Koncern VW vymýšlí, jak navýšit výrobu Škodovek. Zájem o ně je enormní

V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii.
V současné době zažívá závod Škoda Auto v Kvasinách největší modernizaci a rozšíření ve své historii., foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 21. března 2018 9:38
Sdílej:

Ještě zhruba před 30 lety si na západních trzích z automobilky Škoda Auto utahovali a na její adresu vznikaly desítky vtipů, nicméně pod křídly koncernu Volkswagen se Škoda vypracovala v jednu z nejpopulárnějších značek v Evropě, což ji ale kromě rekordních zisků přineslo i nové výzvy a problémy.

Škoda Auto zaznamenala velké úspěchy už se svými lacinějšími modely a současný vstup na trh s modely kategorie SUV se jí také vydařil. Ostatně to potvrzují i prodeje, které se během uplynulých pěti let zvedly téměř o třetinu, díky čemuž Škoda prodala v roce 2017 rekordních 1.2 milionu automobilů.

Obrovský zájem o automobily značky Škoda však má i svou stinnou stránku - automobilka nestíhá vyrábět. Podle agentury Reuters jede automobilka na plné obrátky, přesto hrozí, že pokud se ji nepodaří produkci navýšit, mohla by do roku 2020 přijít o možnost prodat až 360 000 automobilů, což rozhodně není zanedbatelné číslo.

Mateřský koncern Volkswagen má ale problém, jak produkci navýšit. Časté spekulace o zavedení sobotních směn, které by vedly k vytvoření až 3000 pracovních míst, totiž blokují odbory. Kdyby se však pracovní týden prodloužil o den, automobilka by mohla v Mladé Boleslavi vytvořit dalších 83 000 automobilů ročně.

Jako další možnost se nabízí využít volné kapacity některé z jiných koncernových továren, ovšem problém je, že automobilka nemá příliš kde vybírat. Již v minulosti volaly německé odbory po výrobě některých Škodovek v Německu, ovšem jak se ukazuje, tak k tomuto kroku není příliš prostoru.

Zdroj webu Auto News, který pracuje uvnitř koncernu VW, uvádí, že z továren automobilky Volkswagen se nabízí pouze Emden nebo Wolfsburg, přičemž Wolfsburg momentálně bojuje s klesajícím zájmem o Golfy a v Emdenu mají naopak plné ruce práce až do roku 2020.

Továrna automobilky Audi v Ingoldstadtu sice pracuje s platformou MQB, na které vznikají i některé modely Škoda, nicméně její kapacity jsou naplněné. Stejně je na tom i továrna Seatu ve městě Martorell, kde se v současnosti vyrábí SUV Arona a vozy Audi A1.

Management automobilky Škoda Auto je však zjevně připraven udělat vše, jen aby automobilka neztratila energii a svůj tah na bránu. „Stále se snažíme posunovat vpřed" pronesl na autosalonu v Ženevě výkonný ředitel automobilky Bernhard Maier. „Jsme odhodláni od hlavy až v patě, abychom pokračovali na této cestě".

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.