Dálkové autobusy na vodík se brzy rozjedou po Evropě

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 19. prosince 2021, 00:25 Google+

Dálkové autobusy poháněné zeleným vodíkem by měly již v roce 2024 vyrazit na evropské silnice. Autobus bude schopný ročně absolvovat až 200 tisíc kilometrů a ujet přes 1000 km na jedno natankování, píše web H2view.com.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
FlixBus se připravuje na vodíkový pohon dálkových autobusů

FlixBus se připravuje na vodíkový pohon dálkových autobusů | foto: FlixBus CZ s.r.o.

Sdílejte článek

Vůz právě vyvíjí nově utvořené konsorcium společností FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems a ZF Friedrichshafen AG v rámci projektu s označením HyFleet. Může jít o celosvětově první a současně klíčový milník svého druhu v odvětví dopravy.

„Technologie pohonu pomocí palivových článků je součástí revoluce zelené mobility, která výrobcům autobusů umožňuje utvářet budoucnost trvale udržitelné mobility. Jdeme cestou uhlíkové neutrality. Je úžasné, že německá vláda uznává potřebu urychlit dekarbonizaci odvětví dopravy a je na této cestě připravena podpořit hromadnou dopravu,“ říká André Schwämmlein, šéf FlixMobility.

img-responsive

Toyota Mirai 2. generace | foto: Toyota

Vodík jako pohon v nákladní dopravě odstartovala už například Toyota, která nedávno představila vodíkový kamion, jenž vyjel i na legendární vrchol hory Pikes Peak. Další nákladní vozidlo Toyoty zvané Project Portal „Alpha“ od spuštění provozu v dubnu 2017 ujelo už několik desítek tisíc kilometrů a s výjimkou vodní páry neprodukovalo žádné emise. Stejně tak funguje i první sériově vyráběné osobní auto na vodík, Toyota Mirai.

Vytisknout

Diskuze: Dálkové autobusy na vodík se brzy rozjedou po Evropě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

Das WeltAuto potěšilo. V ceně má důležitý doklad

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud