ŠKODA činí další kroky na cestě k elektromobilitě zcela připravené pro každodenní používání. V rámci svého iV ekosystému nově nabízí i wallboxy pro domácí využití nebo pro provoz ve firmách. Karta POWERPASS umožňuje pohodlné nabíjení vozů ŠKODA iV na cestách. ŠKODA Wallbox iV se nabízí ve dvou provedeních a plní veškeré individuální potřeby a požadavky zákazníků – od běžného řidiče až po provozovatele vozových parků.
Rozsáhlý servisní balíček značky ŠKODA zahrnuje kromě detailního poradenství rovněž instalaci boxu na místě a jeho pozdější servis. Nabíjecí aplikace nebo karta POWERPASS nabízí nejen přístup k až 195.000 nabíjecích stanic v celé Evropě, ale také pohodlné měsíční vyúčtování.
ŠKODA Wallboxy iV umožňují rychlé a pohodlné nabíjení elektrifikovaných vozidel. Wallboxy řady iV lze komfortně využívat ve vlastní domácnosti, navíc však mohou nabíjecí zařízení sloužit také jako benefit například pro zaměstnance ve firmách nebo pro zákazníky v soukromých hotelech či restauracích. Díky jejich robustní konstrukci a odolnosti vůči povětrnostním vlivům je lze využívat stejně dobře v budovách i pod širým nebem. Wallboxy jsou k dispozici s třífázovým připojením a je možné je flexibilně připojit ke stávající elektroinstalaci. Wallboxy tak představují důležitou součást ŠKODA iV ekosystému, který zákazníkům značky ŠKODA nabízí komplexní servisní služby související s elektromobilitou. Ty kromě služeb mobility zahrnují také kartu POWERPASS, díky které uživateli stačí jediná karta POWERPASS nebo aplikace POWERPASS v chytrém telefonu k tomu, aby pohodlně a nekomplikovaně nabíjel svůj vůz u téměř 80 % všech evropských dobíjecích stanic.
ŠKODA Wallbox iV ve dvou různých variantáchŠKODA AUTO uvádí dvě různá provedení ŠKODA Wallboxu iV: Základním provedením je ŠKODA iV Charger Connect, který disponuje připojením prostřednictvím LAN a wi-fi a nabízí díky tomu řadu dalších funkcí. Proces nabíjení lze například pomocí aplikace POWERPASS řídit i na dálku, kromě toho tento typ wallboxu disponuje i RFID-čtečkou, která zabraňuje jeho zneužití, a to třeba v parkovacích domech. Špičkovým typem wallboxu v nabídce je ŠKODA iV Charger Connect+ nabízející další možnosti dálkového ovládání. Tento wallbox vedle LAN a wi-fi disponuje také připojením LTE a díky tomu je schopen prostřednictvím mobilní sítě komunikovat se serverem. Kromě RFID-čtečky je v něm současně integrován i certifikovaný elektroměr, který umožňuje sledovat spotřebu prostřednictvím aplikace POWERPASS.
Doba nabíjení závisí na výkonu wallboxu a na kapacitě vozuŠKODA Wallbox iV umožňuje v závislosti na kapacitě konkrétního vozu nabíjení výkonem až 11 kW. Výkon nabíjení 11 kW dokáže díky třífázovému připojení za 7,5h dobít na 100 % i zcela vybitý model ŠKODA ENYAQ 80 iV s baterií o kapacitě 82 kWh (77 kWh netto). ŠKODA SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem umožňuje maximální nabíjecí výkon 3,6 kW. Jeho vybitá baterie o kapacitě 13 kWh (10,4 kWh netto) se tak kompletně nabije za 3,5 hodiny.
Služby elektromobility pod jednou střechouSlužby, které prodejci značky ŠKODA svým zákazníkům poskytují, však dalece přesahují rámec pouhého prodeje wallboxů. Každý zákazník má k dispozici lokálního instalačního partnera, který zajistí bezproblémové zprovoznění wallboxu. Instalační partner po online kontrole nejprve na místě prověří, zda vedení a jističe splňují veškeré nezbytné bezpečnostní požadavky. Po kladném výsledku této kontroly partner wallbox nainstaluje a zároveň se stará o jeho servis. Zákazníci, kteří si pořizují vůz řady ŠKODA iV, si mohou ŠKODA Wallbox iV zakoupit přímo se svým novým automobilem.
Nabíjecí aplikace POWERPASS se třemi tarify a měsíčním vyúčtovánímPOWERPASS umožňuje majitelům čistě elektrických modelů ŠKODA ENYAQ iV a ŠKODA CITIGOe iV, popřípadě vozů OCTAVIA iV a SUPERB iV s plug-in hybridním pohonem, na cestách pohodlně využívat až 195.000 dobíjecích stanic v celé Evropě. Kromě veřejných rychlonabíjecích stanic celoevropské sítě IONITY sem patří také veřejně přístupné nabíjecí stanice autorizovaných prodejců značky ŠKODA a další veřejné nabíjecí stanice jiných provozovatelů. Proces nabíjení se spustí velice snadno pomocí karty POWERPASS s RFID-čipem (RFID: Radio Frequency Identification) nebo pomocí aplikace v chytrém telefonu. Vyúčtování je prováděno na měsíční bázi a na výběr jsou tři tarifní modely. POWERPASS bude zaváděn postupně v průběhu 2. kvartálu 2021.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.