Zdroje blízké Volkswagenu přišly s celkem očekávanou informací. Ta se dotýká aféry Dieselgate a leccos vysvětluje.
Sedm po sobě jdoucích let používal Volkswagen tzv. odpojovací zařízení na svých motorech 1.2 TDI, 1.6 TDI a 2.0 TDI. To umožňovalo podvádět během zkoušek emisí a zdá se, že inženýři VW skutečně dali hodně úsilí do optimalizaci softwaru. Hned tři zdroje, obeznámené s problematikou totiž uvádějí, že výrobce instaloval víc než jen jednu verzi "chytrého" softwaru.
To v konečném důsledu znamená, že podvod by mohl být mnohem rozsáhlejší, než co VW dosud přiznal. Podle odborníků v oboru se na všem podílelo více než jen několik inženýrů a jejich práce si vyžádala hodně komplexní "práci". Je zajímavé, že Arndt Ellinghorst, analytik bankovní poradenské firmy Evercore ISI, ke všemu řekl: "Počet zaměstnanců zapojených do tohoto skandálu bude mít přímý dopad na výši pokut VW a v konečném důsledku to bude mít vliv na řízení změn a také na tom, co investoři budou dělat."
Volkswagen již ztratil 25 procent své akciové tržní hodnoty a podle Credit Suisse si aféra Dieselgate vyžádá náklady mezi dvaceti až sedmdesáti miliardami eur.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.