ŠKODA činí další kroky na cestě k elektromobilitě zcela připravené pro každodenní používání. V rámci svého iV ekosystému nově nabízí i wallboxy pro domácí využití nebo pro provoz ve firmách. Karta POWERPASS umožňuje pohodlné nabíjení vozů ŠKODA iV na cestách. ŠKODA Wallbox iV se nabízí ve dvou provedeních a plní veškeré individuální potřeby a požadavky zákazníků – od běžného řidiče až po provozovatele vozových parků.
Rozsáhlý servisní balíček značky ŠKODA zahrnuje kromě detailního poradenství rovněž instalaci boxu na místě a jeho pozdější servis. Nabíjecí aplikace nebo karta POWERPASS nabízí nejen přístup k až 195.000 nabíjecích stanic v celé Evropě, ale také pohodlné měsíční vyúčtování.
ŠKODA Wallboxy iV umožňují rychlé a pohodlné nabíjení elektrifikovaných vozidel. Wallboxy řady iV lze komfortně využívat ve vlastní domácnosti, navíc však mohou nabíjecí zařízení sloužit také jako benefit například pro zaměstnance ve firmách nebo pro zákazníky v soukromých hotelech či restauracích. Díky jejich robustní konstrukci a odolnosti vůči povětrnostním vlivům je lze využívat stejně dobře v budovách i pod širým nebem. Wallboxy jsou k dispozici s třífázovým připojením a je možné je flexibilně připojit ke stávající elektroinstalaci. Wallboxy tak představují důležitou součást ŠKODA iV ekosystému, který zákazníkům značky ŠKODA nabízí komplexní servisní služby související s elektromobilitou. Ty kromě služeb mobility zahrnují také kartu POWERPASS, díky které uživateli stačí jediná karta POWERPASS nebo aplikace POWERPASS v chytrém telefonu k tomu, aby pohodlně a nekomplikovaně nabíjel svůj vůz u téměř 80 % všech evropských dobíjecích stanic.
ŠKODA Wallbox iV ve dvou různých variantáchŠKODA AUTO uvádí dvě různá provedení ŠKODA Wallboxu iV: Základním provedením je ŠKODA iV Charger Connect, který disponuje připojením prostřednictvím LAN a wi-fi a nabízí díky tomu řadu dalších funkcí. Proces nabíjení lze například pomocí aplikace POWERPASS řídit i na dálku, kromě toho tento typ wallboxu disponuje i RFID-čtečkou, která zabraňuje jeho zneužití, a to třeba v parkovacích domech. Špičkovým typem wallboxu v nabídce je ŠKODA iV Charger Connect+ nabízející další možnosti dálkového ovládání. Tento wallbox vedle LAN a wi-fi disponuje také připojením LTE a díky tomu je schopen prostřednictvím mobilní sítě komunikovat se serverem. Kromě RFID-čtečky je v něm současně integrován i certifikovaný elektroměr, který umožňuje sledovat spotřebu prostřednictvím aplikace POWERPASS.
Doba nabíjení závisí na výkonu wallboxu a na kapacitě vozuŠKODA Wallbox iV umožňuje v závislosti na kapacitě konkrétního vozu nabíjení výkonem až 11 kW. Výkon nabíjení 11 kW dokáže díky třífázovému připojení za 7,5h dobít na 100 % i zcela vybitý model ŠKODA ENYAQ 80 iV s baterií o kapacitě 82 kWh (77 kWh netto). ŠKODA SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem umožňuje maximální nabíjecí výkon 3,6 kW. Jeho vybitá baterie o kapacitě 13 kWh (10,4 kWh netto) se tak kompletně nabije za 3,5 hodiny.
Služby elektromobility pod jednou střechouSlužby, které prodejci značky ŠKODA svým zákazníkům poskytují, však dalece přesahují rámec pouhého prodeje wallboxů. Každý zákazník má k dispozici lokálního instalačního partnera, který zajistí bezproblémové zprovoznění wallboxu. Instalační partner po online kontrole nejprve na místě prověří, zda vedení a jističe splňují veškeré nezbytné bezpečnostní požadavky. Po kladném výsledku této kontroly partner wallbox nainstaluje a zároveň se stará o jeho servis. Zákazníci, kteří si pořizují vůz řady ŠKODA iV, si mohou ŠKODA Wallbox iV zakoupit přímo se svým novým automobilem.
Nabíjecí aplikace POWERPASS se třemi tarify a měsíčním vyúčtovánímPOWERPASS umožňuje majitelům čistě elektrických modelů ŠKODA ENYAQ iV a ŠKODA CITIGOe iV, popřípadě vozů OCTAVIA iV a SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem, na cestách pohodlně využívat až 195.000 dobíjecích stanic v celé Evropě. Kromě veřejných rychlonabíjecích stanic celoevropské sítě IONITY sem patří také veřejně přístupné nabíjecí stanice autorizovaných prodejců značky ŠKODA a další veřejné nabíjecí stanice jiných provozovatelů. Proces nabíjení se spustí velice snadno pomocí karty POWERPASS s RFID-čipem (RFID: Radio Frequency Identification) nebo pomocí aplikace v chytrém telefonu. Vyúčtování je prováděno na měsíční bázi a na výběr jsou tři tarifní modely. POWERPASS bude zaváděn postupně v průběhu 2. kvartálu 2021.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.