ŠKODA činí další kroky na cestě k elektromobilitě zcela připravené pro každodenní používání. V rámci svého iV ekosystému nově nabízí i wallboxy pro domácí využití nebo pro provoz ve firmách. Karta POWERPASS umožňuje pohodlné nabíjení vozů ŠKODA iV na cestách. ŠKODA Wallbox iV se nabízí ve dvou provedeních a plní veškeré individuální potřeby a požadavky zákazníků – od běžného řidiče až po provozovatele vozových parků.
Rozsáhlý servisní balíček značky ŠKODA zahrnuje kromě detailního poradenství rovněž instalaci boxu na místě a jeho pozdější servis. Nabíjecí aplikace nebo karta POWERPASS nabízí nejen přístup k až 195.000 nabíjecích stanic v celé Evropě, ale také pohodlné měsíční vyúčtování.
ŠKODA Wallboxy iV umožňují rychlé a pohodlné nabíjení elektrifikovaných vozidel. Wallboxy řady iV lze komfortně využívat ve vlastní domácnosti, navíc však mohou nabíjecí zařízení sloužit také jako benefit například pro zaměstnance ve firmách nebo pro zákazníky v soukromých hotelech či restauracích. Díky jejich robustní konstrukci a odolnosti vůči povětrnostním vlivům je lze využívat stejně dobře v budovách i pod širým nebem. Wallboxy jsou k dispozici s třífázovým připojením a je možné je flexibilně připojit ke stávající elektroinstalaci. Wallboxy tak představují důležitou součást ŠKODA iV ekosystému, který zákazníkům značky ŠKODA nabízí komplexní servisní služby související s elektromobilitou. Ty kromě služeb mobility zahrnují také kartu POWERPASS, díky které uživateli stačí jediná karta POWERPASS nebo aplikace POWERPASS v chytrém telefonu k tomu, aby pohodlně a nekomplikovaně nabíjel svůj vůz u téměř 80 % všech evropských dobíjecích stanic.
ŠKODA Wallbox iV ve dvou různých variantáchŠKODA AUTO uvádí dvě různá provedení ŠKODA Wallboxu iV: Základním provedením je ŠKODA iV Charger Connect, který disponuje připojením prostřednictvím LAN a wi-fi a nabízí díky tomu řadu dalších funkcí. Proces nabíjení lze například pomocí aplikace POWERPASS řídit i na dálku, kromě toho tento typ wallboxu disponuje i RFID-čtečkou, která zabraňuje jeho zneužití, a to třeba v parkovacích domech. Špičkovým typem wallboxu v nabídce je ŠKODA iV Charger Connect+ nabízející další možnosti dálkového ovládání. Tento wallbox vedle LAN a wi-fi disponuje také připojením LTE a díky tomu je schopen prostřednictvím mobilní sítě komunikovat se serverem. Kromě RFID-čtečky je v něm současně integrován i certifikovaný elektroměr, který umožňuje sledovat spotřebu prostřednictvím aplikace POWERPASS.
Doba nabíjení závisí na výkonu wallboxu a na kapacitě vozuŠKODA Wallbox iV umožňuje v závislosti na kapacitě konkrétního vozu nabíjení výkonem až 11 kW. Výkon nabíjení 11 kW dokáže díky třífázovému připojení za 7,5h dobít na 100 % i zcela vybitý model ŠKODA ENYAQ 80 iV s baterií o kapacitě 82 kWh (77 kWh netto). ŠKODA SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem umožňuje maximální nabíjecí výkon 3,6 kW. Jeho vybitá baterie o kapacitě 13 kWh (10,4 kWh netto) se tak kompletně nabije za 3,5 hodiny.
Služby elektromobility pod jednou střechouSlužby, které prodejci značky ŠKODA svým zákazníkům poskytují, však dalece přesahují rámec pouhého prodeje wallboxů. Každý zákazník má k dispozici lokálního instalačního partnera, který zajistí bezproblémové zprovoznění wallboxu. Instalační partner po online kontrole nejprve na místě prověří, zda vedení a jističe splňují veškeré nezbytné bezpečnostní požadavky. Po kladném výsledku této kontroly partner wallbox nainstaluje a zároveň se stará o jeho servis. Zákazníci, kteří si pořizují vůz řady ŠKODA iV, si mohou ŠKODA Wallbox iV zakoupit přímo se svým novým automobilem.
Nabíjecí aplikace POWERPASS se třemi tarify a měsíčním vyúčtovánímPOWERPASS umožňuje majitelům čistě elektrických modelů ŠKODA ENYAQ iV a ŠKODA CITIGOe iV, popřípadě vozů OCTAVIA iV a SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem, na cestách pohodlně využívat až 195.000 dobíjecích stanic v celé Evropě. Kromě veřejných rychlonabíjecích stanic celoevropské sítě IONITY sem patří také veřejně přístupné nabíjecí stanice autorizovaných prodejců značky ŠKODA a další veřejné nabíjecí stanice jiných provozovatelů. Proces nabíjení se spustí velice snadno pomocí karty POWERPASS s RFID-čipem (RFID: Radio Frequency Identification) nebo pomocí aplikace v chytrém telefonu. Vyúčtování je prováděno na měsíční bázi a na výběr jsou tři tarifní modely. POWERPASS bude zaváděn postupně v průběhu 2. kvartálu 2021.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.