Sébastien Loeb Rally Dakar ještě nikdy nevyhrál. O zdolání tohoto legendárního závodu se pokusil třikrát, do cíle dojel v roce 2017 na 2. místě. Letos se pokusí o vítězství znovu, když pojede s privátně nasazeným Peugeotem 3008 DKR.
Na Francouze zkraje roku čeká opět dobrodružství na Dakaru, který se mu ještě vyhrát nepodařilo. To ukazuje, že touhu po závodění neztratil. Loeb pojede v soukromě nasazeném Peugeotu 3008 DKR s podporou Red Bullu, vůz jim bude servisovat PH Sport. Francouz jezdil ve francouzském továrním týmu tuto rally mezi roky 2016 a 2018.
"Mohu Vás ujistit, že aktuálně se do důchodu nechystám. Určitě mě tedy uvidíte v roce 2019 za volantem, ale za kterým?" ptá se řečnicky Sébastien Loeb. Ve zbytku roku 2019 by mohl Loeb jezdit WRX v soukromém týmu Hansen s Peugeotem. K tomu by ale mohl přidat částečný program ve WRC jako v roce 2013 (4 soutěže) nebo 2018 (3 soutěže) - pochopitelně s Citroënem.
Nejlepším výsledkem Loeba na Dakaru je druhé místo z roku 2017, v ostatních ročnících jej potkaly nehody a technické problémy. Loebovi bývalí týmoví kolegové Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres se přesunuli do týmu X-Raid Mini.
Francouz pojede s Peugeotem z roku 2017: "Po celou kariéru jsem byl vždy považován za favorita. Mojí motivací jsou vítězství, ale také zábava za volantem. Proto je start v soukromém týmu v roli outsidera s Danielem na Dakaru skvělou příležitostí. Start v soukromém týmu je samozřejmě složitější.
Bohužel nebudu moci startovat s 3008 DKR Maxi z letošního roku, protože došlo ke změně pravidel. Musíme se tedy vrátit k 2,2 m širokému autu z předchozího roku. Možná, že na něm na motoru upravíme některé věci dle letošního auta. Je jasné, že na startu budou novější auta, takže uvidíme, jak jim budeme stačit."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.