První náznak českého ceníku desátého vydání Hondy nebyl zrovna nejpříjemnější. Za cenu blízkou půl milionu korun nebyly k dispozici klimatizace ani rádio. Bohužel kompletní podoba skladeb výbavy situaci nevylepšila, pouze se potvrdilo, že tady Japonci docela přestřelili.
Desátý Civic vypadá zajímavě, je velký, rychle si najdete pozici za volantem a podle mnohých recenzí také zajímavě jezdí. To jsou pozitiva. Pak přichází negativa v podobě pouze přeplňovaných motorů, chudé základní výbavy a především vysoké ceny. Jestliže o omlazené dvojici Octavia a Golf bude někdo tvrdit, že je předražená, na prozatím pouze pětidveřovou Hondu musí mít zvláštní kategorii.
Základní výbava S totiž sice obsahuje šest airbagů, Isofix, soubor asistentů Honda Sensing (adaptivní tempomat, varování před čelní srážkou, systém pro zmírnění následků nehody, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti a s převodovkou CVT i asistent jízdy v koloně), elektrická zrcátka, dálkový centrál, elektrická okna vpředu i vzadu , LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola. S klimatizací, vyhříváním zrcátek a dokonce ani rádiem (i když jsou ve standardu čtyři reproduktory) nepočítejte ani za příplatek!
Teprve druhá výbava Comfort elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem a osmi reproduktory, multifunkční volant, vyhřívaná sedadla nebo 16palcová litá kola. Třetí linie Elegance se dále chlubí dešťovým senzorem, předními i zadními parkovacími senzory, couvací kamerou, sklopnými zrcátky, duální automatickou klimatizací, koženým volantem a hlavicí řadicí páky, hliníkovými pedály, infotainmentem Honda Connect 2 s navigací, mlhovkami nebo 17palcovými litými koly. Výbava Executive pak přináší navíc sledování mrtvého úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa, bezklíčkový vstup a startování, 11 reproduktorů, panoramatické střešní okno, LED světlomety a LED mlhovky nebo adaptivní tlumiče. Všechny tyto varianty jsou přitom dostupné s přeplňovaným litrovým tříválcem.
Technické údaje
1.0 VTEC Turbo 1.0 VTEC Turbo 1.5 VTEC Turbo 1.5 VTEC Turbo Výkon: 95 kW 95 kW 134 kW 134 kW Toč. moment: 200 Nm 180 Nm 240 Nm 220 Nm Převodovka: 6 MT CVT 6 MT CVT Zrychlení: 10,4 - 11,2 s 10,2 - 11,0 s 8,2 - 8,4 s 8,2 - 8,5 s Max. rychlost: 203 km/h 200 km/h 220 km/h 200 km/h Spotřeba: 4,8 - 5,1 l 4,7 - 5,0 l 5,8 l 6,1 l Rozměry: 4518 x 1799 x 1428 mm Rozvor: 2697 mm Kufr: 420 - 478/1209 - 1267 lNásledující tři stupně mají standardně přeplňovanou patnáctistovku a vycházejí z linie Elegance. Sport tak má navíc aerodynamický bodykit, dvojitou koncovku výfuku a LED světla s LED mlhovkami. Sport Plus přidává sledování mrtvého úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa, bezklíčkový vstup a startování, 11 reproduktorů, panoramatické střešní okno nebo adaptivní tlumiče. Konečně nejvyšší výbava Prestige disponuje koženým čalouněním, vyhříváním zadních sedaček, bezdrátovým nabíjením mobilních telefonů a chromovanými doplňky exteriéru.
Ceník - Honda Civic
S Comfort Elegance Executive Sport Sport Plus Prestige 1.0 VTEC Turbo 469 900 Kč 509 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 VTEC Turbo CVT 504 900 Kč 544 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 VTEC Turbo ---------- ---------- ---------- ---------- 639 900 Kč 689 900 Kč 719 900 Kč 1.5 VTEC Turbo CVT ---------- ---------- ---------- ---------- 674 900 Kč 724 900 Kč 754 900 KčKompletní ceník a technické specifikace najdete v tabulce, do 30. června pak tuzemský importér nabízí prvním zákazníkům bonus 20 tisíc korun, pakety Orange line a Black line pro vybrané verze se slevou 20 tisíc korun a také výhodné značkové financování. V Ženevě bude mít mimochodem světovou premiéru sériová verze Civicu Type R s dvoulitrovým čtyřválcem VTEC Turbo. A kdyby to pořád bylo málo, v červnu na náš trh dorazí Civic s karosérií sedan.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.