Sébastien Loeb letos pojede opět jako tovární jezdec Peugeotu na Dakaru. Rekordman WRC si uvědomuje, že je to pro něj poslední šance, jak pouštní závod vyhrát. Na cestě na něj však čeká hned několik překážek.
Sébastien Loeb je před startem velmi motivovaný: "Moje moto je vlastně 'teď nebo nikdy'. Tohle je moje poslední šance vyhrát Dakar. Vloni jsme viděli, že máme na to, abychom vyhráli. Víme, že to můžeme zvládnout," řekla hvězda Peugeotu před odletem do Jižní Ameriky.
Pořadatelé již před startem ohlásili až neobvykle těžkou trať. Pět etap se pojede v dunách Peru, pět etap ve vysokých nadmořských výškách (přesahujících 4 700 m.n.m.) v Bolivii, v Argentině zase bude maratonská etapa o délce téměř 1 000 kilometrů. Celkově má letošní trať délku 8 793 kilometrů, z čehož je 4 329 závodních.
"Na Dakaru se toho může hodně stát. Rally je dlouhá a malou chybou můžete o vše přijít. Navíc teď písečné duny tvoří podstatně větší část tratě. Je to pozitivní pro tento sport, protože přesně na to tohle se diváci těší - vždyť mluvíme o pouštních závodech. Na druhou stranu v těchto podmínkách mám malé zkušenosti. Proto je pro mě letošní trať nevýhodná," přiznává Loeb.
Pro svůj poslední start je Peugeot 3008 DKR MAXI opět o něco širší - tentokrát o 20 cm se srovnání s jeho šířkou při trojnásobném vítězství v roce 2017. Letos bude mít úctyhodnou šířku 2,4 m! "Napřed jsem si myslel, že mě inženýři chtějí obejmout," vzpomíná Stéphane Peterhansel, který Dakar dokázal vyhrát už 13 krát. "Bylo mi jasné, že s tím strojem zůstanu viset za každý strom."
A jak vzpomíná na první test tohoto speciálu? "K prvnímu testu jsme jeli do známé krajiny v Portugalsku, kde jsme měli k dispozici relativně úzké lesní cesty. K mému úžasu nebyla šířka žádným problémem. Naopak, i v tomto terénu bylo auto o parník lepší než to staré." Peterhansel i jeho kolegové se shodují na tom, že i se signifikantně kratším rozvorem (3000 mm) je letošní speciál na brzdách méně nervózní v zadní části a na rychlé změny směru reaguje lépe.
Díky velkému nárůstu v rozchodu kol došlo také na menší zvětšení tlumičů. Naopak letošní verze speciálu ve srovnání s tou loňskou díky snížení minimální váhy na nové minimum nedosahuje. "Auto je jezdecky stabilnější, lehčí na jízdu a má lepší podvozek. To nám dává větší sebedůvěru a dovoluje nám tak více tlačit," poznamenává Sébastien Loeb.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?