Česká automobilka Škoda Auto je poslední měsíce víc než úspěšná. Ve svém prohlášení totiž oznámila překonání počtu jednoho milionu prodaných aut za letošní rok.
Prodat jeden milion nových vozů ještě než skončil letošní rok, je pro ní obrovský úspěch. To se potvrzuje tím, že loni se tohoto milníku dočkala až ke konci prosince. Už třetím rokem po sobě pak škodovka dodala svým zákazníkům sedmimístný počet vozů.
Psali jsme: Nejdražší a nejrychlejší Superb z nabídky prošel naším testem
Prodeje poslední dobou táhnou modely Superb a Octavia, ovšem lze předpokládat, že s uvedením terénní vlajkové lodě Kodiaq bude od ledna příštího roku všemu jinak. Mimochodem, od ledna do října bylo zákazníkům na celém světě dodáno bezmála 115 000 kusů modelu Superb.
To je ve srovnání se stejným obdobím minulého roku představuje o 85,2 procenta více. Loni totiž Škoda Auto dodala od ledna do konce října 61 900 tisíc kusů. Prodeje však narostli nejen u Superba. Nová Fabie si polepšila o 6,7 procenta, o něco větší Rapid pak o 7 procent.
Psali jsme: Jak si vede nový Kodiaq ve srovnání s konkurencí?
Na první příčce ovšem zůstává Octavia, které se od začátku letoška do konce října prodalo 361 700 kusů. Bude jistě zajímavé sledovat, jak se v příštím roce projeví nedávný facelift tohoto modelu na prodejích této české stálice.
K rostoucím prodejům a úspěchům značky Škoda Auto se vyjádřil také předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier. Ten řekl: „I v roce 2017 budeme v růstovém kurzu pokračovat. Důležitou roli přitom bude hrát nový model Škoda Kodiaq, kterým rozšiřujeme naši nabídku o vůz, patřící do rostoucího segmentu SUV".
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?