Na tokijském autosalonu představila automobilka Toyota dvojici konceptů založených na sportovním voze Toyota AE86. Oba představené vozy mají jiný pohon, ale benzín nenajdete pod kapotu ani jednoho z nich.
První z konceptů se jemnuje AE86 H2. Což jak název napovídá, je vůz poháněný vodíkem. Ale ne tak, jak byste čekali. Ano, "há dvojka" má v zavazadlovém prostoru vodíkové nádrže z Toyoty Mirai, ale ty nepohánějí elektromotor, nýbrž zážehový čtyřválec. Pod kapotou bílého krasavce s výklopnými světlomety se nachází původní čtyřválec 1.6 litru, který dostal pouze upravené vstřiky, palivové potrubí a zapalovací svíčky.
Druhým konceptem je AE86 BEV. Toto coupé bez "mrkáček" pod kapotou skrývá zajímavý mix komponentů z více vozů. Elektromotor pochází z velkého pick-upu Tundra hybrid, baterie z plug-in hybridního Priusu a další díly pocházejí z různých sériových modelů Toyota/Lexus. Velkým překvapením je pak zachování manuální převodovky. Toyota se chlubí, že vůz poskytuje jedinečný zážitek z jízdy díky kombinaci "třipedálového" vozu s výkonnostní charakteristickou elektromobilu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?