Současné Porsche Cayenne se již nějakou dobu nabízí ve speciální edici Platinum. Ta se ovšem nyní dočkala rozšíření o další dvě motorizace.
Konkrétně se jedná o provedení S a Diesel S. Ve výsledku tak zde máme nabídku čtyř motorizací. V akční edici Platinum pak každý majitel najde v základu 21palcová kola ve specifickém designu a barvě. K nim se přidávají lehce rozšířené podběhy z verze GTS.
Tato edice se vyznačuje taktéž tím, že v nabídce jsou exkluzivní laky karoserie. Kromě klasické černé a krémově bílé je možnost zakoupit odstín hluboká čerň, carrara bílá, mahagon, purpurit a rhodium. Tím ale změny zvenčí končí.
V kabině najdeme logicky sportovní sedačky z alcantary z modelu Cayenne GTS a na opěrkách hlavy se nachází loga Porsche. Mnohem zajímavějším je ale samotný motor pro každou verzi. Benzínová verze nadále využívá 3,6litrový šestiválec s výkonem 420 koní. Naopak přeplňovaný naftový osmiválec nabídne výkon 385 koní.
A na kolik si výrobce vlastně edici Platinum cení? U Cayenne S činí cenovka 2 453 578 korun, oproti tomu naftový Cayenne S Diesel pak stojí 2 536 502 korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?