Segment těch nejmenších aut u nás dlouhodobě ovládají prakticky pouze dva modely. Přes 60 procent prodaných vozů totiž spadá na Škodu Citigo a Hyundai i10. Není tedy divu častému srovnávání obou aktérů, do nějž nově vstupuje facelift korejského zástupce. Ten osvěžil design i interiér, zároveň ale docela nepříjemně zvedl ceny.
Nejmenější model jihokorejské automobilky se od uvedení druhé generace vyznačuje vyšší, nikoliv však designově nezajímavou karosérií. Po faceliftu se ze základních linií změnilo pramálo, nově ale dokáže zaujmout přední maska, do níž jsou zabudovaná malá kruhová světla pro denní svícení. Na některých trzích možná mají LED diodovou technologii, u nás si i10 musí vystačit pouze s klasickými žárovkami. Vzadu jsou lehce pozměněný nárazník a optika světlometů, mnohem více tak zaujmou upravená kola s průměrem 14 palců – našemu trhu zůstávají zapovězeny hliníkové disky, musíme se tak spokojit s okrasnými kryty. A stejné je to vlastně i uvnitř, kde se hlavní změnou stala integrace sedmipalcového dotykového displeje multimediálního systému s navigací, Apple CarPlay i Android Auto. Ano, tušíte správně. Na našem trhu toto řešení není k dispozici ani za příplatek. Stejné je to bohužel i s varováním před hrozící čelní kolizí a sledováním mrtvého úhlu.
Pod kapotou se objevuje pouze litrový zážehový tříválec, produkující 48,5 kW (66 k) a 95 Nm. V kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou to 3665 milimetrů dlouhému miniautu stačí na zrychlení za 0 na 100 km/h za 14,7 sekundy, maximální rychlost 156 km/h a průměrnou spotřebu 4,7 l/100 km. Sáhnete-li po čtyřstupňovém automatu, zhorší se parametry o 2,1 sekundy, 6 km/h a 1,3 l/100 km. K dispozici je stejný motor i s pohonem na LPG (+ 29 990 korun), v tomto případě se však lehce změnil výkon i točivý moment – na LPG je to 49,3 kW (67 k) a 90 Nm, na natural 95 50,7 kW (69 k) a 93 Nm. Pokud jde o dynamiku, tak 100 km/h pokoří hatchback za 15 sekund a rozjede se na 153 km/h. Na vybraných trzích je pak k dispozici i silnější čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 63,8 kW (87 k) s točivým momentem 121 Nm a volbou mezi pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem.
Ceník - Hyundai i10 2017
Family Family+ 1.0 (48,5 kW) 219 990 Kč 239 990 Kč 1.0 AT (48,5 kW) ---------- 259 990 Kč 1.0 LPG (49,3 kW) ---------- 269 980 KčZákladní výbava Family obsahuje šest airbagů, Isofix, centrální zamykání, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, palubní počítač, otáčkoměr, tónovaná skla, nárazníky v barvě karosérie, světla denního svícení nebo 14palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Připlatit si jde jen za metalízu, stojící 11 900 korun. Druhý stupeň Family+ přidává přední elektrická okna, manuální klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče a zrcátka v barvě karosérie. Příplatek za metalízu zůstává, dalších 10 000 korun stojí paket Club s rádiem se dvěma reproduktory, MP3, USB a iPod integrací, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním a dojezdovou rezervou. Tím možnost příplatků končí. A nyní, jen pro srovnání, si k ceníku i10 otevřete také ceník Škody Citigo. Srovnatelná výbava Fresh (se stupněm Family+) s litrovým tříválcem o výkonu 44 kW (60 k) má v základu klimatizaci, rádio, dálkový centrál, zadní parkovací senzory nebo lité čtrnáctky. Cena? 233 900 korun. Pokud byste nás snad považovali za zaujaté, pak zkuste ještě nahlédnout do ceníku o jeden až dva segmenty větších Dacie Logan/Sandero nebo Fiatu Tipo. Pořád se zdá i10 výhodná?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.