Přestože se prodej ojetých automobilů kvůli pandemii koronaviru v České republice výrazně zpomalil, řidiči v březnu a dubnu mnohem častěji kontrolovali historii svých vlastních vozidel. Rozsah kontrol dříve zakoupených automobilů v tuzemsku vzrostl až o 48 procent.
Není to tak překvapivá statistika, když víte, kolik překvapení může historie vašeho vozu skrývat. Majitelé často zjistí spoustu opravdu užitečných, ale někdy také šokujících informací. Například 25,1 % kontrolovaných vozů v České republice má za sebou opravu karoserie. Naproti tomu oprava karoserie ojetého vozu vyjde ve srovnání s průměrem EU relativně levně, jak ukazují údaje webového portálu carVertical.cz. Průměrné stočení tachometru je o více než 61 000 kilometrů. "Lídry" jsou v tomto případě značky Škoda a BMW, které mají u přetočených vozů podíl téměř poloviční.
Automobily Škoda a BMW se také nejčastěji vyskytovaly v opravnách karoserií. Nejvíce peněz však za tyto práce utrácí řidiči vozů Mercedes-Benz a Ford. Jedni na tyto opravy vynaloží 156 tisíc korun, druzí 138 tisíc. Lidovým vozem je zatím Volkswagen Golf (tvoří 5,33 % všech prodejů), těsně za ním pak zůstávají Volkswagen Passat a Škoda Octavia. Škodovky a volkswageny jsou mezi návštěvníky carVertical.cz nejžádanějšími vozy.
Oklamaní kupci si připlatí nejméně o 50 000 Kč víceOdhaduje se, že nejméně třetina ojetých automobilů je prodávána s přetočeným tachometrem. Průměrný stočený počet kilometrů zjištěný společností carVertical v Česku je až 61 223 km. Jinými slovy, nepoctivý prodejce prodá auto, které má najeto 250 000 km, ale tváří se, jako by mělo najeto jen 190 000 km.
„Takový vůz pak působí jako mnohem méně opotřebovaný a nedosahuje psychologicky významného limitu 200 000 km. Kvůli stočenému tachometru navíc není možné vysledovat, zda již měly být provedeny některé zvláště důležité údržbářské práce, jako je výměna hlavního motorového řetězu, nebo zda se jejich provedení stále očekává v budoucnu,“ upozorňuje Arnas Vasiliauskas, vedoucí oddělení inovací a produktů v carVertical. Každý takový podvod samozřejmě odlehčuje kapse kupujícího mnohem více, než by měl. Podle Vasiliauskase bývá kvůli podvodům s tachometry prodejní cena auta na trhu obvykle o 15 až 20 procent vyšší, což je pochopitelně nelegální. V Česku je průměrná cena ojetých aut od nejžádanějších výrobců 244 823 Kč, takže člověk si kvůli podvodníkům připlatí minimálně o 50 000 Kč více.
Při přípravě tohoto průzkumu analyzovali specialisté na historii automobilů z platformy carVertical přes 200 tisíc inzerátů na automobily, které byly vČeské republice zveřejněny v roce 2019.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.