Koketování se segmentem luxusní automobilů skončilo v podání Kie zatím vždy nezanedbatelným fiaskem. Reputaci napravila až limuzína Quoris (jinak také jako K9 či K900). S rostoucí popularitou kategorie SUV se tedy logicky dalším cílem stal konkurent Mercedesu GLS nebo Audi Q7. A právě toho předznamenává koncept Telluride.
Za vzhledem 5001 milimetru dlouhého, 2009 milimetru širokého a 1801 mm vysokého konceptu v tmavě zelené barvě Pyrite stojí kalifornské designové studio jihokorejské automobilky. To vtisklo vozu zapamatovatelnou tvář s téměř kolmou (ve vztahu k vozovce) přední maskou, která i přes obdélníkový tvar a množství chromu vyznává filozofii tygřího nosu. Velice kontroverzní jsou přední LED světla, pod nimiž se nacházejí úzké pásky diod, zastupující ukazatele změny směru jízdy. Z profilu vynikají 22palcová kola ve vytažených blatnících, obouvající gumy Hankook o rozměru 275/45. Zadní část je designově poměrně čistá, zajímavá jsou víceméně jen vertikální světla a chromový difuzor se dvěma koncovkami výfuku. Stejný tvar se mimochodem opakuje i v předním nárazníku.
Do interiéru se nastupuje přes proti sobě se otevírající dveře s mohutným chromovaným rámečkem kolem oken. Uvnitř čekají čtyři samostatná sedadla, která jsou potažená černou kůží, a především ta zadní jsou velkoryse dimenzovaná. Každé sedadlo má navíc soustavu senzorů, monitorující zdravotní stav cestujících. Tyto informace se pak zobrazují na obrazovkách ve dveřích a jsou automaticky synchronizovány se systémem LER (Light Emitted Rejuvenation). Ten využívá zakřivenou LED obrazovku pod panoramatickým oknem, přičemž systém dokáže rozpoznat a vyléčit pásmovou nemoc.
Palubní desku zdobí digitální přístrojový štít, ale také obrazovka multimediálního systému. Vůbec poprvé jsou ve voze Kia použity ovladače (na volantu, středové konzoli i ve dveřích), jejichž původ je v 3D tiskárně. Velmi zajímavá je technologie Swipe Command, umožňující zadním cestujícím jednoduše vybírat hudbu pouze posunutím ruky po k tomu určeném místě mezi zadními sedadly. Vybranou skladbu pak přehraje buď audio Harman Kardon nebo dvojice bezdrátových sluchátek stejného výrobce.
Základem konceptu Telluride je upravená platforma Sorenta s rozvorem protaženým na 3081 milimetrů. K pohonu slouží plug-in hybridní ústrojí, složené z 3.5litrového šestiválce GDI o výkonu 274 koní a elektromotoru o výkonu 132 koní. Síla je přenášena na všechna kola pomocí blíže nespecifikovaného automatu.
Podle tiskové zprávy nemá Kia zatím v plánu pustit Telluride do výroby. Jeden ale nikdy neví a pozitivní reakce návštěvníků detroitského autosalonu by to mohou rychle změnit…
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.