Ještě zhruba před 30 lety si na západních trzích z automobilky Škoda Auto utahovali a na její adresu vznikaly desítky vtipů, nicméně pod křídly koncernu Volkswagen se Škoda vypracovala v jednu z nejpopulárnějších značek v Evropě, což ji ale kromě rekordních zisků přineslo i nové výzvy a problémy.
Škoda Auto zaznamenala velké úspěchy už se svými lacinějšími modely a současný vstup na trh s modely kategorie SUV se jí také vydařil. Ostatně to potvrzují i prodeje, které se během uplynulých pěti let zvedly téměř o třetinu, díky čemuž Škoda prodala v roce 2017 rekordních 1.2 milionu automobilů.
Obrovský zájem o automobily značky Škoda však má i svou stinnou stránku - automobilka nestíhá vyrábět. Podle agentury Reuters jede automobilka na plné obrátky, přesto hrozí, že pokud se ji nepodaří produkci navýšit, mohla by do roku 2020 přijít o možnost prodat až 360 000 automobilů, což rozhodně není zanedbatelné číslo.
Mateřský koncern Volkswagen má ale problém, jak produkci navýšit. Časté spekulace o zavedení sobotních směn, které by vedly k vytvoření až 3000 pracovních míst, totiž blokují odbory. Kdyby se však pracovní týden prodloužil o den, automobilka by mohla v Mladé Boleslavi vytvořit dalších 83 000 automobilů ročně.
Jako další možnost se nabízí využít volné kapacity některé z jiných koncernových továren, ovšem problém je, že automobilka nemá příliš kde vybírat. Již v minulosti volaly německé odbory po výrobě některých Škodovek v Německu, ovšem jak se ukazuje, tak k tomuto kroku není příliš prostoru.
Zdroj webu Auto News, který pracuje uvnitř koncernu VW, uvádí, že z továren automobilky Volkswagen se nabízí pouze Emden nebo Wolfsburg, přičemž Wolfsburg momentálně bojuje s klesajícím zájmem o Golfy a v Emdenu mají naopak plné ruce práce až do roku 2020.
Továrna automobilky Audi v Ingoldstadtu sice pracuje s platformou MQB, na které vznikají i některé modely Škoda, nicméně její kapacity jsou naplněné. Stejně je na tom i továrna Seatu ve městě Martorell, kde se v současnosti vyrábí SUV Arona a vozy Audi A1.
Management automobilky Škoda Auto je však zjevně připraven udělat vše, jen aby automobilka neztratila energii a svůj tah na bránu. „Stále se snažíme posunovat vpřed" pronesl na autosalonu v Ženevě výkonný ředitel automobilky Bernhard Maier. „Jsme odhodláni od hlavy až v patě, abychom pokračovali na této cestě".
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?