Na začátku nového roku zahájila společnost Škoda Auto sériovou výrobu nového modelu Karoq v závodě v Mladé Boleslavi. Po Kvasinách je to druhý český závod, v němž automobilka nový kompaktní vůz kategorie SUV vyrábí. Karoq je tak jediným modelem značky Škoda, který je vyráběn ve dvou českých závodech automobilky.
„Silná poptávka po našich SUV modelech potvrzuje, že jsme vozy Škoda Karoq a Škoda Kodiaq uvedli na trh ve správný čas,“ říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky. „Jsme hrdí na to, že se závod v Mladé Boleslavi nyní, vedle závodu v Kvasinách, stává dalším výrobním místem pro model Karoq v České republice,“ dodává Oeljeklaus.
První Karoq sjel v Mladé Boleslavi z linky před několika dny. Závod v Kvasinách zahájil výrobu nového kompaktního SUV koncem července 2017. Zahájením prodeje modelu Karoq v říjnu 2017 česká automobilka dále posílila svou SUV ofenzívu, zahájenou modelem Kodiaq.
Kromě cca 320 nových Karoqů denně se však v mladoboleslavském závodě vyrábí i modely Fabia a Fabia Combi, Rapid a Rapid Spaceback a Octavia a Octavia Combi. V tuto chvíli tedy mladoboleslavská produkce zahrnuje čtyři modelové řady a během roku 2017 opustilo její brány cca 547 000 vozů.
V rámci Strategie 2025 bude značka Škoda v následujících letech svou modelovou paletu důsledně rozšiřovat. Zaměří se přitom především na rozšiřování nabídky vozů kategorie SUV. Zahájením sériové výroby modelu Škoda Karoq v Mladé Boleslavi teď automobilka dosáhla dalšího milníku – Škoda Karoq je jediným modelem značky Škoda, který je vyráběn ve dvou českých závodech automobilky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.