Peugeot čeká v lednu poslední Rally Dakar, i při své derniéře francouzský tým nasadí čtveřici vozů 3008 DKR Maxi.
Peugeot se chce soustředit pouze na jednu disciplínu - vedení značky si vybralo Rallycross. Francouzi navíc nebyli spokojeni s novými pravidly, které začnou na Dakaru platit. Z těchto dvou důvodů se dominantní tým posledních ročníků rozhodl z pouštního závodu stáhnout s účinností po Dakaru 2018.
Před posledním ročníkem mají u Peugeotu jediný cíl - vítězství: "Bude se jednat o naší poslední účast na této soutěži a chtěli bychom se rozloučit na vítězné vlně. Ale jak pořád říkáme, nic není dopředu rozhodnuto. Nejtěžší je, když už jednou vyhrajete, to vítězství zopakovat!" říká Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport.
Aby se jim podařilo tento cíl naplnit, nasadí Peugeot čtveřici posádek: Stéphane Peterhansel/Jean Paul Cottret, Sébastien Loeb/Daniel Elena, Carlos Sainz/Lucas Cruz a Cyril Despres/David Castera. Jezdci budou mít k dispozici vylepšenou verzi 3008 DKR Maxi, která má mimo jiné o 20 cm širší rozchod kol.
"Změny, které jsme provedli na voze 3008 DKR Maxi, se snad projeví ve vyšší výkonnosti. Ale Dakar je vždy cestou do neznáma - terén je velmi členitý a tratě jsou různorodé. Navíc jsme viděli formu našich soupeřů, naposledy třeba na Marocké rally.
To znamená, že inženýři Peugeotu nepoleví v práci do té doby, než přijde Dakar 2018. Rád bych vyzdvihl týmový duch, který v celém Peugeot Sport panuje. Jsme moc rádi, že můžeme nastoupit se stejným týmem jako vloni. Tato sestava přináší skvělou vyrovnanost mezi rychlostí a zkušenostmi," řekl Famin.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.