Zatímco u SUV Yeti Škoda v minulém týdnu obohatila nabídku o speciální edici Trumf, Superb se dočkal redukce nabídky pohonných jednotek. Není to však jediná změna u vlajkové lodi okřídleného šípu. Došlo také k poměrně velkému zdražení.
Úpravy ceníků jsou v případě Škodovky poměrně častým jevem. Ubírání nebo přidávání motorů a především zvedání cen proběhlo za necelý rok dokonce dvakrát. Konkrétně v případě Superbu nejprve stoupla cena loni v listopadu o 15 tisíc korun, startovací cena tak byla 614 900 korun místo předchozích 599 900 korun. Letos v dubnu šla cenovka nahoru o další tisícikorunu, spolu s tím ale došlo alespoň k mírnému doplnění standardní výbavy. Pokud jde o redukci motorové palety, tak v srpnu z ní vypadla základní naftová šestnáctistovka TDI o výkonu 88 kW (120 k) v úsporném provedení GreenLine.
Čekali byste, že bude mít Superb, respektive zájemce o něj, nyní klid? Nebude, Škoda totiž přistoupila k dalším změnám v ceníku. Začít můžeme u redukce motorového portfolia, ačkoliv je nutné připustit, že se o velké překvapení nejedná. Spolu s úsporným modelem totiž nyní skončila i standardní verze téže naftové šestnáctistovky v kombinaci s dvouspojkovým automatem DSG. Zbytek palety zůstává stejný, to znamená 1.4 TSI o výkonu 110 kW (150 k), volitelně s DSG i pohonem všech kol, 1.8 TSI o výkonu 132 kW (180 k), volitelně s DSG, 2.0 TSI o výkonu 162 kW (206 k) s DSG, respektive o výkonu 206 kW (280 k) s DSG a pohonem všech kol, a 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) nebo 140 kW (190 k), volitelně s DSG a pohonem všech kol (u silnější verze v kombinaci s DSG).
Ceník - Škoda Superb/Superb Combi
Active Ambition Style SportLine L&K 1.4 TSI (110 kW) 630 900 Kč 694 900 Kč 744 900 Kč ---------- ---------- 1.4 TSI DSG (110 kW) 695 900 Kč 759 900 Kč 809 900 Kč ---------- ---------- 1.4 TSI 4x4 (110 kW) 695 900 Kč 759 900 Kč 809 900 Kč ---------- ---------- 1.8 TSI (132 kW) ---------- 739 900 Kč 789 900 Kč 860 900 Kč 865 900 Kč 1.8 TSI DSG (132 kW) ---------- 804 900 Kč 854 900 Kč 925 900 Kč 930 900 Kč 2.0 TSI DSG (162 kW) ---------- 854 900 Kč 904 900 Kč 975 900 Kč 980 900 Kč 2.0 TSI DSG 4x4 (206 kW) ---------- 984 900 Kč 1 034 900 Kč 1 105 900 Kč 1 110 900 Kč 2.0 TDI (110 kW) 673 900 Kč 735 900 Kč 785 900 Kč 856 900 Kč 861 900 Kč 2.0 TDI DSG (110 kW) 738 900 Kč 800 900 Kč 850 900 Kč 921 900 Kč 926 900 Kč 2.0 TDI 4x4 (110 kW) ---------- 800 900 Kč 850 900 Kč 921 900 Kč 926 900 Kč 2.0 TDI (140 kW) ---------- 781 900 Kč 831 900 Kč 902 900 Kč 907 900 Kč 2.0 TDI DSG (140 kW) ---------- 846 900 Kč 896 900 Kč 967 900 Kč 972 900 Kč 2.0 TDI DSG 4x4 (140 kW) ---------- 911 900 Kč 961 900 Kč 1 032 900 Kč 1 037 900 KčPoznámka: Příplatek za kombi je 30 tisíc korun.
Více v konečném součtu zamrzí zvýšení cen jednotlivých výbavových stupňů. Základní linie Active tak stojí o 15 tisíc korun více s benzínovým a o 17 tisíc korun více s naftovým motorem. Stupně Ambition a Style zdražily shodně o 12, respektive 14 tisíc korun, a vrcholný model Laurin & Klement má ceny vyšší o 13 a 15 tisíc korun. Superb SportLine dopadl v relativním srovnání nejlépe, u benzínových motorů je jen o 2 tisíce a u naftových o 4 tisíce dražší. V nabídce zůstalo také kombi s plošným příplatkem 30 tisíc korun. Novinkou ve výbavě je vyhřívaný multifunkční kožený volant v rámci malého koženého paketu za příplatek 3 až 5 tisíc korun pro linie Ambition, Style a Laurin & Klement. SportLine má tuto funkci ve standardu. Základní výbava Active byla dále obohacena o Bluetooth, stupně Active a Ambition mohou bezplatně přijít o klimatizaci (kdyby se vůz vydal trhat okruhové rekordy) a Superb Active už nemůže být vybaven sklápěním zadních sedadel z kufru. Některé příplatky pak zdražily o několik stokorun.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.