Nový Peugeot e-Expert byl zvolen Mezinárodní dodávkou roku 2021. Jde o ocenění úsilí týmů Peugeot, které se na projektu jakožto důležité součásti strategie značky, podílely.
Nový e-Expert je šestým vozem Peugeot korunovaným prestižní trofejí International Van of the Year od jejího vzniku v roce 1992.
Nový Peugeot e-Expert přináší řešení v mnoha různých situacích a dokáže se přizpůsobit jakékoli profesi zákazníka. Svým uživatelům poskytuje praktický pracovní prostor, nejmodernější palubní technologie a výrazný design. Se svým 100% elektrickým motorem umožňuje vjezd do městských center, kde platí ekologická omezení a představuje tak novou nabídku v segmentu kompaktních furgonů.
Nový Peugeot e-Expert, který je dokonalým příkladem „power of choice“, nabízí: 2 úrovně dojezdu, dle podle protokolu WLTP až 330 km; 3 délky (L1, L2 a L3); hmotnost přívěsu až 1000 kg a užitečné zatížení až 1275 kg; objem nákladového prostoru shodný s verzí se spalovacím motorem, až 6,6 m³.Má všechny vlastnosti vozu Peugeot Expert bez jakýchkoliv kompromisů, a navíc vykazuje nulové emise.
IVOTYTato zkratka označuje „International Van of the Year“ (Mezinárodní dodávka roku), tedy nejprestižnější ocenění, jaké může užitkový vůz získat. Vítěz je vyhlášen na základě hlasování poroty složené z 25 novinářů z různých zemí (Evropa, Rusko a Turecko), kteří zastupují časopisy specializované na užitkové vozy.
Vítězný model může používat titul po dobu jednoho roku, například zobrazením loga a nápisu „International Van of the Year“ na karoserii vozů. Tato cena odráží úsilí všech týmů projektu Peugeot e-Expert.
Sebevědomý stylPeugeot e-Expert je věrný filosofii značky Peugeot označované jako „Power of choice“. Nový vůz si zachovává propracovaný, mohutný a současně elegantní styl, kterým se vyznačují verze se spalovacím motorem. Doplňuje ho však několika výraznými znaky specifickými pro elektrický pohon.Exteriér vozu: dichroická loga (mění barvu podle úhlu pohledu) vepředu i vzadu, jakožto součást doplňku „Pack Look“; nabíjecí zásuvka na levém předním blatníku; specifická střední část masky chladiče; nápis „e-Expert“ vzadu.
Interiér vozu: analogový přístrojový panel s barevnou matricí uzpůsobený pro elektrický pohon; specifická grafika centrálního dotykového displeje s on-line 3D navigací TomTom Traffic, která nyní zahrnuje informace o dostupných nabíjecích stancích a akční rádius na základě zbývajícího dojezdu; nový ovladač automatické převodovky „e-Toggle“; ovladač režimu jízdy pro přepínání mezi režimy: Eco (60 kW, 190 Nm): optimalizace dojezdu, Normal (80 kW, 210 Nm): optimální komfort pro každodenní použití, Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu při převážení těžkého nákladu elektrická parkovací brzda.
Potěšení z jízdy a praktičnost v každodenním životěVe voze nový Peugeot e-Expert se spojují kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem nákladového prostoru. Toto umístění také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je řízení stejně příjemné jako u verzí se spalovacím motorem.
Řidič vozu nový Peugeot e-Expert ocení přednosti vozu ve všech situacích, díky speciálně kalibrovanému systému posilovače řízení je totiž ovládání vozu snadnější. Průměr otáčení je 11,3 m (u verze L1) a výška nepřesahující 190 cm (v závislosti na dané verzi) zaručuje vjezd do většiny parkovišť.
Nový Peugeot e-Expert je k dispozici ve stejných variantách karoserie jako Peugeot Expert se spalovacím motorem, takže dokáže splnit všechny požadavky: furgony (3 délky: L1 / 460 cm, L2 / 495 cm a L3 / 530 cm), polocombi (5 nebo 6 pevných nebo sklopitelných sedadel, v délce L2 a L3), plošina s kabinou (pro karosářské přestavby, délka L2).
