Sébastien Loeb letos pojede opět jako tovární jezdec Peugeotu na Dakaru. Rekordman WRC si uvědomuje, že je to pro něj poslední šance, jak pouštní závod vyhrát. Na cestě na něj však čeká hned několik překážek.
Sébastien Loeb je před startem velmi motivovaný: "Moje moto je vlastně 'teď nebo nikdy'. Tohle je moje poslední šance vyhrát Dakar. Vloni jsme viděli, že máme na to, abychom vyhráli. Víme, že to můžeme zvládnout," řekla hvězda Peugeotu před odletem do Jižní Ameriky.
Pořadatelé již před startem ohlásili až neobvykle těžkou trať. Pět etap se pojede v dunách Peru, pět etap ve vysokých nadmořských výškách (přesahujících 4 700 m.n.m.) v Bolivii, v Argentině zase bude maratonská etapa o délce téměř 1 000 kilometrů. Celkově má letošní trať délku 8 793 kilometrů, z čehož je 4 329 závodních.
"Na Dakaru se toho může hodně stát. Rally je dlouhá a malou chybou můžete o vše přijít. Navíc teď písečné duny tvoří podstatně větší část tratě. Je to pozitivní pro tento sport, protože přesně na to tohle se diváci těší - vždyť mluvíme o pouštních závodech. Na druhou stranu v těchto podmínkách mám malé zkušenosti. Proto je pro mě letošní trať nevýhodná," přiznává Loeb.
Pro svůj poslední start je Peugeot 3008 DKR MAXI opět o něco širší - tentokrát o 20 cm se srovnání s jeho šířkou při trojnásobném vítězství v roce 2017. Letos bude mít úctyhodnou šířku 2,4 m! "Napřed jsem si myslel, že mě inženýři chtějí obejmout," vzpomíná Stéphane Peterhansel, který Dakar dokázal vyhrát už 13 krát. "Bylo mi jasné, že s tím strojem zůstanu viset za každý strom."
A jak vzpomíná na první test tohoto speciálu? "K prvnímu testu jsme jeli do známé krajiny v Portugalsku, kde jsme měli k dispozici relativně úzké lesní cesty. K mému úžasu nebyla šířka žádným problémem. Naopak, i v tomto terénu bylo auto o parník lepší než to staré." Peterhansel i jeho kolegové se shodují na tom, že i se signifikantně kratším rozvorem (3000 mm) je letošní speciál na brzdách méně nervózní v zadní části a na rychlé změny směru reaguje lépe.
Díky velkému nárůstu v rozchodu kol došlo také na menší zvětšení tlumičů. Naopak letošní verze speciálu ve srovnání s tou loňskou díky snížení minimální váhy na nové minimum nedosahuje. "Auto je jezdecky stabilnější, lehčí na jízdu a má lepší podvozek. To nám dává větší sebedůvěru a dovoluje nám tak více tlačit," poznamenává Sébastien Loeb.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.