Dacia už od představení nového Dusteru slibovala, že zatímco jeho kvality půjdou raketově nahoru, cena se bude i nadále držet při zemi. Na domácím trhu jsme dlouho čekali jak to dopadne, nicméně po zveřejnění oficiálního ceníku můžeme jen uznale pokývat hlavou, že Dacia své slovo bezezbytku dodržela. O svůj statut nejlevnější čtyřkolky na trhu už však přišla.
Základ nabídky tvoří výbava Access s motorizací 1,6 SCe o výkonu 84 kW (114 k) s pohonem pouze předních kol, kterou pořídíte za 259 900 Kč. Navzdory nízké ceně však základní Duster nabízí téměř plnou bezpečnostní výbavu, ve které chybí pouze asistent pro sjezd z kopce (dodávaný pouze s pohonem 4x4) a systém sledování mrtvého úhlu, který je dostupný až v nejvyšší verzi Prestige. V oblasti komfortu však čekejte naprosté minimum, obejít se budete muset bez rádia nebo klimatizace.
Pokud toužíte po pohonu 4x4, Duster patřil dlouhá léta k tomu nejlevnějšímu na českém trhu. Tento statut mu sice patří i nadále, nicméně na postu zcela nejlevnějšího vozu s pohonem všech kol ho opět vystřídala Suzuki Ignis. To však nic nemění na skutečnosti, že s cenou 335 900 Kč nabídne Duster mnohem víc prostoru a pocitu bytelnosti, než malá Suzuki.
Pohon všech kol je dostupný až od výbavového stupně Essential, se kterým už přichází i bohatší vybavení včetně podélně a výškově nastavitelného volantu či možnosti připlatit si 13 900 Kč za metalízu, 3 500 Kč za přední mlhovky nebo 15 000 Kč za klimatizaci. Dělená sedadla 1/3 - 2/3 a rádio s MP3, Bluetooth handsfree a digitálním příjmem DAB už je však standardem.
Pokud byste však chtěli jiný motor než základní benzínovou 1.6 SCe, nabíhí se hned několik variant. Tou první je dieselová 1,5 dCi s výkonem 66 kW (90 k), která začíná ve výbavě Essential s pohonem 4x2 na částce 338 900 Kč. Následuje přeplňovaný benzínový motor 1,2 TCe s výkonem 92 kW (125 k), který ve výbavě Comfort vyjde na 350 900 Kč (4x2) nebo 395 900 Kč (4x4). Poslední variantou je pak opět diesel 1.5 dCi, ovšem tentokrát s výkonem 80 kW (109 k), který začíná ve výbavě Comfort na částce 376 900 Kč (4x2), popřípadě 421 900 Kč (4x4).
Poslední jmenovaný motor se pak objevuje i ve dvou nejdražších modelech, které najdeme ve výbavě Prestige. Levnější variantou nabízí tento motor doplněný o automatickou šestistupňovou převodovku EDC s pohonem předních kol za 438 900 Kč a zcela nejdražší varianta nabízí pohon všech kol a manuální šestistupňovou převodovku za 448 900 Kč.
Ani tyto ceny však nejsou konečné, neboť v ceníku se objevuje příplatková výbava v podobě metalického laku, automatické klimatizace, bezklíčového odemykání a startování, kamerový systém Multiview a řada dalšího. Skutečně náročný zákazník tak cenovku půl milionu snadno překročí.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.