Volkswagenu se povedlo s aférou Dieselgate provést snad největší skandál za celou automobilovou historii a o to víc vás asi zarazí, k čemu se teď VW odhodlal.
Zatímco v USA se ze strany VW rozjel program "Goodwill Package", jenž poškozeným majitelům s dotčenými vozy s motory TDI daruje platební kartu Visa přednabitou na 500 dolarů a pětisetdolarovou kartu, použitelnou k nákupu v dealerstvích Volkswagenu, v Evropě nedostanou majitelé těch samých aut ani korunu.
Koncern Volkswagen tak pouze doplatí daňové rozdíly, vyplývající ze zvýhodnění nízkoemisních modelů na některých trzích. V přepočtu 8,5 milionů evropských majitelů si tak asi musí říkat, proč sakra nebydlí v Americe. Tam by se o ně Volkswagen postaral mnohem lépe a víc by si svého zákazníka vážil.
Další malou ranou do znaku VW je i fakt, že problémy s falšováním emisí má i třílitrový šestiválec TDI. Ten je umístěn v 75 tisících autech od Volkswagenu, Audi a Porsche a jezdí... ano, po amerických silnicích. Volkswagen ale trvá na tom, že pomocné zařízení AECD je v Evropě zcela legální a nepovažuje ho za problematické, a to ani v USA. Prý se jedná o pouhý administrativní problém a dotyčná "technologie" má zajišťovat, aby katalyzátor, po nastartování studeného motoru, rychle dosáhl své provozní teploty.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?