Koncern VW vymýšlí, jak navýšit výrobu Škodovek. Zájem o ně je enormní

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. března 2018, 09:38 Google+

Ještě zhruba před 30 lety si na západních trzích z automobilky Škoda Auto utahovali a na její adresu vznikaly desítky vtipů, nicméně pod křídly koncernu Volkswagen se Škoda vypracovala v jednu z nejpopulárnějších značek v Evropě, což ji ale kromě rekordních zisků přineslo i nové výzvy a problémy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii. | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Škoda Auto zaznamenala velké úspěchy už se svými lacinějšími modely a současný vstup na trh s modely kategorie SUV se jí také vydařil. Ostatně to potvrzují i prodeje, které se během uplynulých pěti let zvedly téměř o třetinu, díky čemuž Škoda prodala v roce 2017 rekordních 1.2 milionu automobilů.

Obrovský zájem o automobily značky Škoda však má i svou stinnou stránku - automobilka nestíhá vyrábět. Podle agentury Reuters jede automobilka na plné obrátky, přesto hrozí, že pokud se ji nepodaří produkci navýšit, mohla by do roku 2020 přijít o možnost prodat až 360 000 automobilů, což rozhodně není zanedbatelné číslo.

Mateřský koncern Volkswagen má ale problém, jak produkci navýšit. Časté spekulace o zavedení sobotních směn, které by vedly k vytvoření až 3000 pracovních míst, totiž blokují odbory. Kdyby se však pracovní týden prodloužil o den, automobilka by mohla v Mladé Boleslavi vytvořit dalších 83 000 automobilů ročně.

Jako další možnost se nabízí využít volné kapacity některé z jiných koncernových továren, ovšem problém je, že automobilka nemá příliš kde vybírat. Již v minulosti volaly německé odbory po výrobě některých Škodovek v Německu, ovšem jak se ukazuje, tak k tomuto kroku není příliš prostoru.

Zdroj webu Auto News, který pracuje uvnitř koncernu VW, uvádí, že z továren automobilky Volkswagen se nabízí pouze Emden nebo Wolfsburg, přičemž Wolfsburg momentálně bojuje s klesajícím zájmem o Golfy a v Emdenu mají naopak plné ruce práce až do roku 2020.

Továrna automobilky Audi v Ingoldstadtu sice pracuje s platformou MQB, na které vznikají i některé modely Škoda, nicméně její kapacity jsou naplněné. Stejně je na tom i továrna Seatu ve městě Martorell, kde se v současnosti vyrábí SUV Arona a vozy Audi A1.

img-responsive

Škoda Auto pokračuje v lámání prodejních rekordů | foto: Škoda Auto

Management automobilky Škoda Auto je však zjevně připraven udělat vše, jen aby automobilka neztratila energii a svůj tah na bránu. „Stále se snažíme posunovat vpřed" pronesl na autosalonu v Ženevě výkonný ředitel automobilky Bernhard Maier. „Jsme odhodláni od hlavy až v patě, abychom pokračovali na této cestě".

Vytisknout

Diskuze: Koncern VW vymýšlí, jak navýšit výrobu Škodovek. Zájem o ně je enormní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen představil Golf s novou revoluční jednotkou 1.5 TSI ACT Bluemotion

Benzínový Golf se spotřebou dieselu? Na módní vlnu nasedl i Volkswagen

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud