Audi zahajuje předprodej nové generace oblíbeného modelu Q3. Nové kompaktní SUV s logem čtyř kruhů osloví české zákazníky progresivním designem a prostorným, variabilním interiérem. Zároveň nabízí technické inovace z vyšších tříd a zdokonalený podvozek, poskytující jak mimořádnou jízdní dynamiku, tak i příkladný komfort. Kompaktní rodinné SUV lze již u českých prodejců Audi objednávat ve třech výbavových liniích. Ceny modelu Q3 začínají od 865 900 Kč včetně DPH a čtyřleté záruky s nájezdem 120 000 km. První vozy jsou již na cestě z montážního závodu k českým prodejcům.
„Audi Q3 si od roku 2011 našlo na českém trhu mnoho spokojených zákazníků a vypracovalo se na jeden z nejprodávanějších modelů značky. Nastupující druhá generace Audi Q3 má veškeré předpoklady k tomu, aby navázala na mimořádné úspěchy svého předchůdce,“ říká Marcel Archleb, vedoucí divize Audi Porsche Česká republika. „Nové Audi Q3 zůstává kompaktním SUV. Uvnitř však nabízí ještě více prostoru a variability v kombinaci s technickými inovacemi, které byly dosud vyhrazeny pouze modelům vyšších tříd. Jako příklad můžeme zmínit vyspělé asistenční systémy, dotykově ovládaný multimediální systém nebo Matrix LED světlomety, tyto novinky zvyšují komfort a bezpečnost. To vše podtrhuje atraktivní design s charakteristickými prvky vozů SUV Audi.“
Nové Audi Q3 se nabízí ve třech výbavových liniích. Základní verzi rozšiřuje linie Advanced a na vrcholu stojí provedení S line. Již ve standardním provedení zahrnuje například světlomety s LED technologií, upozornění opuštění jízdního pruhu, 17“ litá kola, digitální přístrojový štít, USB rozhraní pro nabíjení externích zařízení a zadní posuvnou lavici. Pro všechny výbavové linie je k dispozici zvýhodněný paket výbavy Gravity. Stejně jako všechny ostatní modely Audi na českém trhu i nové Q3 má v sériové výbavě zahrnutou rozšířenou záruku na 4 roky s nájezdem 120 000 kilometrů.
Audi Q3 přichází na český trh s pestrou paletou motorů. Vstupní verze, jejíž cena byla stanovena na 865 900 Kč včetně DPH, je poháněna zážehovým motorem 1.5 TSI s nejvyšším výkonem 110 kW (150 k) a maximálním točivým momentem 250 N.m. K nízké spotřebě paliva významně přispívá systém deaktivace válců (Cylinder on demand), který přechodně deaktivuje druhý a třetí válec při nízkém a středním zatížení. Audi Q3 35 TFSI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 6,0 – 6,3*; kombinované emise CO2 v g/km: 139 – 145*) se 6stupňovou mechanickou převodovkou zrychlí z nuly na 100 km/h za 9,6 sekundy a v akceleraci může pokračovat až do dosažení nejvyšší rychlosti 211 km/h. Pokud si zákazník vybere verzi se 7stupňovou převodovkou S tronic (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,7 – 5,9*; kombinované emise CO2 v g/km: 130 - 134*), zvládne tradiční „sprint“ za 9,2 sekundy a bude moci cestovat nejvyšší rychlostí 207 km/h. Stejné hodnoty platí také pro Audi Q3 35 TDI s převodovkou S tronic (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 4,7 – 4,9*; kombinované emise CO2 v g/km: 123 - 128*) nebo lze tento pohonný agregát kombinovat s manuální převodovkou a pohonem všech kol quattro (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,5 – 5,7*; kombinované emise CO2 v g/km: 145 - 150*). V tomto případě zrychlí kompaktní SUV z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy a může jet nejvyšší rychlostí 211 km/h. Kultivovaný dvoulitrový turbodiesel modelu Audi Q3 35 TDI dosahuje rovněž nejvyššího výkonu 110 kW (150 k), ale jeho maximální točivý moment je 340 N.m.
Nejsilnější provedení Q3 pak nabízí ve standardu pohon všech kol quattro a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic. Konkrétně jde o motory 2.0 TFSI ve dvou výkonových verzích (140 kW/190 k a 169 kW/230 k) a o další verzi motoru 2.0 TDI (140 kW/190 k). Audi Q3 40 TFSI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,2 – 7,5; kombinované emise CO2 v g/km: 164 - 170) s maximálním točivým momentem 320 N.m zrychlí z klidu „na sto“ za 7,4 sekundy a jeho nejvyšší rychlost je 220 km/h. Ještě sportovnější dynamiku nabízí Audi Q3 45 TFSI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,3 – 7,6; kombinované emise CO2 v g/km: 167 - 173), disponující maximem točivého momentu 350 N.m. V tomto případě je zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou 6,3 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 233 km/h. Vrcholný turbodiesel Audi Q3 40 TDI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 5,5 – 5,6; kombinované emise CO2 v g/km: 145 - 148) poskytuje řidiči maximální točivý moment 400 N.m v širokém rozsahu otáček od 1750 do 3250 min-1. I tato verze tak přesvědčí pozoruhodnou dynamikou, kterou ilustrují hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,0 sekundy a nejvyšší rychlosti 221 km/h.
