Zatímco u SUV Yeti Škoda v minulém týdnu obohatila nabídku o speciální edici Trumf, Superb se dočkal redukce nabídky pohonných jednotek. Není to však jediná změna u vlajkové lodi okřídleného šípu. Došlo také k poměrně velkému zdražení.
Úpravy ceníků jsou v případě Škodovky poměrně častým jevem. Ubírání nebo přidávání motorů a především zvedání cen proběhlo za necelý rok dokonce dvakrát. Konkrétně v případě Superbu nejprve stoupla cena loni v listopadu o 15 tisíc korun, startovací cena tak byla 614 900 korun místo předchozích 599 900 korun. Letos v dubnu šla cenovka nahoru o další tisícikorunu, spolu s tím ale došlo alespoň k mírnému doplnění standardní výbavy. Pokud jde o redukci motorové palety, tak v srpnu z ní vypadla základní naftová šestnáctistovka TDI o výkonu 88 kW (120 k) v úsporném provedení GreenLine.
Čekali byste, že bude mít Superb, respektive zájemce o něj, nyní klid? Nebude, Škoda totiž přistoupila k dalším změnám v ceníku. Začít můžeme u redukce motorového portfolia, ačkoliv je nutné připustit, že se o velké překvapení nejedná. Spolu s úsporným modelem totiž nyní skončila i standardní verze téže naftové šestnáctistovky v kombinaci s dvouspojkovým automatem DSG. Zbytek palety zůstává stejný, to znamená 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), volitelně s DSG i pohonem všech kol, 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k), volitelně s DSG, 2.0 TSI o výkonu 162 kW (206 k) s DSG, respektive o výkonu 206 kW (280 k) s DSG a pohonem všech kol, a 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 140 kW (190 k), volitelně s DSG a pohonem všech kol (u silnější verze v kombinaci s DSG).
Ceník - Škoda Superb/Superb Combi
Active Ambition Style SportLine L&K 1.4 TSI (110 kW) 630 900 Kč 694 900 Kč 744 900 Kč ---------- ---------- 1.4 TSI DSG (110 kW) 695 900 Kč 759 900 Kč 809 900 Kč ---------- ---------- 1.4 TSI 4x4 (110 kW) 695 900 Kč 759 900 Kč 809 900 Kč ---------- ---------- 1.8 TSI (132 kW) ---------- 739 900 Kč 789 900 Kč 860 900 Kč 865 900 Kč 1.8 TSI DSG (132 kW) ---------- 804 900 Kč 854 900 Kč 925 900 Kč 930 900 Kč 2.0 TSI DSG (162 kW) ---------- 854 900 Kč 904 900 Kč 975 900 Kč 980 900 Kč 2.0 TSI DSG 4x4 (206 kW) ---------- 984 900 Kč 1 034 900 Kč 1 105 900 Kč 1 110 900 Kč 2.0 TDI (110 kW) 673 900 Kč 735 900 Kč 785 900 Kč 856 900 Kč 861 900 Kč 2.0 TDI DSG (110 kW) 738 900 Kč 800 900 Kč 850 900 Kč 921 900 Kč 926 900 Kč 2.0 TDI 4x4 (110 kW) ---------- 800 900 Kč 850 900 Kč 921 900 Kč 926 900 Kč 2.0 TDI (140 kW) ---------- 781 900 Kč 831 900 Kč 902 900 Kč 907 900 Kč 2.0 TDI DSG (140 kW) ---------- 846 900 Kč 896 900 Kč 967 900 Kč 972 900 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (140 kW) ---------- 911 900 Kč 961 900 Kč 1 032 900 Kč 1 037 900 KčPoznámka: Příplatek za kombi je 30 tisíc korun.
Více v konečném součtu zamrzí zvýšení cen jednotlivých výbavových stupňů. Základní linie Active tak stojí o 15 tisíc korun více s benzínovým a o 17 tisíc korun více s naftovým motorem. Stupně Ambition a Style zdražily shodně o 12, respektive 14 tisíc korun, a vrcholný model Laurin & Klement má ceny vyšší o 13 a 15 tisíc korun. Superb SportLine dopadl v relativním srovnání nejlépe, u benzínových motorů je jen o 2 tisíce a u naftových o 4 tisíce dražší. V nabídce zůstalo také kombi s plošným příplatkem 30 tisíc korun. Novinkou ve výbavě je vyhřívaný multifunkční kožený volant v rámci malého koženého paketu za příplatek 3 až 5 tisíc korun pro linie Ambition, Style a Laurin & Klement. SportLine má tuto funkci ve standardu. Základní výbava Active byla dále obohacena o Bluetooth, stupně Active a Ambition mohou bezplatně přijít o klimatizaci (kdyby se vůz vydal trhat okruhové rekordy) a Superb Active už nemůže být vybaven sklápěním zadních sedadel z kufru. Některé příplatky pak zdražily o několik stokorun.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.