10. Škoda Yeti
Desátou příčku obsadil automobil, který se dnes již nevyrábí. Po 8 letech přenechal své místo na výrobních linkách svému nástupci - Škodě Karoq. O vůbec první SUV značky byl velký zájem až do poslední chvíle. Škodě Yeti se tak dařilo stejně, jako prvnímu MPV - Roomsteru a první Octavii. Stanovená výrobní kvóta byla nakonec dvojnásobně překročena a po světě dnes jezdí téměř 650 tisíc vozů Škoda Yeti.
9. Renault Megane
Možná trochu překvapivě, jediný zástupce druhé největší automobilky v Evropě. Megane však své místo mezi ojetinami zastává se zdviženou hlavou. Jistě není bez chyb, ovšem společně s prostorem a spolehlivými motory konkuruje tím nejvýraznějším - cenou. A právě tento fakt určuje jeho postavení mezi deseti nejprodávanějšími vozidly letošního roku.
8. Ford Mondeo
I Ford Mondeo patří mezi stálice na tomto poli. Značka Ford má své věrné fanoušky, kteří na prostorné a pohodlné Mondeo nedají nikdy dopustit. Již první model v roce 1993 dokázal nabídnout jeden z nejlepších podvozků a nejvíce prostoru ve své třídě. Široká paleta motorů byla bezproblémová a tak jediné, co tehdejší majitele trápilo, byla koroze. Dnes je samozřejmě situace jiná a model Mondeo prošel ohromným kusem cesty, tituly za nejlepší (největší, nejspolehlivější) auto roku však získává i nadále.
7. Hyundai i30
Ohromným kusem cesty prošla i automobilka Hyundai, která se svými automobily přiblížila konkurenci nejen cenou, ale i kvalitou. Modelu i30 kombi, útočícím na Škodu Octavii, se pak v letošním roce dařilo z portfolia automobilky Hyundai nejvíce.
6. Volkswagen Golf
I když si to mnozí možná neuvědomují, Golf je nejdůležitější model automobilky, který drží hned několik "nej" - nejprodávanější automobil Evropy a jeden z celosvětově nejprodávanějších automobilů vůbec. Ve Spojených státech na něj sice můžete narazit pod označením Rabbit, v Mexiku Caribe a v Kanadě a Jihoafrické republice vystupuje jako City Golf. Stále se však jedná o jedno a to samé auto, které se vyrábí již 43 let!
5. Škoda Superb
Máme tu další zastoupení domácí automobilky, tentokrát oblíbeného představitele vyšší střední třídy a vlajkovou loď automobilky Škoda vyráběného od roku 2001. Třetí generace vyráběná od roku 2015 patří mezi absolutní top - poprvé zde můžeme nalézt příplatkovou výbavu jako jsou zesílená akustická okna, masážní sedadla, pokročilo asistenční a bezpečnostní systémy. Nový Superb získal pozitivní recenze ve všech domácích i zahraničních testech.
4. Ford Focus
Focus je zvláště z pohledu jízdních vlastností považován za etalon segmentu vozů nižší střední třídy. Efektivně navržený podvozek a pečlivé naladění odpružení na jednu stranu dodává řidiči velkou dávku jistoty a kontroly nad vozem a na stranu druhou si ale dokáže poradit i s velkými hrboly nebo nebezpečnými výmoly na nekvalitní vozovce. Od Focusu jsou pak odvozené i další oblíbené modely automobilky Ford, C-MAX a Kuga.
3. Volkswagen Passat
VW Passat figuruje v nabídce německého výrobce již od roku 1973. V současnosti je k dispozici jako sedan nebo jako praktické kombi Passat Variant. Předností Passatu jsou kvalitní materiály, prostorný interiér a velký zavazadelník. Kladem je i vysoká bezpečnost a široká nabídka pohonných jednotek. Záporem někdo shledává okoukaný design, jde však o subjektivní pohled.
2. Škoda Fabia
1. Škoda Octavia
Tak co, uhodli jste první dvě místa? U Fabie a Octavie se není příliš čemu divit. Napříč stářím, výbavou, cenami, každý kus má svého kupce a svoji kategorii potenciálních zájemců. Škoda je prostě pojem, a je jedině dobře, že je u nás o domácí automobilku takový zájem.
Jaké je tedy resumé? 4x Škoda, 2x Volkswagen následovaný 2x Fordem, 1x Renault a 1x Hyundai - to jsou výrobci ojetých automobilů, o které byl letos největší zájem. Souhlasíte, nebo máte jiného favorita?