U čerpacích stanic OMV na 111. kilometru, v polovině páteřní dálnice D1, byly v obou směrech otevřeny lokality s rychlodobíjecími stanicemi IONITY. V ČR jsou nyní celkem čtyři lokality IONITY, z toho tři u čerpacích stanic OMV.
Rozvíjející se síť nejvýkonnějších rychlodobíjecích stanic IONITY na území České republiky se dále rozrůstá. Majitelé elektromobilů mohou nyní dobít baterie svého vozu také na nejvytíženější české dálnici D1, konkrétně u čerpacích stanic OMV na 111. kilometru v obou směrech. První stanice IONITY v České republice byla otevřena u čerpací stanice OMV Beroun-jih na dálnici D5 v prosinci 2019. Nyní jsou na našem území v provozu již čtyři dobíjecí místa IONITY, z toho tři právě u OMV. Tímto krokem rozšířila IONITY spolupráci se společností OMV, která se osvědčuje v Rakousku i dalších zemích.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
V první fázi jsou na každé ze zmíněných čerpacích stanicích OMV na dálnici D1 instalovány dvě jednotky schopné dobíjet prostřednictvím standardního konektoru CCS2 elektromobily s využitím výkonu až 350 kW s tím, že podle jejich vytížení bude kapacita dále rozšířena na dvojnásobek.
„Jsme rádi, že můžeme i nadále rozšiřovat služby pro řidiče, kteří vlastní automobily na elektrický pohon. Vzhledem k jejich stále rostoucímu počtu se na tento segment budeme i nadále výrazně zaměřovat. Rozšířením spolupráce s IONITY zdůrazňujeme naši filozofii ‘We Care More’ a zaměřujeme se také na zákazníky, kteří nejezdí na tradiční paliva. Nabízíme jim možnost využití pohodlného zázemí a chutného občerstvení během dobíjení,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.
IONITY nabízí aktuálně nejpokrokovější technologii dobíjení elektromobilů a přispívá k rozšíření praktického využití elektromobility, protože umožňuje dobíjet několikanásobně rychleji všechna vozidla, která podporují rychlodobíjení a používají kombinovaný nabíjecí systém (CCS). Jedná se o společný projekt automobilek BMW, Daimler, Ford a VW Group se značkami Audi a Porsche. Běžné dobíjecí stanice instalované v České republice poskytují výkon do 22 kW a současná česká nejrozšířenější síť rychlodobíjecích stanic nabízí výkon 50 kW. Reálně lze již nyní dosáhnout u mnoha vozů dobití na 80 % kapacity během přibližně 30 minut.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.