Nová Škoda Fabia je tady! V čem se liší od té staré?

Modernizovaná Škoda Fabia už sjíždí z výrobních pásů mladoboleslavského závodu
Modernizovaná Škoda Fabia už sjíždí z výrobních pásů mladoboleslavského závodu, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. srpna 2018 12:49 | akt. 10. srpna 2018 14:38
Sdílej:

Škoda Auto zahájila výrobu modernizovaného modelu Škoda Fabia. V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi sjel z linky první sériový exemplář přepracovaného úspěšného modelu. Malý vůz zaujme atraktivnějším designem přídě a zádi, LED světlomety a moderní technikou pro vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti. Potěšení z jízdy přinášejí spolehlivé a efektivní motory o objemu 1,0 litru.

„Před téměř 20 lety se v Mladé Boleslavi rozběhla výroba modelu Škoda Fabia. Nyní bude z tradičně vysokých výrobních a kvalitativních standardů v hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto profitovat i nejnovější verzi našeho evergreenu. Model Škoda Fabia jsme podrobili rozsáhlé modernizaci. S mnoha designovými a technickými novinkami je dobře připravena na budoucnost,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.

Škoda Fabia patří od roku 1999 k nejoblíbenějším modelům české značky. Už první generace si na celém světě našla 1 790 000 zákazníků, druhá generace dosáhla s 1 710 000 prodanými vozy podobně dobrého výsledku. V červnu 2017 z bran mladoboleslavského závodu vyjela půlmiliontá Fabia třetí generace. Dnes je Škoda Fabia s více než 4,1 miliony prodaných vozů po modelu Octavia druhou nejprodávanější modelovou řadou v historii podniku. Škoda nabízí tento malý vůz ve dvou karosářských verzích Fabia a Fabia Combi.

Německo je nejdůležitějším odbytištěm modelu Škoda Fabia. Od uvedení první generace v roce 1999 bylo zákazníkům na tamním trhu dodáno 761 800 vozů. Na druhém místě je domácí trh modelu Škoda Fabia – Česká republika – s 540 300 vozy, dodanými zákazníkům. Na třetím a čtvrtém místě jsou trhy Velké Británie s 335 200 prodanými vozy a Polsko s 314 000 vozy. Zatímco ve Velké Británii se pro hatchback rozhodlo 78 procent zákazníků, v České republice je velice žádaná verze Fabia Combi – stejně jako v Německu činí její podíl 43 procent.

V této úspěšné historii může Škoda Fabia pokračovat díky řadě novinek. Portfolio pohonných jednotek se skládá z benzinových tříválcových motorů o objemu 1,0 litru. Motory MPI mají výkon 44 kW (60 k) resp. 55 kW (75 k). Agregáty TSI díky pokrokovému technickému řešení s turbodmychadlem a přímým vstřikování benzinu dosahují výkonu 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k). Oba motory TSI jsou vybaveny filtry pevných částic. Nejsilnější z celkem čtyř motorů lze na přání kombinovat se sedmistupňovou automatickou přímo řazenou převodovkou (DSG).

Škoda Fabia má svěží vzhled díky novým designovým prvkům na přídi i zádi. Poprvé jsou pro tento malý vůz v nabídce LED-světlomety a koncová světla s LED-technologií. Elegantní vzhled pokračuje i v interiéru díky nově uspořádanému sdruženému panelu přístrojů, ušlechtilým dekoračním prvkům palubní desky a dvoubarevnému povrchu sedadel. K vyšší úrovni bezpečnosti přispívá asistent pro změnu jízdních pruhů a asistent dálkových světel. Oba jsou pro model Škoda Fabia k dispozici poprvé a lze běžně najít spíše ve vozech vyšších tříd.

Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).