Ještě zhruba před 30 lety si na západních trzích z automobilky Škoda Auto utahovali a na její adresu vznikaly desítky vtipů, nicméně pod křídly koncernu Volkswagen se Škoda vypracovala v jednu z nejpopulárnějších značek v Evropě, což ji ale kromě rekordních zisků přineslo i nové výzvy a problémy.
Škoda Auto zaznamenala velké úspěchy už se svými lacinějšími modely a současný vstup na trh s modely kategorie SUV se jí také vydařil. Ostatně to potvrzují i prodeje, které se během uplynulých pěti let zvedly téměř o třetinu, díky čemuž Škoda prodala v roce 2017 rekordních 1.2 milionu automobilů.
Obrovský zájem o automobily značky Škoda však má i svou stinnou stránku - automobilka nestíhá vyrábět. Podle agentury Reuters jede automobilka na plné obrátky, přesto hrozí, že pokud se ji nepodaří produkci navýšit, mohla by do roku 2020 přijít o možnost prodat až 360 000 automobilů, což rozhodně není zanedbatelné číslo.
Mateřský koncern Volkswagen má ale problém, jak produkci navýšit. Časté spekulace o zavedení sobotních směn, které by vedly k vytvoření až 3000 pracovních míst, totiž blokují odbory. Kdyby se však pracovní týden prodloužil o den, automobilka by mohla v Mladé Boleslavi vytvořit dalších 83 000 automobilů ročně.
Jako další možnost se nabízí využít volné kapacity některé z jiných koncernových továren, ovšem problém je, že automobilka nemá příliš kde vybírat. Již v minulosti volaly německé odbory po výrobě některých Škodovek v Německu, ovšem jak se ukazuje, tak k tomuto kroku není příliš prostoru.
Zdroj webu Auto News, který pracuje uvnitř koncernu VW, uvádí, že z továren automobilky Volkswagen se nabízí pouze Emden nebo Wolfsburg, přičemž Wolfsburg momentálně bojuje s klesajícím zájmem o Golfy a v Emdenu mají naopak plné ruce práce až do roku 2020.
Továrna automobilky Audi v Ingoldstadtu sice pracuje s platformou MQB, na které vznikají i některé modely Škoda, nicméně její kapacity jsou naplněné. Stejně je na tom i továrna Seatu ve městě Martorell, kde se v současnosti vyrábí SUV Arona a vozy Audi A1.
Management automobilky Škoda Auto je však zjevně připraven udělat vše, jen aby automobilka neztratila energii a svůj tah na bránu. „Stále se snažíme posunovat vpřed" pronesl na autosalonu v Ženevě výkonný ředitel automobilky Bernhard Maier. „Jsme odhodláni od hlavy až v patě, abychom pokračovali na této cestě".
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.