Ojetá auta v ČR: 1 ze 4 poškozeno, tachometry stočené o 61 tisíc kilometrů

AutoRoad.cz, 29. května 2020, 21:23 Google+

Přestože se prodej ojetých automobilů kvůli pandemii koronaviru v České republice výrazně zpomalil, řidiči v březnu a dubnu mnohem častěji kontrolovali historii svých vlastních vozidel. Rozsah kontrol dříve zakoupených automobilů v tuzemsku vzrostl až o 48 procent.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Není to tak překvapivá statistika, když víte, kolik překvapení může historie vašeho vozu skrývat. Majitelé často zjistí spoustu opravdu užitečných, ale někdy také šokujících informací. Například 25,1 % kontrolovaných vozů v České republice má za sebou opravu karoserie. Naproti tomu oprava karoserie ojetého vozu vyjde ve srovnání s průměrem EU relativně levně, jak ukazují údaje webového portálu carVertical.cz. Průměrné stočení tachometru je o více než 61 000 kilometrů. "Lídry" jsou v tomto případě značky Škoda a BMW, které mají u přetočených vozů podíl téměř poloviční.

Automobily Škoda a BMW se také nejčastěji vyskytovaly v opravnách karoserií. Nejvíce peněz však za tyto práce utrácí řidiči vozů Mercedes-Benz a Ford. Jedni na tyto opravy vynaloží 156 tisíc korun, druzí 138 tisíc. Lidovým vozem je zatím Volkswagen Golf (tvoří 5,33 % všech prodejů), těsně za ním pak zůstávají Volkswagen Passat a Škoda Octavia. Škodovky a volkswageny jsou mezi návštěvníky carVertical.cz nejžádanějšími vozy.

Oklamaní kupci si připlatí nejméně o 50 000 Kč více
Odhaduje se, že nejméně třetina ojetých automobilů je prodávána s přetočeným tachometrem. Průměrný stočený počet kilometrů zjištěný společností carVertical v Česku je až 61 223 km. Jinými slovy, nepoctivý prodejce prodá auto, které má najeto 250 000 km, ale tváří se, jako by mělo najeto jen 190 000 km.

„Takový vůz pak působí jako mnohem méně opotřebovaný a nedosahuje psychologicky významného limitu 200 000 km. Kvůli stočenému tachometru navíc není možné vysledovat, zda již měly být provedeny některé zvláště důležité údržbářské práce, jako je výměna hlavního motorového řetězu, nebo zda se jejich provedení stále očekává v budoucnu,“ upozorňuje Arnas Vasiliauskas, vedoucí oddělení inovací a produktů v carVertical. Každý takový podvod samozřejmě odlehčuje kapse kupujícího mnohem více, než by měl. Podle Vasiliauskase bývá kvůli podvodům s tachometry prodejní cena auta na trhu obvykle o 15 až 20 procent vyšší, což je pochopitelně nelegální. V Česku je průměrná cena ojetých aut od nejžádanějších výrobců 244 823 Kč, takže člověk si kvůli podvodníkům připlatí minimálně o 50 000 Kč více.

Při přípravě tohoto průzkumu analyzovali specialisté na historii automobilů z platformy carVertical přes 200 tisíc inzerátů na automobily, které byly v
České republice zveřejněny v roce 2019.

Vytisknout

Diskuze: Ojetá auta v ČR: 1 ze 4 poškozeno, tachometry stočené o 61 tisíc kilometrů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

BMW i Vision Circular

U BMW došli kvalitní designéři? Koncept i Vision Circular vypadá přinejmenším zvláštně

Uniklé fotografie nového kompaktního SUV Volvo XC40

Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Škoda představila modernizovaný Kodiaq

Škodě klesl v srpnu prodej o téměř 35% proti loňskému roku

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

agresivita na silnicích

Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

Škoda Favorit

Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

Ford

Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

Koncept Volkswagen ID. LIFE

Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

toyota mirai

Vodíková Toyota Mirai po testech Euro NCAP

hyundai i20

Test: Dokáže mild-hybridní Hyundai I20 1,0 T-GDI konkurovat naší legendární Fabii?

Lada Niva Legend

Lada Niva Legend dostane téměř o 50 % silnější motor

Renault 5 a prototyp nového Renaultu 5

Renault 5 má téměř půl století, příští rok se dočkáme následovníka

Honda HR-V e:HEV

Nová Honda HR-V e:HEV, elegantní SUV kupé pod 700 000 Kč

reklama

Doporučujeme

Faceliftované BMW 6 Gran Turismo sází na komfort, praktičnost a mild hybridní techniku

Faceliftované BMW řady 6 Gran Turismo sází na komfort, praktičnost a mild…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ekologové v Rakousku jásají po zveřejnění srpnových prodejů

  2. Závodní Škoda Favorit s třináctistovkou porážela dvoulitrové soupeře

  3. Šéf VW Diess slibuje: Dekarbonizace nezpůsobí zdražení. Jak to zařídit, ale neřekl

  4. Ježkovy oči lidi, nebuďte jako pan Mindrák! Aneb skutečný smutný příběh z našich silnic

  5. Volkswagen učinil další krok k vývoji a výrobě vlastních baterií

  6. Volvo Cars se údajně chystá na burzu. Jedna věc je ale velkou neznámou

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud