Právě začíná prodej modelu Nissan Juke BOSE Personal Edition – zcela nové a speciální verze modelu, který kdysi světu přinesl segment kompaktních crossoverů.
Jak je zřejmé z názvu modelu, součástí výbavy vozu je audiosystém BOSE® Personal®, kterým své modely osazuje pouze společnost Nissan. Digitální úprava zvuku a šest vysoce výkonných reproduktorů BOSE zajišťuje kompletní prostorové obklopení zvukem. Šestice reproduktorů zahrnuje i dva průkopnické reproduktory BOSE UltraNearfield™ vestavěné do opěrky hlavy řidiče.
Zvuk audiosystému BOSE Personal si může řidič přizpůsobit pomocí funkce BOSE PersonalSpace Control. Funkce se nachází v nastavení audiosystému modelu Juke a je dostupná přes dotykovou obrazovku informačního a zábavního systému NissanConnect. Funkce umožňuje nastavovat celou řadu parametrů audiosystému. Lze tak nastavit třeba precizní zvuk zaměřený pouze na přední část vozu, nebo obklopující zvuk, který pokryje větší část interiéru.
Pro model Nissan Juke v edici BOSE Personal je k dispozici 5 barev exteriéru: metalická šedá, metalická černá, modrá Vivid, červená Magnetic a bílá Pearl. V jedné ze tří doplňkových barev – černé Enigma, modré Power a oranžové Energy – jsou navíc k dispozici personalizované kryty zrcátek, boční lišty dveří, kola i lišty nárazníků.
Pro dostupné barvy jsou k dispozici následující barevné kombinace:
Barva karoserie metalická šedá + personalizace v barvě oranžová Energy Barva karoserie metalická černá + personalizace v barvě oranžová Energy Barva karoserie metalická černá + personalizace v barvě modrá Power Barva karoserie modrá Vivid + personalizace v barvě černá Enigma Barva karoserie červená Magnetic + personalizace v barvě černá Enigma Barva karoserie bílá Pearl + personalizace v barvě černá EnigmaJedinečná 16palcová hliníková kola jsou součástí standardní výbavy a mají nový, dvoutónový design a vložky v barvě černá Enigma. Celkový dojem pak dotváří emblém BOSE Personal umístěný na B-sloupku mezi dveřmi.
Nabídka personalizace interiéru umožňuje zákazníkům změnit barvu středové konzoly, obložení dveří, výdechů ventilace a předních sedadel. Na výběr při personalizaci jsou stejné barvy jako v případě exteriéru – černá Enigma, modrá Power a oranžová Energy.
Mezi další prvky výbavy modelu Juke v edici BOSE Personal patří informační a zábavní systém NissanConnect se satelitní navigací, Panoramatický kamerový systém, bezpečnostní sada Safety Shield (Sledování mrtvého úhlu, upozornění na vybočení z jízdního pruhu, monitorování pohybujících se objektů za vozem) inteligentní klíč iKey s dálkovým zamykáním a tlačítkem pro spuštění motoru, dále pak senzory deště a šera, vyhřívaná přední sedadla a elektricky sklápěná a vyhřívaná vnější zrcátka.
Juke Bose Personal je v nabídce s benzinovým motorem o objemu 1,6l o výkonu 112 koní, plnícím nejnovější emisní normy, a možností volby manuální nebo automatické převodovky. V prodeji je právě nyní za cenu od 456 700 Kč.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.