Čeští řidiči využívají příznivé ekonomické situace, rostoucích platů a také širokých možností financování k pořízení lepšího automobilu, než jaký by si pořídili ještě před několika lety. Za pět let vzrostla průměrná cena ojetého vozu financovaného z úvěru téměř o polovinu, a to na 260 tisíc korun. Zvýšila se také velikost akontace, tedy podíl ceny vozu zaplaceného přímo kupujícím, a to o 37 %. Vyplynulo to z analýzy prodejů největšího prodejce ojetých vozů AAA AUTO, který patří do skupiny AURES Holdings.
Průměrná cena ojetého vozu pořizovaného na úvěr je 258 863 Kč. Pokud ji srovnáme s cenou před pěti lety, je to téměř padesátiprocentní nárůst. V případě zánovních aut, která charakterizuje nízký kilometrový nájezd i věk, je tento nárůst mírnější, ovšem pořád představuje zhruba třetinový cenový rozdíl. Zatím co před pěti lety byla průměrná cena zánovního vozu financovaného na úvěr 301 165 Kč, dnes to je 405 092 Kč.
Každým rokem také roste výše úvěru, který si řidiči na ojetá auta berou. Zatímco v roce 2014 byla průměrná výše úvěru 130 128 Kč, dnes to je 192 919 Kč. Ještě vyšší úvěrovou částku si jsou kupující ochotni vzít na zánovní automobily, a to letos v průměrné výši 286 903 Kč, což je o 40 % více než v roce 2014.
„V obou případech roste také výše akontace. Za posledních pět let vzrostla o více než třicet sedm procent v případě ojetých automobilů a o dvacet dva procent u zánovních. Svědčí to o lepší finanční kondici a odpovědnosti české populace. Ta sice na úvěr kupuje dražší auta, ale také je na začátku ochotna složit podstatně větší platbu v hotovosti,“ vysvětluje generální ředitelka sítě autocenter AAA AUTO Karolína Topolová.
Kupující se díky dobré ekonomické situaci a rostoucím příjmům nebojí investovat do dražších vozů. „U zákazníků nehraje prim jen nízká cena vozu, ale kladou důraz i na jejich bezpečnost. Řeší více stáří a kilometrový nájezd, proto se také stále častěji rozhodují pro zánovní automobily, které jsou trendem posledních několika let.
Letos ve srovnání s celým rokem 2014 vzrostl trojnásobně počet zákazníků, kteří využili financování zánovních aut, a to ještě ani nemáme konec roku. Je to skutečně velmi vysoké číslo, které je kromě jiného způsobeno také širokými možnostmi financování v konkurenceschopných nabídkách u nových aut. Naší výhodou je, že si u nás zákazníci mohou automobil nejen vybrat, ale i pojistit či zafinancovat,“ vysvětluje Topolová. „Při nákupu zánovního vozu mohou lidé navíc oproti novému ušetřit až 40 % ceny,“ doplňuje.
Výše měsíční splátky, kterou řidiči platí v průměru za ojetý automobil na úvěr, je aktuálně 3 813 Kč. U zánovních aut je splátka v průměru 4 536 Kč. Průměrná doba financování je pět a půl roku u starších ojetých aut a šest let u zánovních.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.