Během představení Škody Karoq jsme se dozvěděli, že v nabídce bude pouze 5 motorů. Nyní se ale začínají vést spekulace o šestém, který by mohl z obyčejného SUV udělat 300 koňovou bestii.
Po představení Škody Karoq se zástupci časopisu Autocar zeptali ředitele Škoda Auto Bernharda Maiera, zda existuje možnost vývoje ostré verze vRS, které se má dočkat i větší Kodiaq.
Odpověď byla taková, že společnost Škoda Auto vnímá od zákazníků zvýšenou poptávku po rychlých SUV s označením vRS, tudíž nastane o vývoji ostré verze Karoqu diskuze. V současné době tedy není nic jisté.
Nejsilnější motor, který je pro Škodu Karoq potvrzený, je dvoulitrové TDI o výkonu 190 koňských sil a kroutícím momentu 400 Nm. Díky sedmistupňové převodovce DSG a pohonu všech kol dokáže crossover zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,8 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 211 km/h. Takové hodnoty jsou poměrně slušné.
Ovšem pokud by se Škoda Auto pro ostrý model opravdu rozhodla, pravděpodobně by se pod kapotu Karoqu nastěhoval dvoulitrový čtyřválec TSI, který známe již ze Seatu Ateca Cupra. Ten nabízí výkon 300 koní a 380 Nm kroutícího momentu. Seat by měl být schopen s tímto motorem zrychlit z 0 na 100 km/h okolo 6 vteřin.
Je ale důležité si uvědomit, že Karoq vRS by byl přímým konkurentem právě pro Atecu Cupra a později i pro nový crossover z dílny Volkswagen, model T-Roc.
Pokud by Karoq svou ostrou variantu nedostal, může nás potěšit alespoň informace o vývoji plug-in hybridu. Ten by měl využívat stejné komponenty, jako plánovaný plug-in hybrid Superb, který je ohlášen na rok 2019.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?