Současné Porsche Cayenne se již nějakou dobu nabízí ve speciální edici Platinum. Ta se ovšem nyní dočkala rozšíření o další dvě motorizace.
Konkrétně se jedná o provedení S a Diesel S. Ve výsledku tak zde máme nabídku čtyř motorizací. V akční edici Platinum pak každý majitel najde v základu 21palcová kola ve specifickém designu a barvě. K nim se přidávají lehce rozšířené podběhy z verze GTS.
Tato edice se vyznačuje taktéž tím, že v nabídce jsou exkluzivní laky karoserie. Kromě klasické černé a krémově bílé je možnost zakoupit odstín hluboká čerň, carrara bílá, mahagon, purpurit a rhodium. Tím ale změny zvenčí končí.
V kabině najdeme logicky sportovní sedačky z alcantary z modelu Cayenne GTS a na opěrkách hlavy se nachází loga Porsche. Mnohem zajímavějším je ale samotný motor pro každou verzi. Benzínová verze nadále využívá 3,6litrový šestiválec s výkonem 420 koní. Naopak přeplňovaný naftový osmiválec nabídne výkon 385 koní.
A na kolik si výrobce vlastně edici Platinum cení? U Cayenne S činí cenovka 2 453 578 korun, oproti tomu naftový Cayenne S Diesel pak stojí 2 536 502 korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?