Série měsíců, ve kterých Peugeot v ČR realizoval nárůst prodeje, pokračovala i v květnu. Peugeot tak odolává poklesu českého automobilového trhu už osm měsíců v řadě. Překonal dokonce svůj rok starý prodejní rekord a registroval 1468 vozů.
Na začátku května stál před značkou Peugeot v ČR náročný úkol: udržet růstovou tendenci prodejů, a to v kontextu dlouhodobě klesajícího automobilového trhu a s ohledem na to, že loňský květen byl s 1424 registrovanými vozy nejúspěšnějším v 22-leté historii značky na českém trhu. Přesto Peugeot v ČR dosáhl svého cíle a překročil rekord z roku 2018 o 44 vozů, což představuje nárůst o 3,1 %. Podíl na trhu činil 5,67 %, což značce zajistilo 6. místo v žebříčku automobilek.
Růst prodejů značky Peugeot v květnu zajistily v plné míře osobní vozy. Počet registrovaných vozů dosáhl 1230 kusů, tedy o 45 (3,8 %) více než loni. S 5,11% podílem na trhu osobních vozů obsadil Peugeot stejně jako v loňském roce 6. pozici. Daří se zejména modelu Peugeot 2008, který suverénně vede kategorii malých SUV, modelu 208, realizujícímu ve svém posledním roce nárůst takřka o třetinu, a také modelu 3008, jenž se s nárůstem o téměř 40 % důrazně prosazuje na trhu SUV. Velice rychle stoupá popularita fastbacku Peugeot 508, který se vyšplhal na třetí místo ve svém segmentu. Od poloviny června ho navíc podpoří verze 508 SW.
V rámci užitkových vozů Peugeotu v květnu chyběl jediný vůz k tomu, aby dosáhl úrovně loňského roku. S 238 vozy obsadil 13,01 % trhu a stejně jako loni mu patřilo 2. místo. Nejprodávanější užitkový vůz v ČR, Peugeot Boxer, vede svůj segment s takřka 40% náskokem před svým nejbližším konkurentem.
Celkově za prvních pět měsíců roku 2019 Peugeot v ČR registroval 5212 osobních a 1189 lehkých užitkových vozů. Oproti roku 2018 to představuje nárůst prodeje o 10,4 %, což je v první dvacítce automobilek na českém trhu druhý nejvyšší růst. Tržní podíl Peugeotu stoupl o téměř celý procentní bod na 5,56 % (oproti 4,6 % v roce 2018), v žebříčku automobilek značka poskočila o jednu příčku na 5. pozici.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.