Nové Audi RS 4 Avant přichází na český trh. Legendární model řady RS kombinuje enormní jízdní výkony s nejvyšší úrovní praktické využitelnosti. Nově vyvinutý motor 2.9 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k), který je efektivně přenášen na vozovku vyspělým pohonem všech kol quattro. Zákazníci mohou supersportovní Avant objednávat za ceny od 2 194 900 Kč.
Čtvrtá generace modelu Audi RS 4 Avant je nejsportovnější a nejvýkonnější verzí modelové řady Audi A4. Stejně jako všechny modely RS je doslova „vlkem v rouše beránčím“. Praktický automobil s objemem zavazadlového prostoru 505 až 1510 litrů dává svůj obrovský sportovní potenciál najevo vytříbeným designem s mnoha detaily, které prozrazují inspiraci světem motoristického sportu, konkrétně závodními vozy Audi 90 quattro IMSA GTO. Důsledná lehká konstrukce snížila pohotovostní hmotnost v porovnání s předchůdcem o 80 kilogramů. Zároveň došlo ke zvýšení výkonových parametrů.
Nově vyvinutý vidlicový šestiválec, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, otvírá zcela novou dimenzi z hlediska průběhu točivého momentu. Od 1900 do 5000 otáček za minutu má řidič k dispozici maximální točivý moment 600 N.m. To je o 170 N.m více než u předchůdce. V praxi to znamená ohromující zrychlení v jakékoli jízdní situaci. Nejvyšší výkon činí 331 kW (450 k), což představuje specifický výkon 155,5 k na litr. Nové Audi RS 4 Avant díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, tedy o 0,6 sekundy dříve než dosavadní model. S dynamickým paketem RS zasahuje elektronický omezovač až při 280 km/h místo standardních 250 km/h. Navzdory vyšším výkonovým parametrům spotřebuje nový RS 4 Avant o 17 procent méně paliva než předchůdce – v kombinovaném cyklu EU v průměru vystačí s 8,8 l/100 km.
Nové Audi RS 4 Avant stojí na českém trhu od 2 194 900 Kč. Sériová výbava zahrnuje mimo jiné 19“ kovaná kola Audi Sport s pneumatikami rozměru 265/35 R 19, volič jízdních režimů Audi drive select, sportovní podvozek RS s adaptivními tlumiči, pohon všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, osmistupňovou samočinnou převodovku tiptronic, vyhřívaná sportovní sedadla RS čalouněná kombinací Alcantara/kůže, světlomety LED vpředu i vzadu, elektrické ovládání zadního výklopného víka, digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit se specifickými ukazateli RS, sportovní multifunkční tříramenný volant plus s dole zploštělým věncem obšitým perforovanou kůží a pádly pro manuální řazení a prodlouženou záruku výrobce na 4 roky/120 000 km.
Zákazníci mají nepřeberné možnosti individualizace modelu RS 4 Avant. Sportovní dynamiku umocní například sportovní diferenciál, sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control), brzdová soustava s keramickými kotouči nebo dynamické řízení se specifickým nastavením RS. Nechybí však ani praktické prvky výbavy, jako je ovládání víka zavazadlového prostoru senzorem pohybu nebo elektricky ovládané tažné zařízení. V oblasti bezpečnosti přesvědčí inovativní světlomety Matrix LED, průhledový displej a široká nabídka asistenčních systémů. Pro exteriér a interiér jsou k dispozici rozmanité pakety ozdobných a stylistických prvků včetně karbonového provedení řady exteriérových i interiérových dílů. Téměř jakékoli přání náročných zákazníků splní program Audi exclusive.
Nové Audi RS 4 Avant navazuje svým novým motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo na legendární první generaci modelu RS 4 Avant, která byla představena v roce 1999. Tehdejší agregát se mohl pochlubit nejvyšším výkonem 280 kW (380 k) a specifickým výkonem 141 k na litr. První model RS 4 Avant zvládl sprint z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy. Obrovská poptávka zákazníků převýšila původní výrobní plány značky Audi dvojnásobně. Celkem bylo vyrobeno 6030 vozů první generace Audi RS 4. Nové Audi RS 4 Avant má všechny předpoklady k tomu, aby navázalo na úspěchy svého předchůdce.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.