Nové Audi RS 4 Avant přichází na český trh. Legendární model řady RS kombinuje enormní jízdní výkony s nejvyšší úrovní praktické využitelnosti. Nově vyvinutý motor 2.9 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k), který je efektivně přenášen na vozovku vyspělým pohonem všech kol quattro. Zákazníci mohou supersportovní Avant objednávat za ceny od 2 194 900 Kč.
Čtvrtá generace modelu Audi RS 4 Avant je nejsportovnější a nejvýkonnější verzí modelové řady Audi A4. Stejně jako všechny modely RS je doslova „vlkem v rouše beránčím“. Praktický automobil s objemem zavazadlového prostoru 505 až 1510 litrů dává svůj obrovský sportovní potenciál najevo vytříbeným designem s mnoha detaily, které prozrazují inspiraci světem motoristického sportu, konkrétně závodními vozy Audi 90 quattro IMSA GTO. Důsledná lehká konstrukce snížila pohotovostní hmotnost v porovnání s předchůdcem o 80 kilogramů. Zároveň došlo ke zvýšení výkonových parametrů.
Nově vyvinutý vidlicový šestiválec, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, otvírá zcela novou dimenzi z hlediska průběhu točivého momentu. Od 1900 do 5000 otáček za minutu má řidič k dispozici maximální točivý moment 600 N.m. To je o 170 N.m více než u předchůdce. V praxi to znamená ohromující zrychlení v jakékoli jízdní situaci. Nejvyšší výkon činí 331 kW (450 k), což představuje specifický výkon 155,5 k na litr. Nové Audi RS 4 Avant díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, tedy o 0,6 sekundy dříve než dosavadní model. S dynamickým paketem RS zasahuje elektronický omezovač až při 280 km/h místo standardních 250 km/h. Navzdory vyšším výkonovým parametrům spotřebuje nový RS 4 Avant o 17 procent méně paliva než předchůdce – v kombinovaném cyklu EU v průměru vystačí s 8,8 l/100 km.
Nové Audi RS 4 Avant stojí na českém trhu od 2 194 900 Kč. Sériová výbava zahrnuje mimo jiné 19“ kovaná kola Audi Sport s pneumatikami rozměru 265/35 R 19, volič jízdních režimů Audi drive select, sportovní podvozek RS s adaptivními tlumiči, pohon všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, osmistupňovou samočinnou převodovku tiptronic, vyhřívaná sportovní sedadla RS čalouněná kombinací Alcantara/kůže, světlomety LED vpředu i vzadu, elektrické ovládání zadního výklopného víka, digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit se specifickými ukazateli RS, sportovní multifunkční tříramenný volant plus s dole zploštělým věncem obšitým perforovanou kůží a pádly pro manuální řazení a prodlouženou záruku výrobce na 4 roky/120 000 km.
Zákazníci mají nepřeberné možnosti individualizace modelu RS 4 Avant. Sportovní dynamiku umocní například sportovní diferenciál, sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control), brzdová soustava s keramickými kotouči nebo dynamické řízení se specifickým nastavením RS. Nechybí však ani praktické prvky výbavy, jako je ovládání víka zavazadlového prostoru senzorem pohybu nebo elektricky ovládané tažné zařízení. V oblasti bezpečnosti přesvědčí inovativní světlomety Matrix LED, průhledový displej a široká nabídka asistenčních systémů. Pro exteriér a interiér jsou k dispozici rozmanité pakety ozdobných a stylistických prvků včetně karbonového provedení řady exteriérových i interiérových dílů. Téměř jakékoli přání náročných zákazníků splní program Audi exclusive.
Nové Audi RS 4 Avant navazuje svým novým motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo na legendární první generaci modelu RS 4 Avant, která byla představena v roce 1999. Tehdejší agregát se mohl pochlubit nejvyšším výkonem 280 kW (380 k) a specifickým výkonem 141 k na litr. První model RS 4 Avant zvládl sprint z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy. Obrovská poptávka zákazníků převýšila původní výrobní plány značky Audi dvojnásobně. Celkem bylo vyrobeno 6030 vozů první generace Audi RS 4. Nové Audi RS 4 Avant má všechny předpoklady k tomu, aby navázalo na úspěchy svého předchůdce.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?