Škoda bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi od roku 2020. Již od roku 2019 bude vyrábět i elektrické komponenty pro plug-in-hybridy. Výroba elektromobilů představuje velký krok při realizaci Strategie 2025, ve které se automobilka zavázala, že do daného roku uvede na trh pět modelů s bateriově-elektrickým pohonem.
Výroba elektromobilů a elektrických komponentů představuje velký krok při realizaci strategie společnosti. „Budoucnost značky Škoda bude elektrická,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
„Plánujeme, že do roku 2025 zákazníkům nabídneme pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech. Těší nás, že první vůz značky Škoda s čistě elektrickým pohonem bude vyráběn v České republice. Toto rozhodnutí potvrzuje velkou důvěru koncernu v zaměstnance společnosti Škoda Auto. Je to důležitý krok pro budoucnost značky Škoda i České republiky jako jednoho z center automobilového průmyslu,“ dodává Bernhard Maier.
Vedle výroby elektromobilů se budou v mladoboleslavském závodě od roku 2019 vyrábět také elektrické komponenty pro plug-in-hybridní vozy několika značek koncernu Volkswagen. První elektrifikovaný sériový model značky Škoda na trh vstoupí již v roce 2019: bude to Škoda Superb s plug-in-hybridním pohonem, který bude sjíždět z linky v závodě v Kvasinách.
V roce 2020 k němu v Mladé Boleslavi přibude první model s čistě elektrickým pohonem. Na letošním autosalonu Auto Shanghai automobilka představila elektrickou studii Škoda VISION E – svou představu o budoucnosti autonomní jízdy s elektrickým pohonem.
Elektrifikace modelové palety značky Škoda a výroba elektrických komponentů pro koncern Volkswagen patří mezi důležité pilíře Strategie 2025. Dalšími důležitými oblastmi jsou digitalizace produktů a procesů, vstup na nové trhy a rozšiřování klasické výroby automobilů o mnoho dalších služeb, souvisejících s mobilitou.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?