Jak již bylo několikrát řečeno - Stéphane Peterhansel se včera na Dakaru postaral o přepsání historických tabulek, když oslavil svoje už 13. vítězství na této legendární soutěži (6 s motorkou a 7 s autem).
Na motorce tento Francouz triumfoval v letech 1991, 1992, 1993, 1995, 1997 a 1998. V autech pak přidával další vítězství s Mitsubishi (v letech 2004, 2005 a 2007), Mini (2012 a 2013) a vloni získal první vítězství pro Peugeot na Dakaru po 29 letech. Letos, jak všichni víme, přidal další. Jen doplňme, že naposledy pro Peugeot triumfoval Ari Vatanen v roce 1990 s Peugeotem 405.
Jednotliví vítězové Rally Dakar v kategorii automobilů:rok; jezdec/spolujezdec; národnost; automobil1979 Francois Genestrier/Jacques Lemordant (Francie) Range Rover1980 Freddy Kottulinsky/Hans Löffelmann (Německo) VW Iltis1981 Rene Metge/Bernard Giroux (Francie) Range Rover1982 Bernard Marreau/Jean-Louis Marreau (Francie) Renault 201983 Jacky Ickx/Claude Brasseur (Belgie/Francie) Mercedes 2801984 Rene Metge/Dominique Lemoyne (Francie) Porsche 9111985 Patrick Zaniroli/Jean da Silva (Francie) Mitsubishi1986 Rene Metge/Dominique Lemoyne (Francie) Porsche 9591987 Ari Vatanen/Bernard Giroux (Finsko/Francie) Peugeot 2051988 Juha Kankkunen/Juha Piironen (Finsko) Peugeot 2051989 Ari Vatanen/Bruno Berglund (Finsko/Švédsko) Peugeot 4051990 Ari Vatanen/Bruno Berglund (Finsko/Švédsko) Peugeot 4051991 Ari Vatanen/Bruno Berglund (Finsko/Švédsko) Citroen ZX1992 Hubert Auriol/Philippe Monnet (Francie) Mitsubishi Pajero1993 Bruno Saby/Dominique Serieys (Francie) Mitsubishi Pajero1994 Pierre Lartigue/Michel Perin (Francie) Citroen ZX1995 Pierre Lartigue/Michel Perin (Francie) Citroen ZX1996 Pierre Lartigue/Michel Perin (Francie) Citroen ZX1997 Kenjiro Shinozuka/Henri Magne (Japonsko/Francie) Mitsubishi Pajero1998 Jean-Pierre Fontenay/Gilles Picard (Francie) Mitsubishi Pajero1999 Jean-Louis Schlesser/Henri Magne (Francie) Schlesser-Renault2000 Jean-Louis Schlesser/Henri Magne (Francie) Schlesser-Renault2001 Jutta Kleinschmidt/Andreas Schulz (Německo) Mitsubishi Pajero2002 Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (Japonsko/Francie) Mitsubishi Pajero2003 Hiroshi Masuoka/Andreas Schulz (Japonsko/Německo) Mitsubishi Pajero2004 Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (Francie) Mitsubishi Pajero2005 Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (Francie) Mitsubishi Pajero2006 Luc Alphand/Gilles Picard (Francie) Mitsubishi Pajero2007 Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (Francie) Mitsubishi Pajero2008 - tento ročník se z důvodů hrozby teroristických útoků nejel[od roku 2009 v Jižní Americe]2009 Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (Jižní Afrika/Německo) VW Touareg2010 Carlos Sainz/Lucas Cruz (Španělsko) VW Touareg2011 Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk (Katar/Německo) VW Touareg2012 Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (Francie) X-raid Mini2013 Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (Francie) X-raid Mini2014 Joan Roma/Michel Perin (Španělsko/Francie) X-raid Mini2015 Nasser-Al-Attiyah/Matthieu Baumel (Katar/Francie) X-raid Mini2016 Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (Francie) Peugeot 2008 DKR162017 Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (Francie) Peugeot 3008 DKR
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?