Dálkové autobusy poháněné zeleným vodíkem by měly již v roce 2024 vyrazit na evropské silnice. Autobus bude schopný ročně absolvovat až 200 tisíc kilometrů a ujet přes 1000 km na jedno natankování, píše web H2view.com.
Vůz právě vyvíjí nově utvořené konsorcium společností FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems a ZF Friedrichshafen AG v rámci projektu s označením HyFleet. Může jít o celosvětově první a současně klíčový milník svého druhu v odvětví dopravy.
„Technologie pohonu pomocí palivových článků je součástí revoluce zelené mobility, která výrobcům autobusů umožňuje utvářet budoucnost trvale udržitelné mobility. Jdeme cestou uhlíkové neutrality. Je úžasné, že německá vláda uznává potřebu urychlit dekarbonizaci odvětví dopravy a je na této cestě připravena podpořit hromadnou dopravu,“ říká André Schwämmlein, šéf FlixMobility.
Vodík jako pohon v nákladní dopravě odstartovala už například Toyota, která nedávno představila vodíkový kamion, jenž vyjel i na legendární vrchol hory Pikes Peak. Další nákladní vozidlo Toyoty zvané Project Portal „Alpha“ od spuštění provozu v dubnu 2017 ujelo už několik desítek tisíc kilometrů a s výjimkou vodní páry neprodukovalo žádné emise. Stejně tak funguje i první sériově vyráběné osobní auto na vodík, Toyota Mirai.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.