Dacia už od představení nového Dusteru slibovala, že zatímco jeho kvality půjdou raketově nahoru, cena se bude i nadále držet při zemi. Na domácím trhu jsme dlouho čekali jak to dopadne, nicméně po zveřejnění oficiálního ceníku můžeme jen uznale pokývat hlavou, že Dacia své slovo bezezbytku dodržela. O svůj statut nejlevnější čtyřkolky na trhu už však přišla.
Základ nabídky tvoří výbava Access s motorizací 1,6 SCe o výkonu 84 kW (114 k) s pohonem pouze předních kol, kterou pořídíte za 259 900 Kč. Navzdory nízké ceně však základní Duster nabízí téměř plnou bezpečnostní výbavu, ve které chybí pouze asistent pro sjezd z kopce (dodávaný pouze s pohonem 4x4) a systém sledování mrtvého úhlu, který je dostupný až v nejvyšší verzi Prestige. V oblasti komfortu však čekejte naprosté minimum, obejít se budete muset bez rádia nebo klimatizace.
Pokud toužíte po pohonu 4x4, Duster patřil dlouhá léta k tomu nejlevnějšímu na českém trhu. Tento statut mu sice patří i nadále, nicméně na postu zcela nejlevnějšího vozu s pohonem všech kol ho opět vystřídala Suzuki Ignis. To však nic nemění na skutečnosti, že s cenou 335 900 Kč nabídne Duster mnohem víc prostoru a pocitu bytelnosti, než malá Suzuki.
Pohon všech kol je dostupný až od výbavového stupně Essential, se kterým už přichází i bohatší vybavení včetně podélně a výškově nastavitelného volantu či možnosti připlatit si 13 900 Kč za metalízu, 3 500 Kč za přední mlhovky nebo 15 000 Kč za klimatizaci. Dělená sedadla 1/3 - 2/3 a rádio s MP3, Bluetooth handsfree a digitálním příjmem DAB už je však standardem.
Pokud byste však chtěli jiný motor než základní benzínovou 1.6 SCe, nabíhí se hned několik variant. Tou první je dieselová 1,5 dCi s výkonem 66 kW (90 k), která začíná ve výbavě Essential s pohonem 4x2 na částce 338 900 Kč. Následuje přeplňovaný benzínový motor 1,2 TCe s výkonem 92 kW (125 k), který ve výbavě Comfort vyjde na 350 900 Kč (4x2) nebo 395 900 Kč (4x4). Poslední variantou je pak opět diesel 1.5 dCi, ovšem tentokrát s výkonem 80 kW (109 k), který začíná ve výbavě Comfort na částce 376 900 Kč (4x2), popřípadě 421 900 Kč (4x4).
Poslední jmenovaný motor se pak objevuje i ve dvou nejdražších modelech, které najdeme ve výbavě Prestige. Levnější variantou nabízí tento motor doplněný o automatickou šestistupňovou převodovku EDC s pohonem předních kol za 438 900 Kč a zcela nejdražší varianta nabízí pohon všech kol a manuální šestistupňovou převodovku za 448 900 Kč.
Ani tyto ceny však nejsou konečné, neboť v ceníku se objevuje příplatková výbava v podobě metalického laku, automatické klimatizace, bezklíčového odemykání a startování, kamerový systém Multiview a řada dalšího. Skutečně náročný zákazník tak cenovku půl milionu snadno překročí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.