Podíl prodeje vozů Dacia na českém trhu se už blíží sedmi procentům a velmi cenná je na tom skutečnost, že Dacia se k tomuto úspěchu propracovala systematicky, poměrně nenápadně a bez rozsáhlých propagačních a mediálních kampaní. O to je pozice mezi českými TOP 3 pro značku cennější a významnější.
Značka Dacia dnes nabízí velmi atraktivní škálu velice praktických modelů pro běžné motoristy, soukromníky, podnikatele i firmy. Nabídka zahrnuje menší rodinné vozy Logan a Sandero, stejně jako velmi praktické prostorné MPV Lodgy a Dokker, ale zejména nejen u nás velmi oblíbené crossovery řady Duster. A v nabídce nechybí ani užitkové varianty modelu Dokker. Automobily Dacia těží především z toho, že si nehrají na přetechnizované produkty, ale jsou praktickými a snadno provozovatelnými vozy pro nejširší okruh uživatelů. Z hlediska bezpečnosti mají samozřejmě vše, co vyžaduje současné legislativa, stejně jako mohou uspokojovat současné běžné zákaznické požadavky na komfort, tedy klimatizaci, či vyhřívání předních sedadel, parkovací asistenty atd.
Model Duster navíc již delší dobu jasně vládne v české hitparádě mezi malými crossovery, Dacia Dokker je na prvním místě v kategorii menších užitkových vozů, model Sandero je mezi menšími osobními na českém trhu třetí příčce a modelu Lodgy patří čtvrté místo mezi menšími vozy MPV.
Výroba automobilů značky Dacia začala v Rumunsku před půl stoletím a po nedlouhém čase byly licenční Renaulty 12, pod označením Dacia 1300 a později jako modernizovaný model Dacia 1310, vyváženy také do tehdejšího Československa. Novodobá éra vozů Dacia se u nás ale začala psát až v roce 2005, kdy se k nám začaly dovážet první modely Logan, a s nimi bylo zahájeno budování prodejního a servisního zázemí v rámci obchodní sítě značky Renault.
Od té doby prodeje vozů Dacia v ČR mnohonásobně vzrostly, loni překročil počet prodaných Dacií v ČR hranici 16 tisíc kusů a letošní třetí místo je odrazem jejich skvělé zákaznické atraktivity. Není proto také divu, že celkový počet, v novodobé historii, prodaných nových automobilů Dacia, již přesáhl hranici 100 000 kusů. O opravdu dynamické růstu prodejů svědčí například to, že v roce 2017 byla Dacia ještě na pátém místě, v roce 2010 na třináctém a před patnácti lety, tedy v roce 2004 jí patřilo místo dvaadvacáté.
Dacia navíc není úspěšným hráčem jen na trhu českém, ale i evropském. Málokdo by před lety čekal, že se model Duster stane mimořádně oblíbeným nejen u nás, ale třeba i ve Švýcarsku nebo Německu. Ve Francii pak patří Dacia k jedněm z nejoblíbenějších značek na trhu. Dacii se navíc podařilo vybudovat si obrovskou mezinárodní komunitu zákazníků, kteří se setkávají na akcích jako je třeba Dacia Piknik.