U čerpacích stanic OMV na 111. kilometru, v polovině páteřní dálnice D1, byly v obou směrech otevřeny lokality s rychlodobíjecími stanicemi IONITY. V ČR jsou nyní celkem čtyři lokality IONITY, z toho tři u čerpacích stanic OMV.
Rozvíjející se síť nejvýkonnějších rychlodobíjecích stanic IONITY na území České republiky se dále rozrůstá. Majitelé elektromobilů mohou nyní dobít baterie svého vozu také na nejvytíženější české dálnici D1, konkrétně u čerpacích stanic OMV na 111. kilometru v obou směrech. První stanice IONITY v České republice byla otevřena u čerpací stanice OMV Beroun-jih na dálnici D5 v prosinci 2019. Nyní jsou na našem území v provozu již čtyři dobíjecí místa IONITY, z toho tři právě u OMV. Tímto krokem rozšířila IONITY spolupráci se společností OMV, která se osvědčuje v Rakousku i dalších zemích.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
V první fázi jsou na každé ze zmíněných čerpacích stanicích OMV na dálnici D1 instalovány dvě jednotky schopné dobíjet prostřednictvím standardního konektoru CCS2 elektromobily s využitím výkonu až 350 kW s tím, že podle jejich vytížení bude kapacita dále rozšířena na dvojnásobek.
„Jsme rádi, že můžeme i nadále rozšiřovat služby pro řidiče, kteří vlastní automobily na elektrický pohon. Vzhledem k jejich stále rostoucímu počtu se na tento segment budeme i nadále výrazně zaměřovat. Rozšířením spolupráce s IONITY zdůrazňujeme naši filozofii ‘We Care More’ a zaměřujeme se také na zákazníky, kteří nejezdí na tradiční paliva. Nabízíme jim možnost využití pohodlného zázemí a chutného občerstvení během dobíjení,“ říká Michal Janda, marketingový manažer společnosti OMV Česká republika.
IONITY nabízí aktuálně nejpokrokovější technologii dobíjení elektromobilů a přispívá k rozšíření praktického využití elektromobility, protože umožňuje dobíjet několikanásobně rychleji všechna vozidla, která podporují rychlodobíjení a používají kombinovaný nabíjecí systém (CCS). Jedná se o společný projekt automobilek BMW, Daimler, Ford a VW Group se značkami Audi a Porsche. Běžné dobíjecí stanice instalované v České republice poskytují výkon do 22 kW a současná česká nejrozšířenější síť rychlodobíjecích stanic nabízí výkon 50 kW. Reálně lze již nyní dosáhnout u mnoha vozů dobití na 80 % kapacity během přibližně 30 minut.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?