Český Hyundai šokuje. Takovou základní výbavu a cenu jsme u nové i30 nečekali

ar6, 25. dubna 2017, 07:09 Google+

Za pár dnů v Ženevě oslaví světovou premiéru Hyundai i30 s praktickou karosérií kombi. Jen krátce před tím však tuzemské zastoupení jihokorejské značky spouští oficiální prodej pětidveřového hatchbacku. Ten sice formálně začal už před několika týdny limitovanou sérií Symbol, teď je ale možné vybrat si ze široké palety motorů i výbav.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai i30 třetí generace přichází na český trh.

Hyundai i30 třetí generace přichází na český trh. | foto: Hyundai

Sdílejte článek

Šok a překvapení. Nic jiného asi při pohledu do ceníku třetí generace Hyundaie i30 snad ani nejde pocítit. Na jednu stranu je tu cena od 369 990 korun, která je na atmosférickou čtrnáctistovku o výkonu 73,5 kW (100 k) relativně vysoká. Pak ale sjedete očima níže a při pohledu na obsah základní výbavy Entry její výšku přestanete zpochybňovat. Taková i30 totiž přináší šestici airbagů, asistent pro jízdu v pruzích, hlídání bdělosti řidiče, autonomní nouzové brzdění, přednárazový systém, tempomat s omezovačem rychlosti, světelný senzor, úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, multifunkční volant nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.

Technické údaje

1.4 MPI 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI 1.6 CRDi 1.6 CRDi 1.6 CRDi
Výkon: 73,5 kW 88 kW 103 kW 70 kW 81 kW 100 kW
Toč. moment: 134 Nm 172 Nm 242 Nm 280 Nm 280/300 Nm 280/300 Nm
Převodovka: 6 MT 6 MT 6 MT/7DCT 6 MT 6 MT/7DCT 6 MT/7DCT
Zrychlení: 12,6 s 11,1 s 8,9/9,2 s 12,2 s 11,0/11,2 s 10,2/10,6 s
Max. rychlost: 183 km/h 190 km/h 210/205 km/h 186 km/h 190 km/h 200 km/h
Spotřeba: 5,0 l 5,4 l 5,4/5,5 l 3,6 l 3,8/4,1 l 3,9/4,1 l
Rozměry: 4340 x 1795 x 1455 mm
Rozvor: 2650 mm
Kufr: 395/1301 l

Bezpečnostní výbavu má tedy novinka z Nošovic na úrovni mnohem větších aut. Druhá linie Trikolor má přístup například i k litrovému tříválci T-GDI. Ve výbavě má navíc výškově stavitelné sedadlo řidiče, přípojky pro USB a iPod, volič jízdních režimů u dvouspojkové převodovky, rozhraní Bluetooth nebo zrcátka (s blinkry) a kliky v barvě karosérie. Hlavní je ale přístup k příplatkovému paketu Komfort za 20 tisíc korun. Ten obsahuje zadní parkovací senzory, elektrická zadní okna, kožený volant, kožený volant, LED denní svícení, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Tady už je podpis českého zastoupení Hyundaie mnohem čitelnější a i za některé relativně běžné prvky se musí připlácet. Cena tohoto stupně přitom začíná na 429 990 korunách.

Třetí stupeň Style je za nemalých 469 990 korun s litrovým tříválcem už pořádně napěchovaný, když nabízí navíc přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, elektricky sklopná zrcátka, elektrická zadní okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem, USB, iPod a šesti reproduktory, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, kožený vyhřívaný volant, LED denní svícení, mlhovky nebo 16palcová litá kola.

Ceník - Hyundai i30

Entry Trikolor Style
1.4 MPI (73,5 kW) 369 990 Kč ----------- -----------
1.0 T-GDI (88 kW) ----------- 429 990 Kč 469 990 Kč
1.4 T-GDI (103 kW) ----------- ----------- 499 990 Kč
1.4 T-GDI DCT (103 kW) ----------- ----------- 549 990 Kč
1.6 CRDi (70 kW) 439 990 Kč ----------- -----------
1.6 CRDi (81 kW) ----------- 479 990 Kč -----------
1.6 CRDi DCT (81 kW) ----------- 529 990 Kč -----------
1.6 CRDi (100 kW) ----------- ----------- 539 990 Kč
1.6 CRDi DCT (100 kW) ----------- ----------- 589 990 Kč

Nechybí ani volitelné pakety – Technology (autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, monitoring dopravy za vozidlem a kolenní airbag řidiče) za 10 tisíc korun, Premium (Technology + full-LED světla vpředu i vzadu, polokožené čalounění, navigace s osmipalcovou obrazovkou, dešťový senzor, startování tlačítkem nebo bezdrátová nabíječka) za 70 tisíc korun a Ultimate (Premium + adaptivní tempomat, čtení dopravních značek s rychlostním omezením, kožené čalounění, elektrické sedadlo řidiče, ventilace předních sedadel nebo 17palcová litá kola) za 90 tisíc korun.

Akční ceník - Hyundai i30

Czech Edition CE Club Symbol Symbol D Symbol Elite
1.0 T-GDI (88 kW) 369 990 Kč 379 990 Kč 399 990 Kč ---------- ----------
1.4 T-GDI DCT (103 kW) ---------- ---------- ---------- 459 990 Kč ----------
1.6 CRDi (81 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 549 990 Kč

Mimo klasický ceník existuje ještě ten akční. Verze Czech Edition se v hlavních prvcích shoduje s linií Entry, má ale litrový tříválec. Czech Edition Club přidává třeba mlhovky, LED denní svícení, elektrická zadní okna, zadní parkovací senzory, kožený volant nebo 15palcová litá kola. Symbol je bohatší o vyhřívaná přední sedadla a volant, couvací kameru, rádio s pětipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory nebo 16palcová litá kola. Symbol D dále přidává full-LED přední světla, navigaci s osmipalcovým displejem, elektrickou bederní opěrku řidiče nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Symbol Elite pak vše uzavírá prvky jako autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, monitoring dopravy za vozidlem, čtení dopravních značek s rychlostním omezením, adaptivní tempomat, kolenní airbag řidiče, dešťový senzor, bezdrátová nabíječka, startování tlačítkem, kožené čalounění, panoramatické střešní okno nebo 17palcová litá kola.

Vytisknout

Diskuze: Český Hyundai šokuje. Takovou základní výbavu a cenu jsme u nové i30 nečekali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nádherná jízda bokem po opuštěné horské cestě.

Upravený Nissan S13 a opuštěná horská cesta? Výsledek vás nepřekvapí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud