Toyota C-HR si určitě nemůže stěžovat na nudný vzhled. Ostatně i ten možná stojí za tím, že během prvního dne předprodeje tuzemské zastoupení japonské značky prodalo 90 automobilů. To mimo jiné také znamená, že již máme k dispozici kompletní český ceník crossoveru. A ten rozhodně není nezajímavý.
Když se C-HR představila poprvé, tipovali jsme ji na konkurenta Nissanu Juke. Ostatně, podívejte se na velmi velmi neortodoxní vnější design, který k malému crossoveru konkurenčního výrobce až nebývale sedí. Jenomže s délkou 4360 milimetrů, šířkou 1795 milimetrů, výškou 1555 milimetrů a rozvorem 2640 milimetrů je Toyota ve skutečnosti konkurentem jiného Nissanu – Qashqai. Proti němu tedy kromě divoké karosérie, která může být za 30 000 korun kompletně osvětlená LED diodami (přední i zadní světla, denní svícení a mlhovky), boduje kufrem o objemu 377 litrů a také odvážným interiérem. Tomu dominuje modrá lišta a od druhé výbavy také infotainment s osmipalcovou obrazovkou a volitelnou navigací. K poslechu může hrát prémiové audio JBL (s navigací Go za 45 000 korun).
Pod kapotou budou zatím jen dvě pohonné jednotky. Základem je přeplňovaná dvanáctistovka o výkonu 85 kW (116 k) s točivým momentem 185 Nm a spotřebou 5,7 l/100 km. Přední nápravu pohání šestistupňový manuál nebo bezestupňový automat Multidrive S, druhý jmenovaný je dostupný také s pohonem všech kol. Alternativu k benzínu představuje hybrid s 1.8litrovým benzínovým čtyřválcem a kombinovanou silou 90 kW (122 k). Spotřeba je v kombinaci s převodovkou E-CVT 3,7 l/100 km. Dynamické parametry zatím dostupné nejsou.
Základní výbava Live obsahuje 7 airbagů, asistent rozjezdu do kopce, adaptivní tempomat, upozornění na opuštění jízdního pruhu, přednárazový systém s detekcí chodců, úchyty Isofix, světelný senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio s CD, MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, palubní počítač, multifunkční volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, LED denní svícení nebo 17palcová kola s okrasnými kryty. Linie Active (i pro Hybrid) přidává rozpoznávání dopravních značek, dešťový senzor, zadní parkovací kameru, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Toyota Touch s osmipalcovým displejem a šesti reproduktory, 4,2palcový TFT displej, volant obšitý kůží Nappa, vyhřívaná přední sedadla s elektricky stavitelnou bederní opěrkou, bezklíčkové startování (Hybrid) nebo 17palcoválitá kola.
Ceník - Toyota C-HR
Live Active Dynamic Executive 1.2 Turbo (85 kW) 489 900 Kč 534 900 Kč 579 900 Kč 609 900 Kč 1.2 Turbo Multidrive S (85 kW) 539 900 Kč 584 900 Kč 629 900 Kč 659 900 Kč 1.2 Turbo Multidrive S 4x4 (85 kW) --------- --------- --------- 719 900 Kč 1.8 Hybrid (90 kW) --------- 629 900 Kč 674 900 Kč 704 900 KčStupeň Dynamic (i pro Hybrid) má navíc modrou dekorační linku v interiéru, dekory z černého klavírního laku, čalounění v kombinaci černé a modré, zatmavená boční okna, černou střechu nebo 18palcová litá kola. Nejvyšší výbava Executive (i pro Hybrid) nemá černou střechu, nabízí ale sledování dopravy za vozidlem, hlídání mrtvého úhlu, parkovací asistent, vyhřívaný volant a čalounění umělou nebo přírodní kůží. Objednání nejvyšších výbav je ale podmíněno volbou metalického, speciálního nebo bílého perleťového laku karosérie za 15 000, respektive 22 500 korun.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?