Pro českého fanouška je největší novinkou pařížského autosalonu zcela nepochybně Škoda Kodiaq. První sedmimístné SUV v historii automobilky má za sebou sice formální světovou premiéru v Berlíně, až pod Eiffelovou věží se s ním ale budou moci seznámit všichni zájemci. Těm také okřídlený šíp prozradil základní cenu. A ta není o moc vyšší než u Superbu.
Spekulovalo se o ní hodně, padala čísla jako 700 000 korun, někdy více, někdy méně. Škoda ale tentokrát překvapila, protože nastavila základní cenu Kodiaqu až nebezpečně blízko Superbu. 677 900 korun, to je suma, kterou zaplatíte za nejlevnější provedení se zážehovou 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovým automatem DSG s pádly pod volantem a pohonem předních kol (volitelně je dostupný i pohon 4x4). Na výběr budou za startovací cenu skutečně dva typy pohonů.
Jak velí tradice, vstupní výbava se jmenuje Active a obsahuje sedm airbagů, dvouzónovou klimatizaci Climatronic, infotainment Swing s 6,5palcovým dotykovým displejem a Bluetooth, multifunkční volant, LED denní svícení a LED zadní svítilny, střešní ližiny, 17palcová kola z lehkých slitin a spoustu dalších prvků komfortní výbavy. Zajímavostí je proaktivní servis Care Connect a nouzové volání eCall již ve standardu. Na přání bude možné objednat výhodný paket Active Plus obsahující zadní parkovací senzory, tempomat a přední mlhové světlomety.
Vedle této výbavy nabídne Škoda domácímu trhu také stupně Amition a Style, jejich složení ale budeme znát až později spolu s kompletním ceníkem. Už dnes víme, že motorová paleta bude obsahovat dva zážehové a dva vznětové motory. Vedle již zmíněné 1.4 TSI to budou 2.0 TSI 4x4 DSG o výkonu 132 kW (180 k) a turbodiesely 2.0 TDI 4x4, DSG a 4x4 DSG o výkonu 110 kW (150 k), respektive 2.0 TDI 4x4 DSG o výkonu 140 kW (190 k). Znamená to, že na českém trhu nebude dostupná základní 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Objednávky přijímají dealeři od října, první vozy dostanou zákazníci v únoru.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?