ŠKODA činí další kroky na cestě k elektromobilitě zcela připravené pro každodenní používání. V rámci svého iV ekosystému nově nabízí i wallboxy pro domácí využití nebo pro provoz ve firmách. Karta POWERPASS umožňuje pohodlné nabíjení vozů ŠKODA iV na cestách. ŠKODA Wallbox iV se nabízí ve dvou provedeních a plní veškeré individuální potřeby a požadavky zákazníků – od běžného řidiče až po provozovatele vozových parků.
Rozsáhlý servisní balíček značky ŠKODA zahrnuje kromě detailního poradenství rovněž instalaci boxu na místě a jeho pozdější servis. Nabíjecí aplikace nebo karta POWERPASS nabízí nejen přístup k až 195.000 nabíjecích stanic v celé Evropě, ale také pohodlné měsíční vyúčtování.
ŠKODA Wallboxy iV umožňují rychlé a pohodlné nabíjení elektrifikovaných vozidel. Wallboxy řady iV lze komfortně využívat ve vlastní domácnosti, navíc však mohou nabíjecí zařízení sloužit také jako benefit například pro zaměstnance ve firmách nebo pro zákazníky v soukromých hotelech či restauracích. Díky jejich robustní konstrukci a odolnosti vůči povětrnostním vlivům je lze využívat stejně dobře v budovách i pod širým nebem. Wallboxy jsou k dispozici s třífázovým připojením a je možné je flexibilně připojit ke stávající elektroinstalaci. Wallboxy tak představují důležitou součást ŠKODA iV ekosystému, který zákazníkům značky ŠKODA nabízí komplexní servisní služby související s elektromobilitou. Ty kromě služeb mobility zahrnují také kartu POWERPASS, díky které uživateli stačí jediná karta POWERPASS nebo aplikace POWERPASS v chytrém telefonu k tomu, aby pohodlně a nekomplikovaně nabíjel svůj vůz u téměř 80 % všech evropských dobíjecích stanic.
ŠKODA Wallbox iV ve dvou různých variantáchŠKODA AUTO uvádí dvě různá provedení ŠKODA Wallboxu iV: Základním provedením je ŠKODA iV Charger Connect, který disponuje připojením prostřednictvím LAN a wi-fi a nabízí díky tomu řadu dalších funkcí. Proces nabíjení lze například pomocí aplikace POWERPASS řídit i na dálku, kromě toho tento typ wallboxu disponuje i RFID-čtečkou, která zabraňuje jeho zneužití, a to třeba v parkovacích domech. Špičkovým typem wallboxu v nabídce je ŠKODA iV Charger Connect+ nabízející další možnosti dálkového ovládání. Tento wallbox vedle LAN a wi-fi disponuje také připojením LTE a díky tomu je schopen prostřednictvím mobilní sítě komunikovat se serverem. Kromě RFID-čtečky je v něm současně integrován i certifikovaný elektroměr, který umožňuje sledovat spotřebu prostřednictvím aplikace POWERPASS.
Doba nabíjení závisí na výkonu wallboxu a na kapacitě vozuŠKODA Wallbox iV umožňuje v závislosti na kapacitě konkrétního vozu nabíjení výkonem až 11 kW. Výkon nabíjení 11 kW dokáže díky třífázovému připojení za 7,5h dobít na 100 % i zcela vybitý model ŠKODA ENYAQ 80 iV s baterií o kapacitě 82 kWh (77 kWh netto). ŠKODA SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem umožňuje maximální nabíjecí výkon 3,6 kW. Jeho vybitá baterie o kapacitě 13 kWh (10,4 kWh netto) se tak kompletně nabije za 3,5 hodiny.
Služby elektromobility pod jednou střechouSlužby, které prodejci značky ŠKODA svým zákazníkům poskytují, však dalece přesahují rámec pouhého prodeje wallboxů. Každý zákazník má k dispozici lokálního instalačního partnera, který zajistí bezproblémové zprovoznění wallboxu. Instalační partner po online kontrole nejprve na místě prověří, zda vedení a jističe splňují veškeré nezbytné bezpečnostní požadavky. Po kladném výsledku této kontroly partner wallbox nainstaluje a zároveň se stará o jeho servis. Zákazníci, kteří si pořizují vůz řady ŠKODA iV, si mohou ŠKODA Wallbox iV zakoupit přímo se svým novým automobilem.
Nabíjecí aplikace POWERPASS se třemi tarify a měsíčním vyúčtovánímPOWERPASS umožňuje majitelům čistě elektrických modelů ŠKODA ENYAQ iV a ŠKODA CITIGOe iV, popřípadě vozů OCTAVIA iV a SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem, na cestách pohodlně využívat až 195.000 dobíjecích stanic v celé Evropě. Kromě veřejných rychlonabíjecích stanic celoevropské sítě IONITY sem patří také veřejně přístupné nabíjecí stanice autorizovaných prodejců značky ŠKODA a další veřejné nabíjecí stanice jiných provozovatelů. Proces nabíjení se spustí velice snadno pomocí karty POWERPASS s RFID-čipem (RFID: Radio Frequency Identification) nebo pomocí aplikace v chytrém telefonu. Vyúčtování je prováděno na měsíční bázi a na výběr jsou tři tarifní modely. POWERPASS bude zaváděn postupně v průběhu 2. kvartálu 2021.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.