Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

ČTK / AutoRoad.cz, 20. července 2021, 00:38 Google+

Cíle Evropské komise (EK) pro zavedení elektromobility musí být takové, aby nepoškodily český průmysl, řekl minulý týden premiér Andrej Babiš (ANO) ve Stonavě na Karvinsku. Návrh, který EK představila minulou středu, je podle něj extrémně ambiciózní. Dodal však, že návrh EK ještě důkladně nečetl.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

"Opakovaně říkáme, že ty cíle musí být takové, aby nepoškodily náš průmysl, aby nepoškodily automobilový průmysl, že to musíme dělat s rozumem, a ne s nějakou ideologií," řekl premiér. Uvedl, že podle prvních zpráv, které má, si myslí, že cíl EK je extrémně ambiciózní. Dodal, že protože návrh nezná do detailů, není ještě schopen dát k němu zásadní stanovisko.

Babiš bude v pátek jednat s místopředsedou EK Fransem Timmermansem. O plánu EK bude diskutovat s vicepremiérem a ministrem průmyslu a obchodu Karlem Havlíčkem, s ministrem životního prostředí Richardem Brabcem i dalšími ministry. "Zaujmeme samozřejmě k tomu stanovisko a podle toho i vláda bude schvalovat mandát všech ministrů na rady, kde se o tom bude jednat," řekl Babiš.

Komise mimo jiné navrhuje, aby nové vozy v EU od roku 2035 nemohly produkovat žádné emise oxidu uhličitého, což zásadně prodraží a prakticky znemožní jejich výrobu. Brusel rovněž navrhuje zásadní rozšíření systému emisních povolenek, jejichž prostřednictvím by se mělo nově platit i za znečišťování ovzduší v důsledku silniční či lodní dopravy a vytápění budov. Průmyslové podniky či aerolinky by měly přijít o bezplatné povolenky.

Unijní exekutiva plánuje také zavést takzvané uhlíkové clo, které by měly platit podniky vyvážející do EU neekologicky vyráběné produkty jako ocel, hliník, cement, hnojiva či elektřinu. Podle zástupců českých odborových asociací a svazů budou důsledky návrhů pro ČR značné a vláda by měla analyzovat, jaké náklady přinesou a jak je financovat.

Vytisknout

Diskuze: Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný,…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud