Za pár dnů v Ženevě oslaví světovou premiéru Hyundai i30 s praktickou karosérií kombi. Jen krátce před tím však tuzemské zastoupení jihokorejské značky spouští oficiální prodej pětidveřového hatchbacku. Ten sice formálně začal už před několika týdny limitovanou sérií Symbol, teď je ale možné vybrat si ze široké palety motorů i výbav.
Šok a překvapení. Nic jiného asi při pohledu do ceníku třetí generace Hyundaie i30 snad ani nejde pocítit. Na jednu stranu je tu cena od 369 990 korun, která je na atmosférickou čtrnáctistovku o výkonu 73,5 kW (100 k) relativně vysoká. Pak ale sjedete očima níže a při pohledu na obsah základní výbavy Entry její výšku přestanete zpochybňovat. Taková i30 totiž přináší šestici airbagů, asistent pro jízdu v pruzích, hlídání bdělosti řidiče, autonomní nouzové brzdění, přednárazový systém, tempomat s omezovačem rychlosti, světelný senzor, úchyty Isofix, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, multifunkční volant nebo 15palcová ocelová kola s okrasnými kryty.
Technické údaje
1.4 MPI 1.0 T-GDI 1.4 T-GDI 1.6 CRDi 1.6 CRDi 1.6 CRDi Výkon: 73,5 kW 88 kW 103 kW 70 kW 81 kW 100 kW Toč. moment: 134 Nm 172 Nm 242 Nm 280 Nm 280/300 Nm 280/300 Nm Převodovka: 6 MT 6 MT 6 MT/7DCT 6 MT 6 MT/7DCT 6 MT/7DCT Zrychlení: 12,6 s 11,1 s 8,9/9,2 s 12,2 s 11,0/11,2 s 10,2/10,6 s Max. rychlost: 183 km/h 190 km/h 210/205 km/h 186 km/h 190 km/h 200 km/h Spotřeba: 5,0 l 5,4 l 5,4/5,5 l 3,6 l 3,8/4,1 l 3,9/4,1 l Rozměry: 4340 x 1795 x 1455 mm Rozvor: 2650 mm Kufr: 395/1301 lBezpečnostní výbavu má tedy novinka z Nošovic na úrovni mnohem větších aut. Druhá linie Trikolor má přístup například i k litrovému tříválci T-GDI. Ve výbavě má navíc výškově stavitelné sedadlo řidiče, přípojky pro USB a iPod, volič jízdních režimů u dvouspojkové převodovky, rozhraní Bluetooth nebo zrcátka (s blinkry) a kliky v barvě karosérie. Hlavní je ale přístup k příplatkovému paketu Komfort za 20 tisíc korun. Ten obsahuje zadní parkovací senzory, elektrická zadní okna, kožený volant, kožený volant, LED denní svícení, mlhovky nebo 15palcová litá kola. Tady už je podpis českého zastoupení Hyundaie mnohem čitelnější a i za některé relativně běžné prvky se musí připlácet. Cena tohoto stupně přitom začíná na 429 990 korunách.
Třetí stupeň Style je za nemalých 469 990 korun s litrovým tříválcem už pořádně napěchovaný, když nabízí navíc přední i zadní parkovací senzory, couvací kameru, elektricky sklopná zrcátka, elektrická zadní okna, dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem, USB, iPod a šesti reproduktory, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, kožený vyhřívaný volant, LED denní svícení, mlhovky nebo 16palcová litá kola.
Ceník - Hyundai i30
Entry Trikolor Style 1.4 MPI (73,5 kW) 369 990 Kč ----------- ----------- 1.0 T-GDI (88 kW) ----------- 429 990 Kč 469 990 Kč 1.4 T-GDI (103 kW) ----------- ----------- 499 990 Kč 1.4 T-GDI DCT (103 kW) ----------- ----------- 549 990 Kč 1.6 CRDi (70 kW) 439 990 Kč ----------- ----------- 1.6 CRDi (81 kW) ----------- 479 990 Kč ----------- 1.6 CRDi DCT (81 kW) ----------- 529 990 Kč ----------- 1.6 CRDi (100 kW) ----------- ----------- 539 990 Kč 1.6 CRDi DCT (100 kW) ----------- ----------- 589 990 KčNechybí ani volitelné pakety – Technology (autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, monitoring dopravy za vozidlem a kolenní airbag řidiče) za 10 tisíc korun, Premium (Technology + full-LED světla vpředu i vzadu, polokožené čalounění, navigace s osmipalcovou obrazovkou, dešťový senzor, startování tlačítkem nebo bezdrátová nabíječka) za 70 tisíc korun a Ultimate (Premium + adaptivní tempomat, čtení dopravních značek s rychlostním omezením, kožené čalounění, elektrické sedadlo řidiče, ventilace předních sedadel nebo 17palcová litá kola) za 90 tisíc korun.
Akční ceník - Hyundai i30
Czech Edition CE Club Symbol Symbol D Symbol Elite 1.0 T-GDI (88 kW) 369 990 Kč 379 990 Kč 399 990 Kč ---------- ---------- 1.4 T-GDI DCT (103 kW) ---------- ---------- ---------- 459 990 Kč ---------- 1.6 CRDi (81 kW) ---------- ---------- ---------- ---------- 549 990 KčMimo klasický ceník existuje ještě ten akční. Verze Czech Edition se v hlavních prvcích shoduje s linií Entry, má ale litrový tříválec. Czech Edition Club přidává třeba mlhovky, LED denní svícení, elektrická zadní okna, zadní parkovací senzory, kožený volant nebo 15palcová litá kola. Symbol je bohatší o vyhřívaná přední sedadla a volant, couvací kameru, rádio s pětipalcovou obrazovkou a šesti reproduktory nebo 16palcová litá kola. Symbol D dále přidává full-LED přední světla, navigaci s osmipalcovým displejem, elektrickou bederní opěrku řidiče nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Symbol Elite pak vše uzavírá prvky jako autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, sledování mrtvého úhlu, monitoring dopravy za vozidlem, čtení dopravních značek s rychlostním omezením, adaptivní tempomat, kolenní airbag řidiče, dešťový senzor, bezdrátová nabíječka, startování tlačítkem, kožené čalounění, panoramatické střešní okno nebo 17palcová litá kola.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?