Pro českého fanouška je největší novinkou pařížského autosalonu zcela nepochybně Škoda Kodiaq. První sedmimístné SUV v historii automobilky má za sebou sice formální světovou premiéru v Berlíně, až pod Eiffelovou věží se s ním ale budou moci seznámit všichni zájemci. Těm také okřídlený šíp prozradil základní cenu. A ta není o moc vyšší než u Superbu.
Spekulovalo se o ní hodně, padala čísla jako 700 000 korun, někdy více, někdy méně. Škoda ale tentokrát překvapila, protože nastavila základní cenu Kodiaqu až nebezpečně blízko Superbu. 677 900 korun, to je suma, kterou zaplatíte za nejlevnější provedení se zážehovou 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovým automatem DSG s pádly pod volantem a pohonem předních kol (volitelně je dostupný i pohon 4x4). Na výběr budou za startovací cenu skutečně dva typy pohonů.
Jak velí tradice, vstupní výbava se jmenuje Active a obsahuje sedm airbagů, dvouzónovou klimatizaci Climatronic, infotainment Swing s 6,5palcovým dotykovým displejem a Bluetooth, multifunkční volant, LED denní svícení a LED zadní svítilny, střešní ližiny, 17palcová kola z lehkých slitin a spoustu dalších prvků komfortní výbavy. Zajímavostí je proaktivní servis Care Connect a nouzové volání eCall již ve standardu. Na přání bude možné objednat výhodný paket Active Plus obsahující zadní parkovací senzory, tempomat a přední mlhové světlomety.
Vedle této výbavy nabídne Škoda domácímu trhu také stupně Amition a Style, jejich složení ale budeme znát až později spolu s kompletním ceníkem. Už dnes víme, že motorová paleta bude obsahovat dva zážehové a dva vznětové motory. Vedle již zmíněné 1.4 TSI to budou 2.0 TSI 4x4 DSG o výkonu 132 kW (180 k) a turbodiesely 2.0 TDI 4x4, DSG a 4x4 DSG o výkonu 110 kW (150 k), respektive 2.0 TDI 4x4 DSG o výkonu 140 kW (190 k). Znamená to, že na českém trhu nebude dostupná základní 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Objednávky přijímají dealeři od října, první vozy dostanou zákazníci v únoru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.