Dacia už od představení nového Dusteru slibovala, že zatímco jeho kvality půjdou raketově nahoru, cena se bude i nadále držet při zemi. Na domácím trhu jsme dlouho čekali jak to dopadne, nicméně po zveřejnění oficiálního ceníku můžeme jen uznale pokývat hlavou, že Dacia své slovo bezezbytku dodržela. O svůj statut nejlevnější čtyřkolky na trhu už však přišla.
Základ nabídky tvoří výbava Access s motorizací 1,6 SCe o výkonu 84 kW (114 k) s pohonem pouze předních kol, kterou pořídíte za 259 900 Kč. Navzdory nízké ceně však základní Duster nabízí téměř plnou bezpečnostní výbavu, ve které chybí pouze asistent pro sjezd z kopce (dodávaný pouze s pohonem 4x4) a systém sledování mrtvého úhlu, který je dostupný až v nejvyšší verzi Prestige. V oblasti komfortu však čekejte naprosté minimum, obejít se budete muset bez rádia nebo klimatizace.
Pokud toužíte po pohonu 4x4, Duster patřil dlouhá léta k tomu nejlevnějšímu na českém trhu. Tento statut mu sice patří i nadále, nicméně na postu zcela nejlevnějšího vozu s pohonem všech kol ho opět vystřídala Suzuki Ignis. To však nic nemění na skutečnosti, že s cenou 335 900 Kč nabídne Duster mnohem víc prostoru a pocitu bytelnosti, než malá Suzuki.
Pohon všech kol je dostupný až od výbavového stupně Essential, se kterým už přichází i bohatší vybavení včetně podélně a výškově nastavitelného volantu či možnosti připlatit si 13 900 Kč za metalízu, 3 500 Kč za přední mlhovky nebo 15 000 Kč za klimatizaci. Dělená sedadla 1/3 - 2/3 a rádio s MP3, Bluetooth handsfree a digitálním příjmem DAB už je však standardem.
Pokud byste však chtěli jiný motor než základní benzínovou 1.6 SCe, nabíhí se hned několik variant. Tou první je dieselová 1,5 dCi s výkonem 66 kW (90 k), která začíná ve výbavě Essential s pohonem 4x2 na částce 338 900 Kč. Následuje přeplňovaný benzínový motor 1,2 TCe s výkonem 92 kW (125 k), který ve výbavě Comfort vyjde na 350 900 Kč (4x2) nebo 395 900 Kč (4x4). Poslední variantou je pak opět diesel 1.5 dCi, ovšem tentokrát s výkonem 80 kW (109 k), který začíná ve výbavě Comfort na částce 376 900 Kč (4x2), popřípadě 421 900 Kč (4x4).
Poslední jmenovaný motor se pak objevuje i ve dvou nejdražších modelech, které najdeme ve výbavě Prestige. Levnější variantou nabízí tento motor doplněný o automatickou šestistupňovou převodovku EDC s pohonem předních kol za 438 900 Kč a zcela nejdražší varianta nabízí pohon všech kol a manuální šestistupňovou převodovku za 448 900 Kč.
Ani tyto ceny však nejsou konečné, neboť v ceníku se objevuje příplatková výbava v podobě metalického laku, automatické klimatizace, bezklíčového odemykání a startování, kamerový systém Multiview a řada dalšího. Skutečně náročný zákazník tak cenovku půl milionu snadno překročí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?