Ceník omlazeného Hyundaie i10 je jako špatný vtip, výhodněji pořídíte i Škodu Citigo

Omlazený Hyundai i10 přichází na český trh, v této výbavě ho ale u nás nedostanete.
Omlazený Hyundai i10 přichází na český trh, v této výbavě ho ale u nás nedostanete., foto: Hyundai
ar6 26. listopadu 2016 23:56
Sdílej:

Segment těch nejmenších aut u nás dlouhodobě ovládají prakticky pouze dva modely. Přes 60 procent prodaných vozů totiž spadá na Škodu Citigo a Hyundai i10. Není tedy divu častému srovnávání obou aktérů, do nějž nově vstupuje facelift korejského zástupce. Ten osvěžil design i interiér, zároveň ale docela nepříjemně zvedl ceny.

Nejmenější model jihokorejské automobilky se od uvedení druhé generace vyznačuje vyšší, nikoliv však designově nezajímavou karosérií. Po faceliftu se ze základních linií změnilo pramálo, nově ale dokáže zaujmout přední maska, do níž jsou zabudovaná malá kruhová světla pro denní svícení. Na některých trzích možná mají LED diodovou technologii, u nás si i10 musí vystačit pouze s klasickými žárovkami. Vzadu jsou lehce pozměněný nárazník a optika světlometů, mnohem více tak zaujmou upravená kola s průměrem 14 palců – našemu trhu zůstávají zapovězeny hliníkové disky, musíme se tak spokojit s okrasnými kryty. A stejné je to vlastně i uvnitř, kde se hlavní změnou stala integrace sedmipalcového dotykového displeje multimediálního systému s navigací, Apple CarPlay i Android Auto. Ano, tušíte správně. Na našem trhu toto řešení není k dispozici ani za příplatek. Stejné je to bohužel i s varováním před hrozící čelní kolizí a sledováním mrtvého úhlu.

Pod kapotou se objevuje pouze litrový zážehový tříválec, produkující 48,5 kW (66 k) a 95 Nm. V kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou to 3665 milimetrů dlouhému miniautu stačí na zrychlení za 0 na 100 km/h za 14,7 sekundy, maximální rychlost 156 km/h a průměrnou spotřebu 4,7 l/100 km. Sáhnete-li po čtyřstupňovém automatu, zhorší se parametry o 2,1 sekundy, 6 km/h a 1,3 l/100 km. K dispozici je stejný motor i s pohonem na LPG (+ 29 990 korun), v tomto případě se však lehce změnil výkon i točivý moment – na LPG je to 49,3 kW (67 k) a 90 Nm, na natural 95 50,7 kW (69 k) a 93 Nm. Pokud jde o dynamiku, tak 100 km/h pokoří hatchback za 15 sekund a rozjede se na 153 km/h. Na vybraných trzích je pak k dispozici i silnější čtyřválcová dvanáctistovka o výkonu 63,8 kW (87 k) s točivým momentem 121 Nm a volbou mezi pětistupňovým manuálem nebo čtyřstupňovým automatem.

Ceník - Hyundai i10 2017

  Family Family+ 1.0 (48,5 kW) 219 990 Kč 239 990 Kč 1.0 AT (48,5 kW) ---------- 259 990 Kč 1.0 LPG (49,3 kW) ---------- 269 980 Kč

Základní výbava Family obsahuje šest airbagů, Isofix, centrální zamykání, posilovač řízení, výškově stavitelný volant, palubní počítač, otáčkoměr, tónovaná skla, nárazníky v barvě karosérie, světla denního svícení nebo 14palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Připlatit si jde jen za metalízu, stojící 11 900 korun. Druhý stupeň Family+ přidává přední elektrická okna, manuální klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče a zrcátka v barvě karosérie. Příplatek za metalízu zůstává, dalších 10 000 korun stojí paket Club s rádiem se dvěma reproduktory, MP3, USB a iPod integrací, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním a dojezdovou rezervou. Tím možnost příplatků končí. A nyní, jen pro srovnání, si k ceníku i10 otevřete také ceník Škody Citigo. Srovnatelná výbava Fresh (se stupněm Family+) s litrovým tříválcem o výkonu 44 kW (60 k) má v základu klimatizaci, rádio, dálkový centrál, zadní parkovací senzory nebo lité čtrnáctky. Cena? 233 900 korun. Pokud byste nás snad považovali za zaujaté, pak zkuste ještě nahlédnout do ceníku o jeden až dva segmenty větších Dacie Logan/Sandero nebo Fiatu Tipo. Pořád se zdá i10 výhodná?

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.