Sébastien Loeb Rally Dakar ještě nikdy nevyhrál. O zdolání tohoto legendárního závodu se pokusil třikrát, do cíle dojel v roce 2017 na 2. místě. Letos se pokusí o vítězství znovu, když pojede s privátně nasazeným Peugeotem 3008 DKR.
Na Francouze zkraje roku čeká opět dobrodružství na Dakaru, který se mu ještě vyhrát nepodařilo. To ukazuje, že touhu po závodění neztratil. Loeb pojede v soukromě nasazeném Peugeotu 3008 DKR s podporou Red Bullu, vůz jim bude servisovat PH Sport. Francouz jezdil ve francouzském továrním týmu tuto rally mezi roky 2016 a 2018.
"Mohu Vás ujistit, že aktuálně se do důchodu nechystám. Určitě mě tedy uvidíte v roce 2019 za volantem, ale za kterým?" ptá se řečnicky Sébastien Loeb. Ve zbytku roku 2019 by mohl Loeb jezdit WRX v soukromém týmu Hansen s Peugeotem. K tomu by ale mohl přidat částečný program ve WRC jako v roce 2013 (4 soutěže) nebo 2018 (3 soutěže) - pochopitelně s Citroënem.
Nejlepším výsledkem Loeba na Dakaru je druhé místo z roku 2017, v ostatních ročnících jej potkaly nehody a technické problémy. Loebovi bývalí týmoví kolegové Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres se přesunuli do týmu X-Raid Mini.
Francouz pojede s Peugeotem z roku 2017: "Po celou kariéru jsem byl vždy považován za favorita. Mojí motivací jsou vítězství, ale také zábava za volantem. Proto je start v soukromém týmu v roli outsidera s Danielem na Dakaru skvělou příležitostí. Start v soukromém týmu je samozřejmě složitější.
Bohužel nebudu moci startovat s 3008 DKR Maxi z letošního roku, protože došlo ke změně pravidel. Musíme se tedy vrátit k 2,2 m širokému autu z předchozího roku. Možná, že na něm na motoru upravíme některé věci dle letošního auta. Je jasné, že na startu budou novější auta, takže uvidíme, jak jim budeme stačit."
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?