Společnost Hyundai Motor Czech dnešním dnem zahájila prodej populárního SUV Tucson ve sportovní verzi N Line. Tucson je prvním SUV značky Hyundai se sportovním vzhledem a jízdními vlastnostmi N Line. Nový model kombinuje ikonickou odolnost, bezpečnost a komfort s dynamickým stylem a charakterem verzí N Line. Hyundai Tucson N Line je k dispozici s třemi verzemi motorů a stejně jako všechny ostatní modely Hyundai N a N Line je vyráběn v Nošovicích u Frýdku-Místku. U modelu Tucson MHEV 48 V je od dnešního dne možné objednat také motor 1.6 CRDi o výkonu 100 kW/136 k.
Hyundai Tucson N Line je rodinné SUV obohacené o sportovní charakter N. Nový stupeň výbavy zahrnuje vnější a vnitřní designové prvky v pojetí N, které můžeme vidět u ostatních vysokovýkonných modelů značky Hyundai. Kromě toho je u dvou nejvýkonnějších verzí k dispozici také optimalizované nastavení podvozku pro ještě větší zážitek z jízdy. V interiéru pak výbava obsahuje sportovní sedadla N v čalounění kůže/semiš, sportovní volant, hliníkové pedály a řadicí páku N obšitou kůží s červeným ozdobným prvkem.
Hyundai kromě vznětového motoru 2.0 CRDi 48V, představeného v roce 2018 pro nový Tucson, nyní na český trh uvádí techniku částečně hybridního pohonu s napětím 48 V také se vznětovým motorem 1.6 CRDi o výkonu 100 kW/136 k, jehož spotřeba paliva byla snížena až o 7 % (podle nové metodiky měření WLTP). V dosud zohledňovaném kombinovaném cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.
Částečně hybridní pohon je součástí globálního úsilí značky Hyundai o zvyšování hospodárnosti a větší ohleduplnosti k životnímu prostředí. Hybridní systém je tvořen akumulátory Li-Poly s napětím 48 V a kapacitou 0,44 kWh, zařízením MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcemi generátoru a spouštěče, nízkonapěťovým měničem LDC (Low Voltage DC/DC) a invertorem. Hyundai díky tomuto systému s napětím 48 V dokázal snížit u nového modelu Tucson spotřebu paliva a emise CO2 (podle nové metodiky měření WLTP) až o 7 %. V dosud zohledňovaném kombinovaném cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.
Motor 2.0 CRDi 48V s částečně hybridním systémem nabízí nejvyšší výkon 136 kW/185 k, a je tak nejvýkonnější verzí pohonu pro nový model Tucson. Další jednotkou s rozsáhle vyváženými vlastnostmi je zážehový motor 1.6 T-GDi o výkonu 130 kW/177 k. Všechny motory splňují již s předstihem novou emisní normu Euro 6d Temp, která vstoupí v platnost až od 1. září 2019.
Cena vozu Hyundai Tucson N Line začíná na 699 990,- Kč v limitované edici s bohatou výbavou Made in Czech s motorem 1.6 T-GDi 130 kW, 6stupňovou převodovkou a pohonem všech kol.
Kompletní ceník naleznete zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.