Toyota C-HR si určitě nemůže stěžovat na nudný vzhled. Ostatně i ten možná stojí za tím, že během prvního dne předprodeje tuzemské zastoupení japonské značky prodalo 90 automobilů. To mimo jiné také znamená, že již máme k dispozici kompletní český ceník crossoveru. A ten rozhodně není nezajímavý.
Když se C-HR představila poprvé, tipovali jsme ji na konkurenta Nissanu Juke. Ostatně, podívejte se na velmi velmi neortodoxní vnější design, který k malému crossoveru konkurenčního výrobce až nebývale sedí. Jenomže s délkou 4360 milimetrů, šířkou 1795 milimetrů, výškou 1555 milimetrů a rozvorem 2640 milimetrů je Toyota ve skutečnosti konkurentem jiného Nissanu – Qashqai. Proti němu tedy kromě divoké karosérie, která může být za 30 000 korun kompletně osvětlená LED diodami (přední i zadní světla, denní svícení a mlhovky), boduje kufrem o objemu 377 litrů a také odvážným interiérem. Tomu dominuje modrá lišta a od druhé výbavy také infotainment s osmipalcovou obrazovkou a volitelnou navigací. K poslechu může hrát prémiové audio JBL (s navigací Go za 45 000 korun).
Pod kapotou budou zatím jen dvě pohonné jednotky. Základem je přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 85 kW (116 k) s točivým momentem 185 Nm a spotřebou 5,7 l/100 km. Přední nápravu pohání šestistupňový manuál nebo bezestupňový automat Multidrive S, druhý jmenovaný je dostupný také s pohonem všech kol. Alternativu k benzínu představuje hybrid s 1.8litrovým benzínovým čtyřválcem a kombinovanou silou 90 kW (122 k). Spotřeba je v kombinaci s převodovkou E-CVT 3,7 l/100 km. Dynamické parametry zatím dostupné nejsou.
Základní výbava Live obsahuje 7 airbagů, asistent rozjezdu do kopce, adaptivní tempomat, upozornění na opuštění jízdního pruhu, přednárazový systém s detekcí chodců, úchyty Isofix, světelný senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, palubní počítač, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení nebo 17palcová kola s okrasnými kryty. Linie Active (i pro Hybrid) přidává rozpoznávání dopravních značek, dešťový senzor, zadní parkovací kameru, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Toyota Touch s osmipalcovým displejem a šesti reproduktory, 4,2palcový TFT displej, volant obšitý kůží Nappa, vyhřívaná přední sedadla s elektricky stavitelnou bederní opěrkou, bezklíčkové startování (Hybrid) nebo 17palcoválitá kola.
Ceník - Toyota C-HR
Live Active Dynamic Executive 1.2 Turbo (85 kW) 489 900 Kč 534 900 Kč 579 900 Kč 609 900 Kč 1.2 Turbo Multidrive S (85 kW) 539 900 Kč 584 900 Kč 629 900 Kč 659 900 Kč 1.2 Turbo Multidrive S 4x4 (85 kW) --------- --------- --------- 719 900 Kč 1.8 Hybrid (90 kW) --------- 629 900 Kč 674 900 Kč 704 900 KčStupeň Dynamic (i pro Hybrid) má navíc modrou dekorační linku v interiéru, dekory z černého klavírního laku, čalounění v kombinaci černé a modré, zatmavená boční okna, černou střechu nebo 18palcová litá kola. Nejvyšší výbava Executive (i pro Hybrid) nemá černou střechu, nabízí ale sledování dopravy za vozidlem, hlídání mrtvého úhlu, parkovací asistent, vyhřívaný volant a čalounění umělou nebo přírodní kůží. Objednání nejvyšších výbav je ale podmíněno volbou metalického, speciálního nebo bílého perleťového laku karosérie za 15 000, respektive 22 500 korun.
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.