Pro českého fanouška je největší novinkou pařížského autosalonu zcela nepochybně Škoda Kodiaq. První sedmimístné SUV v historii automobilky má za sebou sice formální světovou premiéru v Berlíně, až pod Eiffelovou věží se s ním ale budou moci seznámit všichni zájemci. Těm také okřídlený šíp prozradil základní cenu. A ta není o moc vyšší než u Superbu.
Spekulovalo se o ní hodně, padala čísla jako 700 000 korun, někdy více, někdy méně. Škoda ale tentokrát překvapila, protože nastavila základní cenu Kodiaqu až nebezpečně blízko Superbu. 677 900 korun, to je suma, kterou zaplatíte za nejlevnější provedení se zážehovou 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou nebo šestistupňovým automatem DSG s pádly pod volantem a pohonem předních kol (volitelně je dostupný i pohon 4x4). Na výběr budou za startovací cenu skutečně dva typy pohonů.
Jak velí tradice, vstupní výbava se jmenuje Active a obsahuje sedm airbagů, dvouzónovou klimatizaci Climatronic, infotainment Swing s 6,5palcovým dotykovým displejem a Bluetooth, multifunkční volant, LED denní svícení a LED zadní svítilny, střešní ližiny, 17palcová kola z lehkých slitin a spoustu dalších prvků komfortní výbavy. Zajímavostí je proaktivní servis Care Connect a nouzové volání eCall již ve standardu. Na přání bude možné objednat výhodný paket Active Plus obsahující zadní parkovací senzory, tempomat a přední mlhové světlomety.
Vedle této výbavy nabídne Škoda domácímu trhu také stupně Amition a Style, jejich složení ale budeme znát až později spolu s kompletním ceníkem. Už dnes víme, že motorová paleta bude obsahovat dva zážehové a dva vznětové motory. Vedle již zmíněné 1.4 TSI to budou 2.0 TSI 4x4 DSG o výkonu 132 kW (180 k) a turbodiesely 2.0 TDI 4x4, DSG a 4x4 DSG o výkonu 110 kW (150 k), respektive 2.0 TDI 4x4 DSG o výkonu 140 kW (190 k). Znamená to, že na českém trhu nebude dostupná základní 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Objednávky přijímají dealeři od října, první vozy dostanou zákazníci v únoru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.