Peugeot čeká v lednu poslední Rally Dakar, i při své derniéře francouzský tým nasadí čtveřici vozů 3008 DKR Maxi.
Peugeot se chce soustředit pouze na jednu disciplínu - vedení značky si vybralo Rallycross. Francouzi navíc nebyli spokojeni s novými pravidly, které začnou na Dakaru platit. Z těchto dvou důvodů se dominantní tým posledních ročníků rozhodl z pouštního závodu stáhnout s účinností po Dakaru 2018.
Před posledním ročníkem mají u Peugeotu jediný cíl - vítězství: "Bude se jednat o naší poslední účast na této soutěži a chtěli bychom se rozloučit na vítězné vlně. Ale jak pořád říkáme, nic není dopředu rozhodnuto. Nejtěžší je, když už jednou vyhrajete, to vítězství zopakovat!" říká Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport.
Aby se jim podařilo tento cíl naplnit, nasadí Peugeot čtveřici posádek: Stéphane Peterhansel/Jean Paul Cottret, Sébastien Loeb/Daniel Elena, Carlos Sainz/Lucas Cruz a Cyril Despres/David Castera. Jezdci budou mít k dispozici vylepšenou verzi 3008 DKR Maxi, která má mimo jiné o 20 cm širší rozchod kol.
"Změny, které jsme provedli na voze 3008 DKR Maxi, se snad projeví ve vyšší výkonnosti. Ale Dakar je vždy cestou do neznáma - terén je velmi členitý a tratě jsou různorodé. Navíc jsme viděli formu našich soupeřů, naposledy třeba na Marocké rally.
To znamená, že inženýři Peugeotu nepoleví v práci do té doby, než přijde Dakar 2018. Rád bych vyzdvihl týmový duch, který v celém Peugeot Sport panuje. Jsme moc rádi, že můžeme nastoupit se stejným týmem jako vloni. Tato sestava přináší skvělou vyrovnanost mezi rychlostí a zkušenostmi," řekl Famin.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?