Audi zahajuje na českém trhu prodej zcela nového, elektricky poháněného, luxusního SUV Audi e-tron. Značka se čtyřmi kruhy zahajuje tímto krokem novou éru elektrické mobility, v níž lze s nulovými emisemi překonávat bez kompromisů i dlouhé vzdálenosti. První sériově vyráběný elektromobil Audi nabízí nejmodernější techniku v podobě vyspělého pohonu všech kol quattro, maximálně rychlého nabíjení výkonem až 150 kW nebo virtuálních vnějších zpětných zrcátek. Ceny na českém trhu začínají od 2 094 900 Kč a zahrnují bohatou standardní výbavu včetně navigačního systému MMI Touch, podvozku se vzduchovým odpružením, prodloužené čtyřleté záruky (s omezením na 120 000 km) a pětiletého balíčku servisních služeb.
„Audi e-tron je pro nás důležitým milníkem, který má potenciál stát se stejně významným bodem v historii značky jako například zavedení pohonu všech kol quattro v 80. letech. Nový elektromobil se vyznačuje nejnovějšími technologiemi včetně vysoce účinné rekuperace, virtuálních vnějších zpětných zrcátek a rychlého nabíjení výkonem až 150 kW, které nabízí jako jediný model na trhu. Ve všech směrech obsahuje DNA Audi včetně skvěle propracovaného interiéru,“ říká Marcel Archleb, vedoucí divize Audi Porsche Česká republika.
„Audi e-tron je elektromobilem nejen pro městský provoz, ale i pro cestování na dlouhé vzdálenosti, a to díky mimořádně dlouhému homologovanému dojezdu a možnosti využívat služeb rychlonabíjecích stanic IONITY, jejichž výstavba probíhá na hlavních tazích. První vozy očekáváme v České republice již v průběhu prvního čtvrtletí letošního roku a od dnešního dne přijímají autorizovaní partneři e-tron klientské objednávky. Jsme přesvědčeni o tom, že náš nový model Audi e-tron má všechny předpoklady k tomu, aby přinesl elektrickou mobilitu i na české silnice.“
Progresivní elektromobil Audi e-tron přichází na český trh s rozsáhlou standardní výbavou, jejíž součástí je i prodloužená záruka výrobce na 4 roky (s omezením na 120 000 km) a servisní balíček na 5 let, resp. 120 000 km, který pokrývá pravidelnou údržbu předepsanou výrobcem. Audi navíc poskytuje velkorysou záruku také na sadu akumulátorů, a to po dobu 8 let, resp. do ujetí 160 000 km. Prodej a servis automobilů Audi e-tron v České republice zajišťuje průběžně rozšiřovaná síť speciálně certifikovaných „e-tron partnerů“ z řad autorizovaných prodejců a servisů Audi. První vozy Audi e-tron dorazí do České republiky v průběhu prvního čtvrtletí.
Stejně jako u konvenčně poháněných modelů Audi mají klienti na výběr bohatou výbavu na přání, která umožňuje individuální konfiguraci vozidla. Bezpečnost i komfort zvýší například vyspělé asistenční systémy. O pohodlí během cestování s nulovými emisemi se postará také řada dalších komfortních prvků včetně sedadel s masážní funkcí. Mimořádně výhodný je paket Gravity, který zahrnuje světlomety Audi Matrix LED, asistenční paket Tour, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, komfortní loketní opěrku, zadní kameru a automatické dovírání dveří. Paket Gravity v hodnotě 176 200 Kč mohou klienti objednávat se zvýhodněním 45 700 Kč. Mezi další zajímavé prvky výbavy na přání, které potvrzují výjimečné postavení a inovativní charakter nového modelu Audi e-tron, patří mimo jiné tažné zařízení, což u elektromobilů není samozřejmost.
Loni na podzim představený model Audi e-tron ztělesňuje po všech stránkách náskok díky technice v oblasti trvale udržitelné mobility, od výroby až po recyklaci. Luxusní SUV s elektrickým pohonem dodává na český trh rozsáhle modernizovaný výrobní závod Audi v Bruselu. Inovativní výroba je v něm optimalizována tak, aby byla zaručena neutrální bilance emisí CO2. Audi e-tron nabízí potěšení z velmi dynamické a zároveň téměř nehlučné elektrické jízdy s nulovými emisemi, a to bez kompromisů z hlediska praktické využitelnosti.
Cestování na dlouhé vzdálenosti umožňuje kombinace dojezdu více než 400 kilometrů (dle metodiky WLTP) a možnosti nabíjení na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem (DC) výkonem až 150 kW. Tímto způsobem lze například v síti rychlonabíjecích stanic IONITY doplnit dostatek elektrické energie pro další etapu během pouhých 30 minut. Audi e-tron přesvědčí také svou mimořádnou dynamikou. Díky dvěma elektromotorům s nejvyšším celkovým výkonem 300 kW zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. K mimořádné hospodárnosti a dlouhému dojezdu přispívá mimo jiné vyspělý systém rekuperace. Audi v jeho konstrukci využívá své bohaté zkušenosti s elektricky poháněnými monoposty Formule E.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.