Loeb pojede Dakar v soukromém Peugeotu 3008 DKR

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel, foto: Red Bull
-haj 10. listopadu 2018 22:33
Sdílej:

Sébastien Loeb Rally Dakar ještě nikdy nevyhrál. O zdolání tohoto legendárního závodu se pokusil třikrát, do cíle dojel v roce 2017 na 2. místě. Letos se pokusí o vítězství znovu, když pojede s privátně nasazeným Peugeotem 3008 DKR.

Na Francouze zkraje roku čeká opět dobrodružství na Dakaru, který se mu ještě vyhrát nepodařilo. To ukazuje, že touhu po závodění neztratil. Loeb pojede v soukromě nasazeném Peugeotu 3008 DKR s podporou Red Bullu, vůz jim bude servisovat PH Sport. Francouz jezdil ve francouzském továrním týmu tuto rally mezi roky 2016 a 2018.

"Mohu Vás ujistit, že aktuálně se do důchodu nechystám. Určitě mě tedy uvidíte v roce 2019 za volantem, ale za kterým?" ptá se řečnicky Sébastien Loeb. Ve zbytku roku 2019 by mohl Loeb jezdit WRX v soukromém týmu Hansen s Peugeotem. K tomu by ale mohl přidat částečný program ve WRC jako v roce 2013 (4 soutěže) nebo 2018 (3 soutěže) - pochopitelně s Citroënem.

Nejlepším výsledkem Loeba na Dakaru je druhé místo z roku 2017, v ostatních ročnících jej potkaly nehody a technické problémy. Loebovi bývalí týmoví kolegové Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz a Cyril Despres se přesunuli do týmu X-Raid Mini.

Francouz pojede s Peugeotem z roku 2017: "Po celou kariéru jsem byl vždy považován za favorita. Mojí motivací jsou vítězství, ale také zábava za volantem. Proto je start v soukromém týmu v roli outsidera s Danielem na Dakaru skvělou příležitostí. Start v soukromém týmu je samozřejmě složitější.

Bohužel nebudu moci startovat s 3008 DKR Maxi z letošního roku, protože došlo ke změně pravidel. Musíme se tedy vrátit k 2,2 m širokému autu z předchozího roku. Možná, že na něm na motoru upravíme některé věci dle letošního auta. Je jasné, že na startu budou novější auta, takže uvidíme, jak jim budeme stačit."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?