Série měsíců, ve kterých Peugeot v ČR realizoval nárůst prodeje, pokračovala i v květnu. Peugeot tak odolává poklesu českého automobilového trhu už osm měsíců v řadě. Překonal dokonce svůj rok starý prodejní rekord a registroval 1468 vozů.
Na začátku května stál před značkou Peugeot v ČR náročný úkol: udržet růstovou tendenci prodejů, a to v kontextu dlouhodobě klesajícího automobilového trhu a s ohledem na to, že loňský květen byl s 1424 registrovanými vozy nejúspěšnějším v 22-leté historii značky na českém trhu. Přesto Peugeot v ČR dosáhl svého cíle a překročil rekord z roku 2018 o 44 vozů, což představuje nárůst o 3,1 %. Podíl na trhu činil 5,67 %, což značce zajistilo 6. místo v žebříčku automobilek.
Růst prodejů značky Peugeot v květnu zajistily v plné míře osobní vozy. Počet registrovaných vozů dosáhl 1230 kusů, tedy o 45 (3,8 %) více než loni. S 5,11% podílem na trhu osobních vozů obsadil Peugeot stejně jako v loňském roce 6. pozici. Daří se zejména modelu Peugeot 2008, který suverénně vede kategorii malých SUV, modelu 208, realizujícímu ve svém posledním roce nárůst takřka o třetinu, a také modelu 3008, jenž se s nárůstem o téměř 40 % důrazně prosazuje na trhu SUV. Velice rychle stoupá popularita fastbacku Peugeot 508, který se vyšplhal na třetí místo ve svém segmentu. Od poloviny června ho navíc podpoří verze 508 SW.
V rámci užitkových vozů Peugeotu v květnu chyběl jediný vůz k tomu, aby dosáhl úrovně loňského roku. S 238 vozy obsadil 13,01 % trhu a stejně jako loni mu patřilo 2. místo. Nejprodávanější užitkový vůz v ČR, Peugeot Boxer, vede svůj segment s takřka 40% náskokem před svým nejbližším konkurentem.
Celkově za prvních pět měsíců roku 2019 Peugeot v ČR registroval 5212 osobních a 1189 lehkých užitkových vozů. Oproti roku 2018 to představuje nárůst prodeje o 10,4 %, což je v první dvacítce automobilek na českém trhu druhý nejvyšší růst. Tržní podíl Peugeotu stoupl o téměř celý procentní bod na 5,56 % (oproti 4,6 % v roce 2018), v žebříčku automobilek značka poskočila o jednu příčku na 5. pozici.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.