nárazníku.
Do interiéru se nastupuje přes proti sobě se otevírající dveře s mohutným chromovaným rámečkem kolem oken. Uvnitř čekají čtyři samostatná sedadla, která jsou potažená černou kůží, a především ta zadní jsou velkoryse dimenzovaná. Každé sedadlo má navíc soustavu senzorů, monitorující zdravotní stav cestujících. Tyto informace se pak zobrazují na obrazovkách ve dveřích a jsou automaticky synchronizovány se systémem LER (Light Emitted Rejuvenation). Ten využívá zakřivenou LED obrazovku pod panoramatickým oknem, přičemž systém dokáže rozpoznat a vyléčit pásmovou nemoc.
Palubní desku zdobí digitální přístrojový štít, ale také obrazovka multimediálního systému. Vůbec poprvé jsou ve voze Kia použity ovladače (na volantu, středové konzoli i ve dveřích), jejichž původ je v 3D tiskárně. Velmi zajímavá je technologie Swipe Command, umožňující zadním cestujícím jednoduše vybírat hudbu pouze posunutím ruky po k tomu určeném místě mezi zadními sedadly. Vybranou skladbu pak přehraje buď audio Harman Kardon nebo dvojice bezdrátových sluchátek stejného výrobce.
Základem konceptu Telluride je upravená platforma Sorenta s rozvorem protaženým na 3081 milimetrů. K pohonu slouží plug-in hybridní ústrojí, složené z 3.5litrového šestiválce GDI o výkonu 274 koní a elektromotoru o výkonu 132 koní. Síla je přenášena na všechna kola pomocí blíže nespecifikovaného automatu.
Podle tiskové zprávy nemá Kia zatím v plánu pustit Telluride do výroby. Jeden ale nikdy neví a pozitivní reakce návštěvníků detroitského autosalonu by to mohou rychle změnit…
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?