Více než 300 000 prodaných vozů a téměř 3,5 miliardy najetých kilometrů. Nissan LEAF s nulovými emisemi od svého uvedení na trh v roce 2010 úspěšně rozbíjí stereotypy o elektromobilech. Nyní přichází s navýšeným dojezdem až 378 km na jedno nabití, moderními technologiemi jako je systém ProPILOT nebo ovládání vozu pouze pomocí plynového pedálu díky funkci e-Pedal - to jsou jen některé aspekty, díky kterým nový Nissan LEAF opět nastavuje standard ve své třídě. Ceny nové generace průkopníka segmentu elektromobilů začínají na českém trhu na 850 000 Kč.
Při konstrukci nové generace Nissanu LEAF využívali inženýři nejen bohaté zkušenosti, ale i zpětnou vazbu od zákazníků. Výsledkem je model, který otevírá novou kapitolu ve vývoji globální elektromobility.
Především dojezd, který se zvýšil na 378 kilometrů (NEDC) znamená, že obraz 100% elektromobilu jako typického městského vozidla již není platný. Nová baterie s kapacitou 40 kWh vám umožní cestovat třeba z Prahy do Olomouce bez dalšího nabíjení.
Cestu bude řidičům a jejich spolucestujícím zpříjemňovat řada inovativních technologických řešení, která významně ovlivňují bezpečnost a komfort jízdy. Za zmínku stojí technologie autonomního řízení ProPILOT a funkce e-Pedal, která umožňuje řidiči nastartovat, zrychlovat, zpomalovat a zastavovat jednoduše použitím plynového pedálu.
Jeden model - čtyři úrovně výbavy
Nový Nissan LEAF je k dispozici ve čtyřech úrovních výbavy: Visia, Acenta, N-Connecta a Tekna.
Základní verze Visia s cenou od 850 000 Kč je vybavena mimo jiné 6 airbagy, systémem sledování mrtvého úhlu, upozorněním na vybočení z jízdního pruhu, systémem rozpoznávání dopravních značek, tempomatem, inteligentním klíčem I-Key, světlomety s LED denním svícením a inteligentním nouzovým brzděním s rozpoznáváním chodců.
Verze Acenta přináší ještě více výbavy a začíná na 891 000 Kč. Do výbavy patří navigační systém NissanConnect EV s 7 "barevným dotykovým displejem, přední mlhová světla, inteligentní tempomat, vyhřívaná vnější zrcátka a volant potažený kůží.
Úroveň výbavy N-Connecta, dostupná od 945 000 Kč, je ideální volbou pro ty, kteří ocení komfort. Součástí výbavy je kromě předních a zadních parkovacích senzorů, také inteligentní 360 ° kamerový parkovací systém. Dodatečné potěšení z jízdy zajišťuje vyhřívání všech sedadel a volantu, zatmavená skla a 17” hliníková kola.
Na nejnáročnější zákazníky čeká verze Tekna, která kromě všech klíčových technologií dostupných v nižších úrovních výbavy přináší technologii autonomního řízení ProPILOT a přední LED světlomety s automatickým nastavením sklonu. Modely Tekna jsou k dispozici od 988 000 Kč. Maximální komfort a pohodlí zajišťuje koženém čalounění a audio systém BOSE® se 6 reproduktory a subwooferem, který vám umožní ponořit se do zvuku proudícího ze všech stran.
Nový LEAF umožní zákazníkům přizpůsobit si svůj vůz pomocí výbavy na přání. U verze Visia jsou k dispozici přední a zadní parkovací senzory nebo Sada Winter Visia, která obsahuje vyhřívaný volant potažený kůží a vyhřívaná přední a zadní sedadla. Ve verzi Acenta může zákazník kromě parkovacích senzorů investovat do Sady Winter s vyhřívanými sedadly, volantem a tepelným čerpadlem. Ve verzi N-Connect si můžete dokoupit přední LED světlomety, sedadla částečně čalouněná umělou kůží a systém ProPILOT. Verze Tekna nabízí možnost vylepšit interiér pomocí kůže Alcantara nebo si usnadnit parkování pomocí systému ProPILOT Park.
U příležitosti uvedení nového Nissanu LEAF na trh obdrží zákazníci Sadu Dynamic v hodnotě 26 490 Kč zdarma. Součástí sady Dynamic jsou modré ozdobné prvky charakteristické pro elektromobily Nissan: dolní lišta zavazadlového prostoru, zadní hrana spojleru, prahové lišty, kryty zrcátek, lišta předního nárazníku, verulové koberečky s modrým prošitím. Kromě toho je nový LEAF nabízen s 5 servisními prohlídkami zdarma.
Nový Nissan LEAF je k dispozici v 10 barvách laku, včetně 6 metalických a 1 perleťové. Verze N-Connecta a Tekna nabízí dvoubarevný lak: perleťově bílá karoserie a černá střecha a zrcátka.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.