Škoda Auto přijímá rezervace na nové deriváty modelu Octavia. Stejně jako v předchozích generacích nabídne i aktuální modelová řada, představená v závěru loňského roku, sportovně laděné verze RS a dobrodružné kombi SCOUT. V různých baleních tak zákazníci dostanou to nejlepší, co bestseller značky umí poskytnout. Současně se u nejprodávanější modelové řady automobilky rozrůstá paleta pohonných jednotek s důrazem na trvale udržitelnou mobilitu.
Škoda Auto poprvé prezentuje model RS s plug-in hybridním pohonem. Kombinace benzinového motoru 1,4 TSI o výkonu 110 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW dává celkový systémový výkon 180 kW (245 k). Maximální točivý moment 400 Nm se přenáší přes šestistupňovou převodovku DSG na přední kola. Vůz již plní emisní normu EU6d, která bude závazná od 1. ledna 2021 pro všechna nově registrovaná vozidla v EU. Vysokonapěťová lithium-iontová baterie má kapacitu 37 Ah (13 kWh) a umožňuje dojezd v čistě elektrickém módu až 60 km v režimu WLTP. Vesportovním režimu, který poskytuje maximální systémový výkon, zrychluje Octavia RS iV z 0 na 100 km/h za 7,3 s a dosáhne maximální rychlosti 225 km/h. Dynamické jízdní vlastnosti zajišťuje standardně dodávané progresivní řízení a speciální nastavení podvozku. Pozornost poutají standardně dodávané specifické LED přední mlhovky a černá 18palcová kola Comet z lehké slitiny, zpoza nichž vykukují brzdové třmeny lakované v červené barvě. Maska chladiče, vzduchové clony Air Curtain, difuzor na specifickém předním nárazníku, boční spoiler a difuzor na zadním nárazníku i lišty kolem bočních oken jsou ve sportovním černě lakovaném provedení. Při pohledu dovnitř zaujme převážně černý interiér. Tříramenný multifunkční sportovní volant s logem RS je vybaven páčkami řazení pro převodovku DSG. Logo RS se nachází také na sedadlech. Přední sportovní sedadla jsou potažena látkou v černé barvě. Sportovní top ergonomická sedadla na přání nabízí čalounění v kombinaci materiálu Alcantara a kůže, nastavení hloubky sedáku a masážní funkci. Sedadla, kožený volant, loketní opěrky dveří a přístrojová deska potažená materiálem Alcantara mají ozdobné červené nebo stříbrnošedé prošití. Sportovní vzhled interiéru doplňují dekorační lišty se specifickým designem a hliníkové pedály.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Sportovně laděná Octavia RS však nemusí mít podobu plug-in hybridu, k dispozici jsou i konvenční pohonné jednotky. Zážehový motor 2,0 TSI nabízející výkon 180 kW lze kombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou nebo se sedmistupňovým ústrojím DSG, vznětová 2,0 TDI/147 kW se páruje výhradně se sedmistupňovým DSG – zato však může na přání pohánět všechna kola. Octavia RS je stejně jako Octavia RS iV na první pohled rozpoznatelná díky černě lakovaným designovým prvkům karoserie. V bohaté základní výbavě nechybí třeba Matrix-LED přední světlomety s ostřikovači, Top LED zadní světla, přední parkovací senzory, bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, tónování zadních oken Sunset, adaptivní tempomat, virtuální pedál, volba jízdního režimu či speciální animace RS pro infotainment. Předprodej verzí RS začne koncem prázdnin za ceny od 889 900 Kč.
