Registrace nových elektromobilů u našich německých sousedů v lednu letošního roku zamířili střemhlav dolů. Volba zákazníků je jasná, elektromobily nejsou v kurzu.
V prvním měsíci letošního roku bylo na největším evropském trhu zaregistrováno 18 136 bateriových elektromobilů. Tržní podíl elektromobilů tvořil podíl pouhých 10,1 % z objemu 179 247 nově registrovaných vozů. Pro srovnání, prosinec loňského roku byl pro BEV na německém trhu naopak rekordní. Tehdy se na tamním trhu prodalo přes 100 000 vozů na baterky a jejich celkový podíl byl přes 30 %.
Dokonce ve srovnání s velmi slabým lednem 2022, byl v letošním prvním měsíci zaznamenán pokles zájmu o tato "ekologická" vozidla. Meziroční ochlazení činí 13,2 % nově registrovaných BEV.
Kdo je mezi slepými jednooký král? Tím je se 3 708 registrovanými kusy Tesla model Y. Ta zvítězila s velkým náskokem před druhým VW ID.4 se 1 471 registracemi. Na třetím místě je trochu překvapivě Audi A8 E-TRONE s 1 131 kusy. Česká Škoda Enyaq pak se 729 kusy obsadila šestou příčku.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.