Carsharingová služba SmileCar slaví půl roku na českém trhu. Za tu dobu využilo její flotily čítající přes 300 aut více než 4 000 zákazníků v pěti krajích České republiky. Počet zápůjček každý měsíc roste, a stejně tak přibývají i nové vozy v nabídce společnosti. Služba SmileCar, která je uživatelům k dispozici ve většině regionálních měst, zefektivňuje využívání vozového parku v ČR.
Od svého startu společnost vyplatila majitelům vozů provize ve výši jeden milion Kč. Jan Charouz, CEO SimpleCar, hodnotí dosavadní vývoj jako velmi pozitivní: „Za poměrně krátkou dobu, kdy jsme na trhu, vystoupal počet registrovaných vozů na více než 300 a objem měsíčních zápůjček neustále roste. Naším cílem nadále zůstává poskytnout zákazníkům spolehlivou alternativu k vlastnění auta nebo ke klasické půjčovně.“
Auta společnosti SmileCar najela za půl roku fungování služby už půl milionu kilometrů. Nejdelší trasa v rámci jednoho zapůjčení měřila 8031 kilometrů a průměrná doba pronájmu vozu činí 4,5 dne. Služba má velký komunitní potenciál a zároveň se neomezuje na žádnou věkovou skupinu. Nejmladšímu registrovanému uživateli je 18 let, nejstaršímu pak téměř 75. Nové vozy přibývají rychlostí průměrně 2-3 auta denně.
Novinkou pro majitele vozů je služba Chytré auto, poskytovaná partnerem SmileCar, společností T-Mobile. Aplikace umožňuje v reálném čase hlídat i analyzovat data z vozů a mít tak přehled o potenciálních rizicích včetně extrémní jízdy nebo nebezpečného zacházení s vozidlem. Do konce roku by společnost dále chtěla spustit pilotní provoz předávání vozů na dálku. Díky speciálnímu hardwaru v autě si bude moci řidič bez fyzické přítomnosti majitele auto sám auto odemknout a nastartovat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?