U čerpacích stanic OMV na 111. kilometru, v polovině páteřní dálnice D1, byly v obou směrech otevřeny lokality s rychlodobíjecími stanicemi IONITY. V ČR jsou nyní celkem čtyři lokality IONITY, z toho tři u čerpacích stanic OMV.
Rozvíjející se síť nejvýkonnějších rychlodobíjecích stanic IONITY na území České republiky se dále rozrůstá. Majitelé elektromobilů mohou nyní dobít baterie svého vozu také na nejvytíženější české dálnici D1, konkrétně u čerpacích stanic OMV na 111. kilometru v obou směrech. První stanice IONITY v České republice byla otevřena u čerpací stanice OMV Beroun-jih na dálnici D5 v prosinci 2019. Nyní jsou na našem území v provozu již čtyři dobíjecí místa IONITY, z toho tři právě u OMV. Tímto krokem rozšířila IONITY spolupráci se společností OMV, která se osvědčuje v Rakousku i dalších zemích.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
V první fázi jsou na každé ze zmíněných čerpacích stanicích OMV na dálnici D1 instalovány dvě jednotky schopné dobíjet prostřednictvím standardního konektoru CCS2 elektromobily s využitím výkonu až 350 kW s tím, že podle jejich vytížení bude kapacita dále rozšířena na dvojnásobek.
„Jsme rádi, že můžeme i nadále rozšiřovat služby pro řidiče, kteří vlastní automobily na elektrický pohon. Vzhledem k jejich stále rostoucímu počtu se na tento segment budeme i nadále výrazně zaměřovat. Rozšířením spolupráce s IONITY zdůrazňujeme naši filozofii ‘We Care More’ a zaměřujeme se také na zákazníky, kteří nejezdí na tradiční paliva. Nabízíme jim možnost využití pohodlného zázemí a chutného občerstvení během dobíjení,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.
IONITY nabízí aktuálně nejpokrokovější technologii dobíjení elektromobilů a přispívá k rozšíření praktického využití elektromobility, protože umožňuje dobíjet několikanásobně rychleji všechna vozidla, která podporují rychlodobíjení a používají kombinovaný nabíjecí systém (CCS). Jedná se o společný projekt automobilek BMW, Daimler, Ford a VW Group se značkami Audi a Porsche. Běžné dobíjecí stanice instalované v České republice poskytují výkon do 22 kW a současná česká nejrozšířenější síť rychlodobíjecích stanic nabízí výkon 50 kW. Reálně lze již nyní dosáhnout u mnoha vozů dobití na 80 % kapacity během přibližně 30 minut.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.