Na český trh přichází doposud nejlépe vybavené provedení modelu Škoda Kodiaq RS, nejvýkonnějšího dieselového SUV značky. Lokální zastoupení české automobilky nabízí zákazníkům limitovanou edici Kodiaq RS Challenge.
V porovnání s běžným modelem Kodiaq RS nabízí nový akční model ve standardní výbavě například paket „Asistovaná jízda 2.0“, 9 airbagů, vyhřívaný volant nebo infotainment nejvyšší řady Columbus s navigací a 9,2“ obrazovkou. SUV s mimořádně bohatou výbavou bude k dostání u autorizovaných prodejců značky za doporučenou prodejní cenu 1 399 900 Kč včetně DPH. Zájemci o tento výjimečný automobil by neměli váhat, neboť se počítá s omezenou sérií 300 kusů.
„Model Kodiaq RS je důležitou součástí nabídky značky Škoda již od začátku prodeje. V loňském roce činil podíl verze RS na celkových prodejích této modelové řady zhruba 17 %,“ vysvětluje Jiří Maláček, vedoucí prodeje Škoda Auto Česká republika. „Řidiči na variantách RS oceňují především spojení sportovního charakteru a každodenní užitné hodnoty. Edice RS Challenge nese to nejlepší, co dokáže model Kodiaq nabídnout,“ dodává Maláček.
Škoda Kodiaq RS Challenge navazuje na dosavadní provedení RS. Pod kapotou tedy pracuje nejvýkonnější, dvakrát přeplňovaný vznětový motor 2,0 Bi-TDI/176 kW ve spojení s robotizovanou sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol. Do standardního vybavení se dostaly nejžádanější volitelné položky. Již tak bohatá původní výbava byla rozšířena o řadu prémiových prvků, známých z vyšších segmentů. Součástí je nyní proaktivní ochrana cestujících s paketem „Asistovaná jízda 2.0“, zahrnujícím asistenty udržování a změny jízdního pruhu, parkovací asistent, adaptivní tempomat až do 210 km/h, 9 airbagů, vyhřívání volantu a všech sedadel, prémiový infotainment Columbus s navigací a 9,2“ obrazovkou, doplněný o Sound systém CANTON pro špičkový zvuk, vyhřívané čelní sklo, elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru s virtuálním pedálem, 360° panoramatická parkovací kamera Area View nebo třízónová klimatizace.
Limitovaná edice RS Challenge bude na tuzemský trh uvedena v počtu 300 kusů. Základní doporučená prodejní cena činí 1 399 900 Kč a zahrnuje mimo jiné metalické barvy karoserie s výjimkou červené Velvet a černé Crystal. V seznamu volitelné výbavy figurují například prémiová široká 20palcová kola Ignite s pneumatikami o šířce 255 mm, posuvná panoramatická střecha PSD, nezávislé přídavné topení s dálkovým ovládáním, 3. řada sedadel, tažné zařízení, asistent pro manévrování s přívěsem a řada dalších položek. Stejně jako u ostatních modelů značky Škoda si zájemci o Kodiaq RS Challenge mohou objednat asistenční balíček Mobilita PLUS s prodlouženou zárukou na 5 let/100 000 km i různé varianty Předplaceného servisu na 5 let nebo 60 000/100 000/150 000 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.