První náznak českého ceníku desátého vydání Hondy nebyl zrovna nejpříjemnější. Za cenu blízkou půl milionu korun nebyly k dispozici klimatizace ani rádio. Bohužel kompletní podoba skladeb výbavy situaci nevylepšila, pouze se potvrdilo, že tady Japonci docela přestřelili.
Desátý Civic vypadá zajímavě, je velký, rychle si najdete pozici za volantem a podle mnohých recenzí také zajímavě jezdí. To jsou pozitiva. Pak přichází negativa v podobě pouze přeplňovaných motorů, chudé základní výbavy a především vysoké ceny. Jestliže o omlazené dvojici Octavia a Golf bude někdo tvrdit, že je předražená, na prozatím pouze pětidveřovou Hondu musí mít zvláštní kategorii.
Základní výbava S totiž sice obsahuje šest airbagů, Isofix, soubor asistentů Honda Sensing (adaptivní tempomat, varování před čelní srážkou, systém pro zmírnění následků nehody, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti a s převodovkou CVT i asistent jízdy v koloně), elektrická zrcátka, dálkový centrál, elektrická okna vpředu i vzadu , LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola. S klimatizací, vyhříváním zrcátek a dokonce ani rádiem (i když jsou ve standardu čtyři reproduktory) nepočítejte ani za příplatek!
Teprve druhá výbava Comfort elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem a osmi reproduktory, multifunkční volant, vyhřívaná sedadla nebo 16palcová litá kola. Třetí linie Elegance se dále chlubí dešťovým senzorem, předními i zadními parkovacími senzory, couvací kamerou, sklopnými zrcátky, duální automatickou klimatizací, koženým volantem a hlavicí řadicí páky, hliníkovými pedály, infotainmentem Honda Connect 2 s navigací, mlhovkami nebo 17palcovými litými koly. Výbava Executive pak přináší navíc sledování mrtvého úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa, bezklíčkový vstup a startování, 11 reproduktorů, panoramatické střešní okno, LED světlomety a LED mlhovky nebo adaptivní tlumiče. Všechny tyto varianty jsou přitom dostupné s přeplňovaným litrovým tříválcem.
Technické údaje
1.0 VTEC Turbo 1.0 VTEC Turbo 1.5 VTEC Turbo 1.5 VTEC Turbo Výkon: 95 kW 95 kW 134 kW 134 kW Toč. moment: 200 Nm 180 Nm 240 Nm 220 Nm Převodovka: 6 MT CVT 6 MT CVT Zrychlení: 10,4 - 11,2 s 10,2 - 11,0 s 8,2 - 8,4 s 8,2 - 8,5 s Max. rychlost: 203 km/h 200 km/h 220 km/h 200 km/h Spotřeba: 4,8 - 5,1 l 4,7 - 5,0 l 5,8 l 6,1 l Rozměry: 4518 x 1799 x 1428 mm Rozvor: 2697 mm Kufr: 420 - 478/1209 - 1267 lNásledující tři stupně mají standardně přeplňovanou patnáctistovku a vycházejí z linie Elegance. Sport tak má navíc aerodynamický bodykit, dvojitou koncovku výfuku a LED světla s LED mlhovkami. Sport Plus přidává sledování mrtvého úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa, bezklíčkový vstup a startování, 11 reproduktorů, panoramatické střešní okno nebo adaptivní tlumiče. Konečně nejvyšší výbava Prestige disponuje koženým čalouněním, vyhříváním zadních sedaček, bezdrátovým nabíjením mobilních telefonů a chromovanými doplňky exteriéru.
Ceník - Honda Civic
S Comfort Elegance Executive Sport Sport Plus Prestige 1.0 VTEC Turbo 469 900 Kč 509 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 VTEC Turbo CVT 504 900 Kč 544 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 VTEC Turbo ---------- ---------- ---------- ---------- 639 900 Kč 689 900 Kč 719 900 Kč 1.5 VTEC Turbo CVT ---------- ---------- ---------- ---------- 674 900 Kč 724 900 Kč 754 900 KčKompletní ceník a technické specifikace najdete v tabulce, do 30. června pak tuzemský importér nabízí prvním zákazníkům bonus 20 tisíc korun, pakety Orange line a Black line pro vybrané verze se slevou 20 tisíc korun a také výhodné značkové financování. V Ženevě bude mít mimochodem světovou premiéru sériová verze Civicu Type R s dvoulitrovým čtyřválcem VTEC Turbo. A kdyby to pořád bylo málo, v červnu na náš trh dorazí Civic s karosérií sedan.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.