Pro českého fanouška je největší novinkou pařížského autosalonu zcela nepochybně Škoda Kodiaq. První sedmimístné SUV v historii automobilky má za sebou sice formální světovou premiéru v Berlíně, až pod Eiffelovou věží se s ním ale budou moci seznámit všichni zájemci. Těm také okřídlený šíp prozradil základní cenu. A ta není o moc vyšší než u Superbu.
Spekulovalo se o ní hodně, padala čísla jako 700 000 korun, někdy více, někdy méně. Škoda ale tentokrát překvapila, protože nastavila základní cenu Kodiaqu až nebezpečně blízko Superbu. 677 900 korun, to je suma, kterou zaplatíte za nejlevnější provedení se zážehovou 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovým automatem DSG s pádly pod volantem a pohonem předních kol (volitelně je dostupný i pohon 4x4). Na výběr budou za startovací cenu skutečně dva typy pohonů.
Jak velí tradice, vstupní výbava se jmenuje Active a obsahuje sedm airbagů, dvouzónovou klimatizaci Climatronic, infotainment Swing s 6,5palcovým dotykovým displejem a Bluetooth, multifunkční volant, LED denní svícení a LED zadní svítilny, střešní ližiny, 17palcová kola z lehkých slitin a spoustu dalších prvků komfortní výbavy. Zajímavostí je proaktivní servis Care Connect a nouzové volání eCall již ve standardu. Na přání bude možné objednat výhodný paket Active Plus obsahující zadní parkovací senzory, tempomat a přední mlhové světlomety.
Vedle této výbavy nabídne Škoda domácímu trhu také stupně Amition a Style, jejich složení ale budeme znát až později spolu s kompletním ceníkem. Už dnes víme, že motorová paleta bude obsahovat dva zážehové a dva vznětové motory. Vedle již zmíněné 1.4 TSI to budou 2.0 TSI 4x4 DSG o výkonu 132 kW (180 k) a turbodiesely 2.0 TDI 4x4, DSG a 4x4 DSG o výkonu 110 kW (150 k), respektive 2.0 TDI 4x4 DSG o výkonu 140 kW (190 k). Znamená to, že na českém trhu nebude dostupná základní 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Objednávky přijímají dealeři od října, první vozy dostanou zákazníci v únoru.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?