Během představení Škody Karoq jsme se dozvěděli, že v nabídce bude pouze 5 motorů. Nyní se ale začínají vést spekulace o šestém, který by mohl z obyčejného SUV udělat 300 koňovou bestii.
Po představení Škody Karoq se zástupci časopisu Autocar zeptali ředitele Škoda Auto Bernharda Maiera, zda existuje možnost vývoje ostré verze vRS, které se má dočkat i větší Kodiaq.
Odpověď byla taková, že společnost Škoda Auto vnímá od zákazníků zvýšenou poptávku po rychlých SUV s označením vRS, tudíž nastane o vývoji ostré verze Karoqu diskuze. V současné době tedy není nic jisté.
Nejsilnější motor, který je pro Škodu Karoq potvrzený, je dvoulitrové TDI o výkonu 190 koňských sil a kroutícím momentu 400 Nm. Díky sedmistupňové převodovce DSG a pohonu všech kol dokáže crossover zrychlit z 0 na 100 km/h za 7,8 vteřiny a dosáhne maximální rychlosti 211 km/h. Takové hodnoty jsou poměrně slušné.
Ovšem pokud by se Škoda Auto pro ostrý model opravdu rozhodla, pravděpodobně by se pod kapotu Karoqu nastěhoval dvoulitrový čtyřválec TSI, který známe již ze Seatu Ateca Cupra. Ten nabízí výkon 300 koní a 380 Nm kroutícího momentu. Seat by měl být schopen s tímto motorem zrychlit z 0 na 100 km/h okolo 6 vteřin.
Je ale důležité si uvědomit, že Karoq vRS by byl přímým konkurentem právě pro Atecu Cupra a později i pro nový crossover z dílny Volkswagen, model T-Roc.
Pokud by Karoq svou ostrou variantu nedostal, může nás potěšit alespoň informace o vývoji plug-in hybridu. Ten by měl využívat stejné komponenty, jako plánovaný plug-in hybrid Superb, který je ohlášen na rok 2019.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?