Škoda Auto zahájila výrobu modernizovaného modelu Škoda Fabia. V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi sjel z linky první sériový exemplář přepracovaného úspěšného modelu. Malý vůz zaujme atraktivnějším designem přídě a zádi, LED světlomety a moderní technikou pro vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti. Potěšení z jízdy přinášejí spolehlivé a efektivní motory o objemu 1,0 litru.
„Před téměř 20 lety se v Mladé Boleslavi rozběhla výroba modelu Škoda Fabia. Nyní bude z tradičně vysokých výrobních a kvalitativních standardů v hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto profitovat i nejnovější verzi našeho evergreenu. Model Škoda Fabia jsme podrobili rozsáhlé modernizaci. S mnoha designovými a technickými novinkami je dobře připravena na budoucnost,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.
Škoda Fabia patří od roku 1999 k nejoblíbenějším modelům české značky. Už první generace si na celém světě našla 1 790 000 zákazníků, druhá generace dosáhla s 1 710 000 prodanými vozy podobně dobrého výsledku. V červnu 2017 z bran mladoboleslavského závodu vyjela půlmiliontá Fabia třetí generace. Dnes je Škoda Fabia s více než 4,1 miliony prodaných vozů po modelu Octavia druhou nejprodávanější modelovou řadou v historii podniku. Škoda nabízí tento malý vůz ve dvou karosářských verzích Fabia a Fabia Combi.
Německo je nejdůležitějším odbytištěm modelu Škoda Fabia. Od uvedení první generace v roce 1999 bylo zákazníkům na tamním trhu dodáno 761 800 vozů. Na druhém místě je domácí trh modelu Škoda Fabia – Česká republika – s 540 300 vozy, dodanými zákazníkům. Na třetím a čtvrtém místě jsou trhy Velké Británie s 335 200 prodanými vozy a Polsko s 314 000 vozy. Zatímco ve Velké Británii se pro hatchback rozhodlo 78 procent zákazníků, v České republice je velice žádaná verze Fabia Combi – stejně jako v Německu činí její podíl 43 procent.
V této úspěšné historii může Škoda Fabia pokračovat díky řadě novinek. Portfolio pohonných jednotek se skládá z benzinových tříválcových motorů o objemu 1,0 litru. Motory MPI mají výkon 44 kW (60 k) resp. 55 kW (75 k). Agregáty TSI díky pokrokovému technickému řešení s turbodmychadlem a přímým vstřikování benzinu dosahují výkonu 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k). Oba motory TSI jsou vybaveny filtry pevných částic. Nejsilnější z celkem čtyř motorů lze na přání kombinovat se sedmistupňovou automatickou přímo řazenou převodovkou (DSG).
Škoda Fabia má svěží vzhled díky novým designovým prvkům na přídi i zádi. Poprvé jsou pro tento malý vůz v nabídce LED-světlomety a koncová světla s LED-technologií. Elegantní vzhled pokračuje i v interiéru díky nově uspořádanému sdruženému panelu přístrojů, ušlechtilým dekoračním prvkům palubní desky a dvoubarevnému povrchu sedadel. K vyšší úrovni bezpečnosti přispívá asistent pro změnu jízdních pruhů a asistent dálkových světel. Oba jsou pro model Škoda Fabia k dispozici poprvé a lze běžně najít spíše ve vozech vyšších tříd.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.