První náznak českého ceníku desátého vydání Hondy nebyl zrovna nejpříjemnější. Za cenu blízkou půl milionu korun nebyly k dispozici klimatizace ani rádio. Bohužel kompletní podoba skladeb výbavy situaci nevylepšila, pouze se potvrdilo, že tady Japonci docela přestřelili.
Desátý Civic vypadá zajímavě, je velký, rychle si najdete pozici za volantem a podle mnohých recenzí také zajímavě jezdí. To jsou pozitiva. Pak přichází negativa v podobě pouze přeplňovaných motorů, chudé základní výbavy a především vysoké ceny. Jestliže o omlazené dvojici Octavia a Golf bude někdo tvrdit, že je předražená, na prozatím pouze pětidveřovou Hondu musí mít zvláštní kategorii.
Základní výbava S totiž sice obsahuje šest airbagů, Isofix, soubor asistentů Honda Sensing (adaptivní tempomat, varování před čelní srážkou, systém pro zmírnění následků nehody, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti a s převodovkou CVT i asistent jízdy v koloně), elektrická zrcátka, dálkový centrál, elektrická okna vpředu i vzadu , LED denní svícení nebo 16palcová ocelová kola. S klimatizací, vyhříváním zrcátek a dokonce ani rádiem (i když jsou ve standardu čtyři reproduktory) nepočítejte ani za příplatek!
Teprve druhá výbava Comfort elektricky stavitelná a vyhřívaná zrcátka, automatickou klimatizaci, rádio s pětipalcovým displejem a osmi reproduktory, multifunkční volant, vyhřívaná sedadla nebo 16palcová litá kola. Třetí linie Elegance se dále chlubí dešťovým senzorem, předními i zadními parkovacími senzory, couvací kamerou, sklopnými zrcátky, duální automatickou klimatizací, koženým volantem a hlavicí řadicí páky, hliníkovými pedály, infotainmentem Honda Connect 2 s navigací, mlhovkami nebo 17palcovými litými koly. Výbava Executive pak přináší navíc sledování mrtvého úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa, bezklíčkový vstup a startování, 11 reproduktorů, panoramatické střešní okno, LED světlomety a LED mlhovky nebo adaptivní tlumiče. Všechny tyto varianty jsou přitom dostupné s přeplňovaným litrovým tříválcem.
Technické údaje
1.0 VTEC Turbo 1.0 VTEC Turbo 1.5 VTEC Turbo 1.5 VTEC Turbo Výkon: 95 kW 95 kW 134 kW 134 kW Toč. moment: 200 Nm 180 Nm 240 Nm 220 Nm Převodovka: 6 MT CVT 6 MT CVT Zrychlení: 10,4 - 11,2 s 10,2 - 11,0 s 8,2 - 8,4 s 8,2 - 8,5 s Max. rychlost: 203 km/h 200 km/h 220 km/h 200 km/h Spotřeba: 4,8 - 5,1 l 4,7 - 5,0 l 5,8 l 6,1 l Rozměry: 4518 x 1799 x 1428 mm Rozvor: 2697 mm Kufr: 420 - 478/1209 - 1267 lNásledující tři stupně mají standardně přeplňovanou patnáctistovku a vycházejí z linie Elegance. Sport tak má navíc aerodynamický bodykit, dvojitou koncovku výfuku a LED světla s LED mlhovkami. Sport Plus přidává sledování mrtvého úhlu, asistent při couvání z parkovacího místa, bezklíčkový vstup a startování, 11 reproduktorů, panoramatické střešní okno nebo adaptivní tlumiče. Konečně nejvyšší výbava Prestige disponuje koženým čalouněním, vyhříváním zadních sedaček, bezdrátovým nabíjením mobilních telefonů a chromovanými doplňky exteriéru.
Ceník - Honda Civic
S Comfort Elegance Executive Sport Sport Plus Prestige 1.0 VTEC Turbo 469 900 Kč 509 900 Kč 569 900 Kč 639 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.0 VTEC Turbo CVT 504 900 Kč 544 900 Kč 604 900 Kč 674 900 Kč ---------- ---------- ---------- 1.5 VTEC Turbo ---------- ---------- ---------- ---------- 639 900 Kč 689 900 Kč 719 900 Kč 1.5 VTEC Turbo CVT ---------- ---------- ---------- ---------- 674 900 Kč 724 900 Kč 754 900 KčKompletní ceník a technické specifikace najdete v tabulce, do 30. června pak tuzemský importér nabízí prvním zákazníkům bonus 20 tisíc korun, pakety Orange line a Black line pro vybrané verze se slevou 20 tisíc korun a také výhodné značkové financování. V Ženevě bude mít mimochodem světovou premiéru sériová verze Civicu Type R s dvoulitrovým čtyřválcem VTEC Turbo. A kdyby to pořád bylo málo, v červnu na náš trh dorazí Civic s karosérií sedan.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?