Kompaktní SUV, vyráběné v maďarském Győru, je sériově vybaveno mimo jiné digitálním panelem přístrojů, audiosystémem MMI Radio včetně rozhraní Bluetooth, multifunkčním volantem obšitým kůží, klimatizací a světlomety LED. U příležitosti uvedení kompaktního rodinného SUV na trh nabízí Audi svým zákazníkům speciální edici „edition one“. Její rozsáhlá výbava vychází z verze S line s mimořádně sportovním exteriérem. Kromě sportovního podvozku, 20“ kol a světlometů Matrix LED zahrnuje navíc také sportovní sedadla, kůží obšitý volant s dole zploštělým věncem, paket osvětlení kontur a dekoračního osvětlení. Pro karoserii jsou na výběr laky ve sportovním odstínu oranžová Puls nebo v elegantní barvě šedá Chronos.
Nové Audi Q3 má výrazně sportovnější charakter než předchůdce a na první pohled zaujme markantní osmiúhelníkovou maskou chladiče Singleframe, velkými otvory pro přívod vzduchu a svalnatě tvarovanými blatníky nad podběhy kol. Kompaktní SUV v porovnání s první generací ve všech směrech povyrostlo. Díky vnějším rozměrům 4484 x 1849 x 1585 mm a rozvoru, který je o 77 mm delší než u předchozího modelu Q3, naleznou cestující v interiéru velkorysý prostor. A k tomu bezpočet možností pro jeho využití. Podélně posuvná zadní sedadla s nastavitelným sklonem opěradla, výškově nastavitelná podlaha zavazadlového prostoru a všudypřítomné odkládací schránky a přihrádky zaručují mimořádnou všestrannost a variabilitu. V závislosti na uspořádání zadních sedadel poskytuje zavazadlový prostor objem 530 až 1525 litrů.
Audi Q3 nabízí samozřejmě i další typické přednosti automobilů kategorie SUV, jako je komfortní nastupování nebo vynikající výhled z vozidla všemi směry. To však zdaleka není všechno. Na přání elektricky nastavitelná sedadla rozmazlují cestující komfortem sezení, jímž se vyznačují vozidla vyšších tříd. Velkého pokroku bylo dosaženo také v oblasti zobrazování a ovládání. Již vstupní verze modelu Audi Q3 je vybavena digitálním panelem přístrojů. Ve spojení se systémem MMI Navigation plus ovládá řidič rozsáhlou nabídku funkcí informačního a zábavního systému prostřednictvím 10,1“ dotykového displeje na středové konzoly. Stejně jako ovládací panel klimatizace je i toto ovládací a zobrazovací rozhraní natočeno k řidiči. Intuitivní ovládání usnadňuje rovněž plochá struktura menu. Další alternativou je hlasové ovládání.
Cestující v modelu Audi Q3 mají k dispozici nejmodernější technologie v oblasti konektivity. Modul pro přenos dat podporuje možnost vložení SIM standard LTE Advanced a zahrnuje hotspot WLAN pro připojení přenosných koncových zařízení. Navigační systém rozpoznává preference řidiče podle projížděných tras, aby mu mohl předkládat vhodné návrhy tras. Rozsáhlé portfolio služeb Audi connect zahrnuje mimo jiné aktuální dopravní zpravodajství, vyhledávání speciálních cílů nebo údaje o parkovacích místech a čerpacích stanicích, které se zobrazují přímo na navigační mapě. K sestavování prognóz o dostupnosti parkovacích míst na ulicích a poskytování informací o nebezpečných úsecích a aktuálních omezeních rychlosti jízdy využívá Audi Q3 kolektivní inteligenci flotily síťově propojených vozidel Audi. S aplikací myAudi App lze dokonale propojit chytrý telefon s Q3. Díky tomu může zákazník například přenášet do MMI trasy pro navigaci a kalendář z chytrého telefonu.
Stejně jako pro modely Audi vyšších tříd je i pro nové Audi Q3 k dispozici řada inovativních asistenčních systémů, včetně adaptivního asistenta řízení vozidla, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu, asistenta pro jízdu v dopravní koloně a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu. Řidiče tak podporuje při řízení v příčném i podélném směru, což představuje zejména při cestování na dlouhé vzdálenosti výrazné zvýšení komfortu. Součástí sériové výbavy jsou bezpečnostní systémy Audi pre sense basic, Audi pre sense front, asistent pro změnu jízdního pruhu Audi side assist a aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu Audi active lane assist. Nejvyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti nového modelu Audi Q3 potvrdily nedávné výsledky náročných testů Euro NCAP. Kompaktní SUV obdrželo od nezávislé organizace nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení s vynikajícími výsledky ve všech důležitých kritériích.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.