Koncern VW vymýšlí, jak navýšit výrobu Škodovek. Zájem o ně je enormní

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.
V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii., foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. března 2018 09:38
Sdílej:

Ještě zhruba před 30 lety si na západních trzích z automobilky Škoda Auto utahovali a na její adresu vznikaly desítky vtipů, nicméně pod křídly koncernu Volkswagen se Škoda vypracovala v jednu z nejpopulárnějších značek v Evropě, což ji ale kromě rekordních zisků přineslo i nové výzvy a problémy.

Škoda Auto zaznamenala velké úspěchy už se svými lacinějšími modely a současný vstup na trh s modely kategorie SUV se jí také vydařil. Ostatně to potvrzují i prodeje, které se během uplynulých pěti let zvedly téměř o třetinu, díky čemuž Škoda prodala v roce 2017 rekordních 1.2 milionu automobilů.

Obrovský zájem o automobily značky Škoda však má i svou stinnou stránku - automobilka nestíhá vyrábět. Podle agentury Reuters jede automobilka na plné obrátky, přesto hrozí, že pokud se ji nepodaří produkci navýšit, mohla by do roku 2020 přijít o možnost prodat až 360 000 automobilů, což rozhodně není zanedbatelné číslo.

Mateřský koncern Volkswagen má ale problém, jak produkci navýšit. Časté spekulace o zavedení sobotních směn, které by vedly k vytvoření až 3000 pracovních míst, totiž blokují odbory. Kdyby se však pracovní týden prodloužil o den, automobilka by mohla v Mladé Boleslavi vytvořit dalších 83 000 automobilů ročně.

Jako další možnost se nabízí využít volné kapacity některé z jiných koncernových továren, ovšem problém je, že automobilka nemá příliš kde vybírat. Již v minulosti volaly německé odbory po výrobě některých Škodovek v Německu, ovšem jak se ukazuje, tak k tomuto kroku není příliš prostoru.

Zdroj webu Auto News, který pracuje uvnitř koncernu VW, uvádí, že z továren automobilky Volkswagen se nabízí pouze Emden nebo Wolfsburg, přičemž Wolfsburg momentálně bojuje s klesajícím zájmem o Golfy a v Emdenu mají naopak plné ruce práce až do roku 2020.

Továrna automobilky Audi v Ingoldstadtu sice pracuje s platformou MQB, na které vznikají i některé modely Škoda, nicméně její kapacity jsou naplněné. Stejně je na tom i továrna Seatu ve městě Martorell, kde se v současnosti vyrábí SUV Arona a vozy Audi A1.

Management automobilky Škoda Auto je však zjevně připraven udělat vše, jen aby automobilka neztratila energii a svůj tah na bránu. „Stále se snažíme posunovat vpřed" pronesl na autosalonu v Ženevě výkonný ředitel automobilky Bernhard Maier. „Jsme odhodláni od hlavy až v patě, abychom pokračovali na této cestě".

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?