Šok a překvapení. Nic jiného asi při pohledu do ceníku třetí generace Hyundaie i30 snad ani nejde pocítit. Na jednu stranu je tu cena od 369 990 korun, která je na atmosférickou čtrnáctistovku o výkonu 73,5 kW (100 k) relativně vysoká. Pak ale sjedete očima níže a při pohledu na obsah základní výbavy Entry její výšku přestanete zpochybňovat. Taková i30 totiž přináší šestici airbagů, asistent pro jízdu v pruzích, hlídání bdělosti řidiče, autonomní nouzové brzdění, přednárazový systém, tempomat s omezovačem rychlosti, světelný senzor, úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, multifunkční volant nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Technické údaje
1.4 MPI | 1.0 T-GDI | 1.4 T-GDI | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | |
Výkon: | 73,5 kW | 88 kW | 103 kW | 70 kW | 81 kW | 100 kW |
Toč. moment: | 134 Nm | 172 Nm | 242 Nm | 280 Nm | 280/300 Nm | 280/300 Nm |
Převodovka: | 6 MT | 6 MT | 6 MT/7DCT | 6 MT | 6 MT/7DCT | 6 MT/7DCT |
Zrychlení: | 12,6 s | 11,1 s | 8,9/9,2 s | 12,2 s | 11,0/11,2 s | 10,2/10,6 s |
Max. rychlost: | 183 km/h | 190 km/h | 210/205 km/h | 186 km/h | 190 km/h | 200 km/h |
Spotřeba: | 5,0 l | 5,4 l | 5,4/5,5 l | 3,6 l | 3,8/4,1 l | 3,9/4,1 l |
Rozměry: | 4340 x 1795 x 1455 mm | |||||
Rozvor: | 2650 mm | |||||
Kufr: | 395/1301 l |
Bezpečnostní výbavu má tedy novinka z Nošovic na úrovni mnohem větších aut. Druhá linie Trikolor má přístup například i k litrovému tříválci T-GDI. Ve výbavě má navíc výškově stavitelné sedadlo řidiče, přípojky pro USB a iPod, volič jízdních režimů u dvouspojkové převodovky, rozhraní Bluetooth nebo zrcátka (s blinkry) a kliky v barvě karosérie. Hlavní je ale přístup k příplatkovému paketu Komfort za 20 tisíc korun. Ten obsahuje zadní parkovací senzory, elektrická zadní okna, kožený volant, kožený volant, LED denní svícení, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Tady už je podpis českého zastoupení Hyundaie mnohem čitelnější a i za některé relativně běžné prvky se musí připlácet. Cena tohoto stupně přitom začíná na 429 990 korunách.
Třetí stupeň Style je za nemalých 469 990 korun s litrovým tříválcem už pořádně napěchovaný, když nabízí navíc přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, elektricky sklopná zrcátka, elektrická zadní okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem, USB, iPod a šesti reproduktory, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, kožený vyhřívaný volant, LED denní svícení, mlhovky nebo 16palcová litá kola.
Entry | Trikolor | Style | |
1.4 MPI (73,5 kW) | 369 990 Kč | ----------- | ----------- |
1.0 T-GDI (88 kW) | ----------- | 429 990 Kč | 469 990 Kč |
1.4 T-GDI (103 kW) | ----------- | ----------- | 499 990 Kč |
1.4 T-GDI DCT (103 kW) | ----------- | ----------- | 549 990 Kč |
1.6 CRDi (70 kW) | 439 990 Kč | ----------- | ----------- |
1.6 CRDi (81 kW) | ----------- | 479 990 Kč | ----------- |
1.6 CRDi DCT (81 kW) | ----------- | 529 990 Kč | ----------- |
1.6 CRDi (100 kW) | ----------- | ----------- | 539 990 Kč |
1.6 CRDi DCT (100 kW) | ----------- | ----------- | 589 990 Kč |
Nechybí ani volitelné pakety – Technology (autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, monitoring dopravy za vozidlem a kolenní airbag řidiče) za 10 tisíc korun, Premium (Technology + full-LED světla vpředu i vzadu, polokožené čalounění, navigace s osmipalcovou obrazovkou, dešťový senzor, startování tlačítkem nebo bezdrátová nabíječka) za 70 tisíc korun a Ultimate (Premium + adaptivní tempomat, čtení dopravních značek s rychlostním omezením, kožené čalounění, elektrické sedadlo řidiče, ventilace předních sedadel nebo 17palcová litá kola) za 90 tisíc korun.
Czech Edition | CE Club | Symbol | Symbol D | Symbol Elite | |
1.0 T-GDI (88 kW) | 369 990 Kč | 379 990 Kč | 399 990 Kč | ---------- | ---------- |
1.4 T-GDI DCT (103 kW) | ---------- | ---------- | ---------- | 459 990 Kč | ---------- |
1.6 CRDi (81 kW) | ---------- | ---------- | ---------- | ---------- | 549 990 Kč |
Mimo klasický ceník existuje ještě ten akční. Verze Czech Edition se v hlavních prvcích shoduje s linií Entry, má ale litrový tříválec. Czech Edition Club přidává třeba mlhovky, LED denní svícení, elektrická zadní okna, zadní parkovací senzory, kožený volant nebo 15palcová litá kola. Symbol je bohatší o vyhřívaná přední sedadla a volant, couvací kameru, rádio s pětipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory nebo 16palcová litá kola. Symbol D dále přidává full-LED přední světla, navigaci s osmipalcovým displejem, elektrickou bederní opěrku řidiče nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Symbol Elite pak vše uzavírá prvky jako autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, monitoring dopravy za vozidlem, čtení dopravních značek s rychlostním omezením, adaptivní tempomat, kolenní airbag řidiče, dešťový senzor, bezdrátová nabíječka, startování tlačítkem, kožené čalounění, panoramatické střešní okno nebo 17palcová litá kola.