Trojmístné uspořádání s přepážkou Moduwork nabízí možnosti modularity, které jsou v segmentu furgonů zcela exkluzivní, a to díky velkému otvoru v přepážce a možnosti nadzvednout pravé boční sedadlo.
Hmotnost přívěsu byla zachována, vůz je schopen táhnout náklad až 1 000 kg.
Užitečný objem 6,6 m³ je stejný jako verzí se spalovacími motory, užitečné zatížení 1275 kg je specifické pro elektromotory.
100% elektrická technologieNový Peugeot e-Expert je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Peugeot e-Expert nabízí 100% elektrický motor s maximálním výkonem 100 kW. Maximální točivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá řazení rychlostí a samozřejmě neprodukuje žádné emise CO2.
Nový e-Expert je prvním elektrickým vozem značky Peugeot, který nabízí dva různé dojezdy. Kapacita lithium-iontových baterií je v závislosti na potřebách 50 kWh nebo 75 kWh.
Verze L1, L2, L3, které jsou k dispozici s baterií o kapacitě 50 kWh, umožňují dosahovat dojezdu až 230 km , L2 a L3 mohou být také vybaveny baterií o kapacitě 75 kWh s dojezdem až 330 km1.
K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny způsoby použití a všechna řešení nabíjení. Standardně jde o zařízení pro nabíjení přes jednofázový proud 7,4 kW a za příplatek je k dispozici zařízení pro nabíjení přes třífázový proud 11 kW.
Možnosti nabíjení: standardní zásuvka (8A): plné nabití během 31 hodin (baterie 50 kWh) nebo 47 hodin (baterie 75 kWh); zesílená zásuvka (16A): plné nabití během 15 hodin (baterie 50 kWh) nebo 23 hodin (baterie 75 kWh); Wall Box 7,4 kW: plné nabití během 7,5 hodiny (baterie 50 kWh) nebo 11 hod. 20 min. (baterie 75 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíječky (7,4 kW); Wall Box 11 kW: plné nabití během 5 hodin (baterie 50 kWh) nebo 7,5 hodiny (baterie 75 kWh) pomocí třífázové palubní nabíječky (11 kW); veřejná rychlodobíjecí stanice: tepelná regulace baterie umožňuje používat nabíječky 100 kW a dosáhnout 80% nabití během 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh).
Ekosystém PeugeotZnačka Peugeot nabízí nové služby s cílem podpořit zákazníky v přechodu na nové zdroje energie. Služby se opírají o tři pilíře:Peugeot Easy charge: nabíjení z domova díky nabídce instalace zesílené zásuvky nebo Wallboxu, ve 190 000 veřejných dobíjecích stanicích po celé Evropě prostřednictvím dobíjecí karty umožňující přístup k síti.
Peugeot Easy move: zákazníci si mohou naplánovat organizaci dlouhých cest pomocí nástroje „Trip planner“, který je k dispozici v telefonu prostřednictvím aplikace „Free2move services“, služby pronájmu vozu umožňující mít podle potřeb kdykoliv vůz k dispozici prostřednictvím paušálu „Mobility Pass“.
Peugeot Easy care: díky digitálním trasám se mohou klienti seznámit s používáním elektromobilů, smlouvy o poskytování služeb a asistence na cestách baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity. Při každé servisní prohlídce se se vydává osvědčení o kapacitě baterie, které usnadňuje další prodej vozu.
Nabíjení lze naprogramovat přes displej on-line navigace nebo pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot® Tento systém také umožňuje dobíjení kdykoli spustit nebo odložit nabíjení a zkontrolovat stav nabití.
Nový Peugeot e-Expert nabízí na míru širá řešení, takže dokáže uspokojit stále rostoucí potřeby zákazníků. Bude k dispozici v úrovních výbavy Pro a Premium, dále ve stupních výbavy Asphalt (pro silniční přepravu) a Urban (použití ve městě) . Každá verze může být vybavena technologiemi a asistenčními systémy poslední generace.
Nový Peugeot e-Expert byl uveden na evropský trh letos na podzim. V České republice mohou klienti objednávat tento model od října.
Výrobní závod ve Francii poblíž Valenciennes je v plném provozu tak, aby co nejrychleji plnil rostoucí počet objednávek.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?