Nové Audi RS 4 Avant přichází na český trh. Legendární model řady RS kombinuje enormní jízdní výkony s nejvyšší úrovní praktické využitelnosti. Nově vyvinutý motor 2.9 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 331 kW (450 k), který je efektivně přenášen na vozovku vyspělým pohonem všech kol quattro. Zákazníci mohou supersportovní Avant objednávat za ceny od 2 194 900 Kč.
Čtvrtá generace modelu Audi RS 4 Avant je nejsportovnější a nejvýkonnější verzí modelové řady Audi A4. Stejně jako všechny modely RS je doslova „vlkem v rouše beránčím“. Praktický automobil s objemem zavazadlového prostoru 505 až 1510 litrů dává svůj obrovský sportovní potenciál najevo vytříbeným designem s mnoha detaily, které prozrazují inspiraci světem motoristického sportu, konkrétně závodními vozy Audi 90 quattro IMSA GTO. Důsledná lehká konstrukce snížila pohotovostní hmotnost v porovnání s předchůdcem o 80 kilogramů. Zároveň došlo ke zvýšení výkonových parametrů.
Nově vyvinutý vidlicový šestiválec, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, otvírá zcela novou dimenzi z hlediska průběhu točivého momentu. Od 1900 do 5000 otáček za minutu má řidič k dispozici maximální točivý moment 600 N.m. To je o 170 N.m více než u předchůdce. V praxi to znamená ohromující zrychlení v jakékoli jízdní situaci. Nejvyšší výkon činí 331 kW (450 k), což představuje specifický výkon 155,5 k na litr. Nové Audi RS 4 Avant díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, tedy o 0,6 sekundy dříve než dosavadní model. S dynamickým paketem RS zasahuje elektronický omezovač až při 280 km/h místo standardních 250 km/h. Navzdory vyšším výkonovým parametrům spotřebuje nový RS 4 Avant o 17 procent méně paliva než předchůdce – v kombinovaném cyklu EU v průměru vystačí s 8,8 l/100 km.
Nové Audi RS 4 Avant stojí na českém trhu od 2 194 900 Kč. Sériová výbava zahrnuje mimo jiné 19“ kovaná kola Audi Sport s pneumatikami rozměru 265/35 R 19, volič jízdních režimů Audi drive select, sportovní podvozek RS s adaptivními tlumiči, pohon všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, osmistupňovou samočinnou převodovku tiptronic, vyhřívaná sportovní sedadla RS čalouněná kombinací Alcantara/kůže, světlomety LED vpředu i vzadu, elektrické ovládání zadního výklopného víka, digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit se specifickými ukazateli RS, sportovní multifunkční tříramenný volant plus s dole zploštělým věncem obšitým perforovanou kůží a pádly pro manuální řazení a prodlouženou záruku výrobce na 4 roky/120 000 km.
Zákazníci mají nepřeberné možnosti individualizace modelu RS 4 Avant. Sportovní dynamiku umocní například sportovní diferenciál, sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control), brzdová soustava s keramickými kotouči nebo dynamické řízení se specifickým nastavením RS. Nechybí však ani praktické prvky výbavy, jako je ovládání víka zavazadlového prostoru senzorem pohybu nebo elektricky ovládané tažné zařízení. V oblasti bezpečnosti přesvědčí inovativní světlomety Matrix LED, průhledový displej a široká nabídka asistenčních systémů. Pro exteriér a interiér jsou k dispozici rozmanité pakety ozdobných a stylistických prvků včetně karbonového provedení řady exteriérových i interiérových dílů. Téměř jakékoli přání náročných zákazníků splní program Audi exclusive.
Nové Audi RS 4 Avant navazuje svým novým motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo na legendární první generaci modelu RS 4 Avant, která byla představena v roce 1999. Tehdejší agregát se mohl pochlubit nejvyšším výkonem 280 kW (380 k) a specifickým výkonem 141 k na litr. První model RS 4 Avant zvládl sprint z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy. Obrovská poptávka zákazníků převýšila původní výrobní plány značky Audi dvojnásobně. Celkem bylo vyrobeno 6030 vozů první generace Audi RS 4. Nové Audi RS 4 Avant má všechny předpoklady k tomu, aby navázalo na úspěchy svého předchůdce.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?