Za pár dnů v Ženevě oslaví světovou premiéru Hyundai i30 s praktickou karosérií kombi. Jen krátce před tím však tuzemské zastoupení jihokorejské značky spouští oficiální prodej pětidveřového hatchbacku. Ten sice formálně začal už před několika týdny limitovanou sérií Symbol, teď je ale možné vybrat si ze široké palety motorů i výbav.
Šok a překvapení. Nic jiného asi při pohledu do ceníku třetí generace Hyundaie i30 snad ani nejde pocítit. Na jednu stranu je tu cena od 369 990 korun, která je na atmosférickou čtrnáctistovku o výkonu 73,5 kW (100 k) relativně vysoká. Pak ale sjedete očima níže a při pohledu na obsah základní výbavy Entry její výšku přestanete zpochybňovat. Taková i30 totiž přináší šestici airbagů, asistent pro jízdu v pruzích, hlídání bdělosti řidiče, autonomní nouzové brzdění, přednárazový systém, tempomat s omezovačem rychlosti, světelný senzor, úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, multifunkční volant nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Technické údaje
1.4 MPI 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI 1.6 CRDi 1.6 CRDi 1.6 CRDi Výkon: 73,5 kW 88 kW 103 kW 70 kW 81 kW 100 kW Toč. moment: 134 Nm 172 Nm 242 Nm 280 Nm 280/300 Nm 280/300 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 MT/7DCT 6 MT 6 MT/7DCT 6 MT/7DCT Zrychlení: 12,6 s 11,1 s 8,9/9,2 s 12,2 s 11,0/11,2 s 10,2/10,6 s Max. rychlost: 183 km/h 190 km/h 210/205 km/h 186 km/h 190 km/h 200 km/h Spotřeba: 5,0 l 5,4 l 5,4/5,5 l 3,6 l 3,8/4,1 l 3,9/4,1 l Rozměry: 4340 x 1795 x 1455 mm Rozvor: 2650 mm Kufr: 395/1301 lBezpečnostní výbavu má tedy novinka z Nošovic na úrovni mnohem větších aut. Druhá linie Trikolor má přístup například i k litrovému tříválci T-GDI. Ve výbavě má navíc výškově stavitelné sedadlo řidiče, přípojky pro USB a iPod, volič jízdních režimů u dvouspojkové převodovky, rozhraní Bluetooth nebo zrcátka (s blinkry) a kliky v barvě karosérie. Hlavní je ale přístup k příplatkovému paketu Komfort za 20 tisíc korun. Ten obsahuje zadní parkovací senzory, elektrická zadní okna, kožený volant, kožený volant, LED denní svícení, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Tady už je podpis českého zastoupení Hyundaie mnohem čitelnější a i za některé relativně běžné prvky se musí připlácet. Cena tohoto stupně přitom začíná na 429 990 korunách.
Třetí stupeň Style je za nemalých 469 990 korun s litrovým tříválcem už pořádně napěchovaný, když nabízí navíc přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, elektricky sklopná zrcátka, elektrická zadní okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem, USB, iPod a šesti reproduktory, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, kožený vyhřívaný volant, LED denní svícení, mlhovky nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Hyundai i30
Entry Trikolor Style 1.4 MPI (73,5 kW) 369 990 Kč ----------- ----------- 1.0 T-GDI (88 kW) ----------- 429 990 Kč 469 990 Kč 1.4 T-GDI (103 kW) ----------- ----------- 499 990 Kč 1.4 T-GDI DCT (103 kW) ----------- ----------- 549 990 Kč 1.6 CRDi (70 kW) 439 990 Kč ----------- ----------- 1.6 CRDi (81 kW) ----------- 479 990 Kč ----------- 1.6 CRDi DCT (81 kW) ----------- 529 990 Kč ----------- 1.6 CRDi (100 kW) ----------- ----------- 539 990 Kč 1.6 CRDi DCT (100 kW) ----------- ----------- 589 990 KčNechybí ani volitelné pakety – Technology (autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, monitoring dopravy za vozidlem a kolenní airbag řidiče) za 10 tisíc korun, Premium (Technology + full-LED světla vpředu i vzadu, polokožené čalounění, navigace s osmipalcovou obrazovkou, dešťový senzor, startování tlačítkem nebo bezdrátová nabíječka) za 70 tisíc korun a Ultimate (Premium + adaptivní tempomat, čtení dopravních značek s rychlostním omezením, kožené čalounění, elektrické sedadlo řidiče, ventilace předních sedadel nebo 17palcová litá kola) za 90 tisíc korun.
Akční ceník - Hyundai i30
Czech Edition CE Club Symbol Symbol D Symbol Elite 1.0 T-GDI (88 kW) 369 990 Kč 379 990 Kč 399 990 Kč ---------- ---------- 1.4 T-GDI DCT (103 kW) ---------- ---------- ---------- 459 990 Kč ---------- 1.6 CRDi (81 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 549 990 KčMimo klasický ceník existuje ještě ten akční. Verze Czech Edition se v hlavních prvcích shoduje s linií Entry, má ale litrový tříválec. Czech Edition Club přidává třeba mlhovky, LED denní svícení, elektrická zadní okna, zadní parkovací senzory, kožený volant nebo 15palcová litá kola. Symbol je bohatší o vyhřívaná přední sedadla a volant, couvací kameru, rádio s pětipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory nebo 16palcová litá kola. Symbol D dále přidává full-LED přední světla, navigaci s osmipalcovým displejem, elektrickou bederní opěrku řidiče nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Symbol Elite pak vše uzavírá prvky jako autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, monitoring dopravy za vozidlem, čtení dopravních značek s rychlostním omezením, adaptivní tempomat, kolenní airbag řidiče, dešťový senzor, bezdrátová nabíječka, startování tlačítkem, kožené čalounění, panoramatické střešní okno nebo 17palcová litá kola.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?