Carsharingová služba SmileCar slaví půl roku na českém trhu. Za tu dobu využilo její flotily čítající přes 300 aut více než 4 000 zákazníků v pěti krajích České republiky. Počet zápůjček každý měsíc roste, a stejně tak přibývají i nové vozy v nabídce společnosti. Služba SmileCar, která je uživatelům k dispozici ve většině regionálních měst, zefektivňuje využívání vozového parku v ČR.
Od svého startu společnost vyplatila majitelům vozů provize ve výši jeden milion Kč. Jan Charouz, CEO SimpleCar, hodnotí dosavadní vývoj jako velmi pozitivní: „Za poměrně krátkou dobu, kdy jsme na trhu, vystoupal počet registrovaných vozů na více než 300 a objem měsíčních zápůjček neustále roste. Naším cílem nadále zůstává poskytnout zákazníkům spolehlivou alternativu k vlastnění auta nebo ke klasické půjčovně.“
Auta společnosti SmileCar najela za půl roku fungování služby už půl milionu kilometrů. Nejdelší trasa v rámci jednoho zapůjčení měřila 8031 kilometrů a průměrná doba pronájmu vozu činí 4,5 dne. Služba má velký komunitní potenciál a zároveň se neomezuje na žádnou věkovou skupinu. Nejmladšímu registrovanému uživateli je 18 let, nejstaršímu pak téměř 75. Nové vozy přibývají rychlostí průměrně 2-3 auta denně.
Novinkou pro majitele vozů je služba Chytré auto, poskytovaná partnerem SmileCar, společností T-Mobile. Aplikace umožňuje v reálném čase hlídat i analyzovat data z vozů a mít tak přehled o potenciálních rizicích včetně extrémní jízdy nebo nebezpečného zacházení s vozidlem. Do konce roku by společnost dále chtěla spustit pilotní provoz předávání vozů na dálku. Díky speciálnímu hardwaru v autě si bude moci řidič bez fyzické přítomnosti majitele auto sám auto odemknout a nastartovat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?