Všestranný dobrodruh s luxusním interiéremOctavia Scout sází zejména na prostorný interiér. Oproti předchozí generaci je o 16 mm delší a 15 mm širší, má tak celkovou délku 4 703 mm a šířku 1 829 mm. Velký zavazadlový prostor, nejen na poměry své třídy, mezigeneračně narostl o 30 l na 640 l. Variantu Scout lze poprvé na přání vybavit inovativními Matrix-LED předními světlomety, které umožňují jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by došlo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Nově koncipovaná přístrojová deska je modulární, uspořádaná v několika úrovních a jejímu středu dominuje volně stojící displej infotainmentu nejvyšší řady Columbus s 10“ displejem, navigací a digitální asistentkou Laurou. Chromové prvky zušlechťují středovou konzoli a nové výplně dveří. V chromovém provedení jsou také kliky. Vizuální akcenty verze SCOUT se v interiéru promítají ve specifických dekorativních lištách na přístrojové desce, sedadlech potažených látkou ThermoFlux a vyšitém logu Scout na předních sedadlech. Nová Octavia Scout je perfektním společníkem na cesty. Se standardně dodávaným paketem pro špatné cesty včetně ochrany podvozku a se světlou výškou zvýšenou o 15 mm si vede skvěle i mimo zpevněné komunikace. Jistě se stane oblíbeným vozem pro tažení obytných přívěsů nebo přepravníků pro lodě či koně, neboť za ní lze táhnout bržděný přívěs o hmotnosti až 2000 kg. Ve standardní výbavě nechybí přední parkovací senzory, vyhřívání volantu, adaptivní tempomat nebo volba jízdního režimu s off-road funkcí. Dodává se výhradně s novýmmotorem 2,0 TDI Evo/147 kW, sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Do předprodeje se dostane koncem října za ceny od 926 900 Kč. Další motorizace budou následovat koncem letošního roku.
Zemní plyn v akciKromě tradičních pohonných hmot může Octavia spalovat i stlačený zemní plyn (CNG). Motor 1,5 TGI/96 kW nabízí při provozu čistě na plyn dojezd až 500 kilometrů v režimu WLTP. Zemní plyn se uchovává ve třech nádržích, které jsou uloženy pod podlahou a pojmou celkem 17,33 kg. Díky devítilitrové nádrži na benzín nemá Octavia G-TEC problém ani v oblastech s horší dostupností zemního plynu. Motor produkuje při provozu na zemní plyn přibližně o 25 % nižší emise CO2 než při spalování benzínu. Výrazně klesají rovněž emise oxidů dusíku (NOx), přičemž saze se nevypouštějí vůbec žádné. Agregát pracuje velice úsporně – mimo jiné zásluhou proměnného časování sacích ventilů, které umožňuje chod v takzvaném Millerově spalovacím cyklu. Spotřeba činí 3,4−3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a 4,6 l/100 km v benzínovém režimu. Přepínání mezi oběma palivy probíhá automaticky a bez zásahu řidiče. Octavia G-TEC spaluje benzín pouze v případě, kdy vůz startuje po doplnění zemního plynu, pokud venkovní teplota klesne pod -10 °C nebo pokud jsou zásoby zemního plynu natolik vyčerpány, že tlak v nádrži klesne pod 11 barů. Charakteristickými znaky verze G-TEC, kterou lze pořídit ve výbavových stupních Active, Ambition i Style, jsou specifický vzhled Virtuálního kokpitu a plaketa na zádi. Objem zavazadlového prostoru činí 455 l u liftbacku a 495 l u kombi. Startovací cena činí 613 900 Kč.
Malý i velký hybridVariantou G-TEC možnosti alternativních pohonů nekončí. Nová Octavia může mít také podobu hybridu – a to hned dvojího. Po vzoru modelu Superb iV totiž přichází jako druhý model značky s plug-in hybridním ústrojím, které se skládá z benzínového motoru 1,4 TSI o výkonu 110 kW a elektromotoru, jehož výkon činí 85 kW. Maximální systémový výkon celé soustavy dosahuje 150 kW a v čistě elektrickém módu vůz urazí dle metodiky WLTP až 60 km. Octavia iV je dostupná ve výbavových stupních Ambition a Style, nicméně proti standardnímu provedení byla její výbava obohacena. Například Octavia iV Ambition dostala navíc 18palcová litá kola Perseus, Volbu jízdního režimu, 10palcový infotainment Columbus s navigací a dotykovou lištou pro jeho ovládání, digitální asistentku Lauru, bezdrátový SmartLink a Infotainment Online na 3 roky. Vozy s ekologickým plug-in hybridním ústrojím startují na ceně 806 800 Kč.
Modelu Octavia patří v rámci značky prvenství při uvedení pohonné jednotky s mild-hybridní technologií. U motoru 1,0 TSI e-TEC/81 kW je v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou DSG použit 48V řemenový startérgenerátor a 48V lithium-iontový akumulátor. Díky tomu se dá shromažďovat energie získaná rekuperací při brzdění, využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak dynamiku hnacího ústrojí tzv. boostem, nebo plachtit se zcela vypnutým spalovacím motorem. Tak lze ještě více snížit spotřebu paliva a emise CO₂. Octavia e-TEC je na českémtrhu dostupná ve specifikacích Active, Ambition a Style. Cena začíná na 553 900 Kč.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?