Nová Audi RS 4 Avant dorazila na Český trh. Na kolik vyjde vlk v rouše beránčím?

Nový model Audi RS4 dorazil na český trh, ceny začínají na 2 194 900 Kč
Nový model Audi RS4 dorazil na český trh, ceny začínají na 2 194 900 Kč, foto: Audi ČR
Antonín Marek , AutoRoad.cz 14. února 2018 15:48
Sdílej:

Nové Audi RS 4 Avant přichází na český trh. Legendární model řady RS kombinuje enormní jízdní výkony s nejvyšší úrovní praktické využitelnosti. Nově vyvinutý motor 2.9 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k), který je efektivně přenášen na vozovku vyspělým pohonem všech kol quattro. Zákazníci mohou supersportovní Avant objednávat za ceny od 2 194 900 Kč.

Čtvrtá generace modelu Audi RS 4 Avant je nejsportovnější a nejvýkonnější verzí modelové řady Audi A4. Stejně jako všechny modely RS je doslova „vlkem v rouše beránčím“. Praktický automobil s objemem zavazadlového prostoru 505 až 1510 litrů dává svůj obrovský sportovní potenciál najevo vytříbeným designem s mnoha detaily, které prozrazují inspiraci světem motoristického sportu, konkrétně závodními vozy Audi 90 quattro IMSA GTO. Důsledná lehká konstrukce snížila pohotovostní hmotnost v porovnání s předchůdcem o 80 kilogramů. Zároveň došlo ke zvýšení výkonových parametrů.

Nově vyvinutý vidlicový šestiválec, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, otvírá zcela novou dimenzi z hlediska průběhu točivého momentu. Od 1900 do 5000 otáček za minutu má řidič k dispozici maximální točivý moment 600 N.m. To je o 170 N.m více než u předchůdce. V praxi to znamená ohromující zrychlení v jakékoli jízdní situaci. Nejvyšší výkon činí 331 kW (450 k), což představuje specifický výkon 155,5 k na litr. Nové Audi RS 4 Avant díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, tedy o 0,6 sekundy dříve než dosavadní model. S dynamickým paketem RS zasahuje elektronický omezovač až při 280 km/h místo standardních 250 km/h. Navzdory vyšším výkonovým parametrům spotřebuje nový RS 4 Avant o 17 procent méně paliva než předchůdce – v kombinovaném cyklu EU v průměru vystačí s 8,8 l/100 km.

Nové Audi RS 4 Avant stojí na českém trhu od 2 194 900 Kč. Sériová výbava zahrnuje mimo jiné 19“ kovaná kola Audi Sport s pneumatikami rozměru 265/35 R 19, volič jízdních režimů Audi drive select, sportovní podvozek RS s adaptivními tlumiči, pohon všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, osmistupňovou samočinnou převodovku tiptronic, vyhřívaná sportovní sedadla RS čalouněná kombinací Alcantara/kůže, světlomety LED vpředu i vzadu, elektrické ovládání zadního výklopného víka, digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit se specifickými ukazateli RS, sportovní multifunkční tříramenný volant plus s dole zploštělým věncem obšitým perforovanou kůží a pádly pro manuální řazení a prodlouženou záruku výrobce na 4 roky/120 000 km.

Zákazníci mají nepřeberné možnosti individualizace modelu RS 4 Avant. Sportovní dynamiku umocní například sportovní diferenciál, sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control), brzdová soustava s keramickými kotouči nebo dynamické řízení se specifickým nastavením RS. Nechybí však ani praktické prvky výbavy, jako je ovládání víka zavazadlového prostoru senzorem pohybu nebo elektricky ovládané tažné zařízení. V oblasti bezpečnosti přesvědčí inovativní světlomety Matrix LED, průhledový displej a široká nabídka asistenčních systémů. Pro exteriér a interiér jsou k dispozici rozmanité pakety ozdobných a stylistických prvků včetně karbonového provedení řady exteriérových i interiérových dílů. Téměř jakékoli přání náročných zákazníků splní program Audi exclusive.

Nové Audi RS 4 Avant navazuje svým novým motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo na legendární první generaci modelu RS 4 Avant, která byla představena v roce 1999. Tehdejší agregát se mohl pochlubit nejvyšším výkonem 280 kW (380 k) a specifickým výkonem 141 k na litr. První model RS 4 Avant zvládl sprint z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy. Obrovská poptávka zákazníků převýšila původní výrobní plány značky Audi dvojnásobně. Celkem bylo vyrobeno 6030 vozů první generace Audi RS 4. Nové Audi RS 4 Avant má všechny předpoklady k tomu, aby navázalo na úspěchy svého předchůdce.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?