Carsharingová služba SmileCar slaví půl roku na českém trhu. Za tu dobu využilo její flotily čítající přes 300 aut více než 4 000 zákazníků v pěti krajích České republiky. Počet zápůjček každý měsíc roste, a stejně tak přibývají i nové vozy v nabídce společnosti. Služba SmileCar, která je uživatelům k dispozici ve většině regionálních měst, zefektivňuje využívání vozového parku v ČR.
Od svého startu společnost vyplatila majitelům vozů provize ve výši jeden milion Kč. Jan Charouz, CEO SimpleCar, hodnotí dosavadní vývoj jako velmi pozitivní: „Za poměrně krátkou dobu, kdy jsme na trhu, vystoupal počet registrovaných vozů na více než 300 a objem měsíčních zápůjček neustále roste. Naším cílem nadále zůstává poskytnout zákazníkům spolehlivou alternativu k vlastnění auta nebo ke klasické půjčovně.“
Auta společnosti SmileCar najela za půl roku fungování služby už půl milionu kilometrů. Nejdelší trasa v rámci jednoho zapůjčení měřila 8031 kilometrů a průměrná doba pronájmu vozu činí 4,5 dne. Služba má velký komunitní potenciál a zároveň se neomezuje na žádnou věkovou skupinu. Nejmladšímu registrovanému uživateli je 18 let, nejstaršímu pak téměř 75. Nové vozy přibývají rychlostí průměrně 2-3 auta denně.
Novinkou pro majitele vozů je služba Chytré auto, poskytovaná partnerem SmileCar, společností T-Mobile. Aplikace umožňuje v reálném čase hlídat i analyzovat data z vozů a mít tak přehled o potenciálních rizicích včetně extrémní jízdy nebo nebezpečného zacházení s vozidlem. Do konce roku by společnost dále chtěla spustit pilotní provoz předávání vozů na dálku. Díky speciálnímu hardwaru v autě si bude moci řidič bez fyzické přítomnosti majitele auto sám auto odemknout a nastartovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.