Údaje o prodejích osobních automobilů v České republice za první čtvrtletí letošního roku jednoznačně signalizují pro mnohé překvapující změny. Mezi nejzajímavější určitě patří rostoucí zájem zákazníků o nové osobní automobily značky Dacia, které se po prvních třech měsících, poprvé v historii českého automobilového trhu, probojovali na třetí místo, na pomyslných stupních vítězů, za první Škodou a druhým VW. Teprve na čtvrtém místě se letos umisťuje Hyundai a pátý je Peugeot.
Podíl prodeje vozů Dacia na českém trhu se už blíží sedmi procentům a velmi cenná je na tom skutečnost, že Dacia se k tomuto úspěchu propracovala systematicky, poměrně nenápadně a bez rozsáhlých propagačních a mediálních kampaní. O to je pozice mezi českými TOP 3 pro značku cennější a významnější.
Značka Dacia dnes nabízí velmi atraktivní škálu velice praktických modelů pro běžné motoristy, soukromníky, podnikatele i firmy. Nabídka zahrnuje menší rodinné vozy Logan a Sandero, stejně jako velmi praktické prostorné MPV Lodgy a Dokker, ale zejména nejen u nás velmi oblíbené crossovery řady Duster. A v nabídce nechybí ani užitkové varianty modelu Dokker. Automobily Dacia těží především z toho, že si nehrají na přetechnizované produkty, ale jsou praktickými a snadno provozovatelnými vozy pro nejširší okruh uživatelů. Z hlediska bezpečnosti mají samozřejmě vše, co vyžaduje současné legislativa, stejně jako mohou uspokojovat současné běžné zákaznické požadavky na komfort, tedy klimatizaci, či vyhřívání předních sedadel, parkovací asistenty atd.
Model Duster navíc již delší dobu jasně vládne v české hitparádě mezi malými crossovery, Dacia Dokker je na prvním místě v kategorii menších užitkových vozů, model Sandero je mezi menšími osobními na českém trhu třetí příčce a modelu Lodgy patří čtvrté místo mezi menšími vozy MPV.
Výroba automobilů značky Dacia začala v Rumunsku před půl stoletím a po nedlouhém čase byly licenční Renaulty 12, pod označením Dacia 1300 a později jako modernizovaný model Dacia 1310, vyváženy také do tehdejšího Československa. Novodobá éra vozů Dacia se u nás ale začala psát až v roce 2005, kdy se k nám začaly dovážet první modely Logan, a s nimi bylo zahájeno budování prodejního a servisního zázemí v rámci obchodní sítě značky Renault.
Od té doby prodeje vozů Dacia v ČR mnohonásobně vzrostly, loni překročil počet prodaných Dacií v ČR hranici 16 tisíc kusů a letošní třetí místo je odrazem jejich skvělé zákaznické atraktivity. Není proto také divu, že celkový počet, v novodobé historii, prodaných nových automobilů Dacia, již přesáhl hranici 100 000 kusů. O opravdu dynamické růstu prodejů svědčí například to, že v roce 2017 byla Dacia ještě na pátém místě, v roce 2010 na třináctém a před patnácti lety, tedy v roce 2004 jí patřilo místo dvaadvacáté.
Dacia navíc není úspěšným hráčem jen na trhu českém, ale i evropském. Málokdo by před lety čekal, že se model Duster stane mimořádně oblíbeným nejen u nás, ale třeba i ve Švýcarsku nebo Německu. Ve Francii pak patří Dacia k jedněm z nejoblíbenějších značek na trhu. Dacii se navíc podařilo vybudovat si obrovskou mezinárodní komunitu zákazníků, kteří se setkávají na akcích jako je třeba Dacia Piknik.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.