Z plug-in hybridních modelů byl v Evropě největší zájem o Ford Kuga

Ford Kuga Hybrid
Ford Kuga Hybrid, foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 2. února 2022 00:44
Sdílej:

Každý majitel nejprodávanějšího automobilu s plug-in hybridním pohonem (PHEV) na evropském trhu mohl za loňský rok v průměru snížit své emise CO2 o ekvivalent zpáteční letenky z Londýna do Buenos Aires. Vyplývá to z aktuálních dat Fordu.

Analýza anonymizovaných dat z vozů Ford Kuga Plug-In Hybrid (PHEV) ukázala, že zákazníci s tímto modelem v loňském roce v průměru najezdili něco přes 10 000 km. Na základě hodnot emisí homologovaných dle metodiky WLTP by tak každá Kuga PHEV vyprodukovala v průměru o 1100 kg CO2 méně než srovnatelná Kuga 1.5 EcoBoost.

Data také prozradila, že řidiči své Kugy PHEV ochotně dobíjejí, přičemž téměř polovina nabíjení proběhla přes noc. Často také postavili auto na nabíječku na jednu až dvě hodiny přes den. Ford předpokládá, že s rostoucím počtem nabíjecích stanic po Evropě poroste také četnost nabíjení.

Kuga PHEV se v roce 2021 stala nejprodávanějším plug-in hybridem v Evropě, když na nejbližšího soupeře získala náskok více než 17 procent. Tržní podíl plug-in hybridů a elektromobilů dosáhl v loňském roce 19 procent – jen o málo méně, než činil podíl vznětových motorů (21,7 %), a více než polovina prodaných vozů Ford Kuga byly plug-in hybridy nebo full hybridy.

„Ne každý zákazník může z benzinového či dieselového vozu přesednout rovnou do elektromobilu. Proto Kuga Plug-In Hybrid nabízí to nejlepší z obou světů a fakt, že se v Evropě prodává lépe než jakékoliv jiné SUV, naznačuje, že jsme zvolili správný recept,“ řekl Glen Goold, ředitel modelové řady Ford Kuga. „Ford se zavázal k elektrické budoucnosti a vozy jako Kuga PHEV pomáhají našim zákazníkům učinit tento krok společně s námi.“

Zákazníci těží z výhod elektrického pohonu• Pravidelné nabíjení – Na každých 100 dnů, kdy byl vůz v provozu, připadalo 71 nabíjení, což ukazuje, že zákazníci se nabíjet nezdráhají. Průměrný stav baterie při připojení k nabíječce na úrovni 30 procent pak naznačuje, že řidiči nechávají zřídka baterii úplně vybít. Naopak ji udržují nabitou, aby mohli co nejvíce jezdit na elektřinu.• Flexibilní použití – Průměrný denní nájezd i počet jízd delších než 100 km dosáhly vrcholu v červenci, srpnu a září, kdy zákazníci vyráželi za letními aktivitami a častěji tak využívali flexibilitu a dojezd hybridního pohonu.• Nižší provozní náklady díky nabíjení přes noc– Z 5,7 milionu případů nabíjení zaznamenaných za posledních 12 měsíců proběhlo 46 procent přes noc, přičemž nejběžnější doba nabíjení byla delší než 12 hodin. Majitelé Kugy PHEV si tedy osvojují podobné návyky jako při nabíjení telefonů a dalších chytrých zařízení, přičemž současně využívají výhodnějšího nočního tarifu. Druhý nejpopulárnější scénář nabíjení byl na jednu až dvě hodiny přes den, což naznačuje, že řidiči Kugy Plug-In Hybrid rádi využijí i rychlou možnost částečného dobití baterie, pokud se v průběhu dne ocitnou poblíž veřejné nabíječky.

V roce 2021 se Kuga Plug-In Hybrid se 48 000 prodanými vozy stala celoevropsky nejprodávanějším automobilem typu PHEV. 2 Její inteligentní hnací soustava umožňuje ujet na elektrický pohon 57 až 65 km, v městském provozu pak elektrický dojezd stoupá na 71 až 89 km. Homologovaná spotřeba elektřiny 14,8 kWh/100 km je nižší než u hlavních konkurentů.

Současně však Kuga PHEV poskytuje stejný dojezd a flexibilitu jako vozy s konvenčním pohonem. Při běžné jízdě asistuje elektrická část její hnací soustavy zážehovému motoru, čímž přispívá ke snížení spotřeby paliva. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 dle WLTP – 0,9-1,3 l/100 km a 21-29 g/km – jsou nižší než v případě nejvýznamnějších konkurenčních modelů. Řidiči tedy mohou ponechat vůz v režimu EV Auto s vědomím, že v něm pohon pracuje nejefektivnějším možným způsobem.

K dispozici je také režim EV Later, který ušetří elektřinu v baterii na později, například na vjezd do nízkoemisní zóny. Kromě nabíjení z externího zdroje se baterie dobíjí také během jízdy rekuperací, která zachycuje kinetickou energii a uchovává ji ve formě elektřiny. I s plně vybitou baterií je Kuga PHEV úspornější než hlavní soupeři – v takovém případě má spotřebu paliva 5,2-6,0 l/100 km.

Další výhodou Kugy PHEV jsou nižší celkové náklady na vlastnictví než u klíčových soupeřů v segmentu. Díky úspornému pohonu, nízkým servisním nákladům a pomalému poklesu ceny může zákazník za tři roky nebo 60 000 km ušetřit více než 44 000 Kč.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.