Škoda Auto zahájila výrobu modernizovaného modelu Škoda Fabia. V hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi sjel z linky první sériový exemplář přepracovaného úspěšného modelu. Malý vůz zaujme atraktivnějším designem přídě a zádi, LED světlomety a moderní technikou pro vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti. Potěšení z jízdy přinášejí spolehlivé a efektivní motory o objemu 1,0 litru.
„Před téměř 20 lety se v Mladé Boleslavi rozběhla výroba modelu Škoda Fabia. Nyní bude z tradičně vysokých výrobních a kvalitativních standardů v hlavním výrobním závodě společnosti Škoda Auto profitovat i nejnovější verzi našeho evergreenu. Model Škoda Fabia jsme podrobili rozsáhlé modernizaci. S mnoha designovými a technickými novinkami je dobře připravena na budoucnost,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.
Škoda Fabia patří od roku 1999 k nejoblíbenějším modelům české značky. Už první generace si na celém světě našla 1 790 000 zákazníků, druhá generace dosáhla s 1 710 000 prodanými vozy podobně dobrého výsledku. V červnu 2017 z bran mladoboleslavského závodu vyjela půlmiliontá Fabia třetí generace. Dnes je Škoda Fabia s více než 4,1 miliony prodaných vozů po modelu Octavia druhou nejprodávanější modelovou řadou v historii podniku. Škoda nabízí tento malý vůz ve dvou karosářských verzích Fabia a Fabia Combi.
Německo je nejdůležitějším odbytištěm modelu Škoda Fabia. Od uvedení první generace v roce 1999 bylo zákazníkům na tamním trhu dodáno 761 800 vozů. Na druhém místě je domácí trh modelu Škoda Fabia – Česká republika – s 540 300 vozy, dodanými zákazníkům. Na třetím a čtvrtém místě jsou trhy Velké Británie s 335 200 prodanými vozy a Polsko s 314 000 vozy. Zatímco ve Velké Británii se pro hatchback rozhodlo 78 procent zákazníků, v České republice je velice žádaná verze Fabia Combi – stejně jako v Německu činí její podíl 43 procent.
V této úspěšné historii může Škoda Fabia pokračovat díky řadě novinek. Portfolio pohonných jednotek se skládá z benzinových tříválcových motorů o objemu 1,0 litru. Motory MPI mají výkon 44 kW (60 k) resp. 55 kW (75 k). Agregáty TSI díky pokrokovému technickému řešení s turbodmychadlem a přímým vstřikování benzinu dosahují výkonu 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k). Oba motory TSI jsou vybaveny filtry pevných částic. Nejsilnější z celkem čtyř motorů lze na přání kombinovat se sedmistupňovou automatickou přímo řazenou převodovkou (DSG).
Škoda Fabia má svěží vzhled díky novým designovým prvkům na přídi i zádi. Poprvé jsou pro tento malý vůz v nabídce LED-světlomety a koncová světla s LED-technologií. Elegantní vzhled pokračuje i v interiéru díky nově uspořádanému sdruženému panelu přístrojů, ušlechtilým dekoračním prvkům palubní desky a dvoubarevnému povrchu sedadel. K vyšší úrovni bezpečnosti přispívá asistent pro změnu jízdních pruhů a asistent dálkových světel. Oba jsou pro model Škoda Fabia k dispozici poprvé a lze běžně najít spíše ve vozech vyšších tříd.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.