Akční sérii Trumf Škodovka dopřála hned několika svým modelům napříč novodobou historií, zdaleka nejznámější je pak ve spojení s modelem Felicia. Tu poznáte například podle karetního symbolu na C-sloupku. Nově představené SUV Yeti Trumf žádný takovým emblém nemá, přichází však s bohatou výbavou a zajímavou cenou.
Výroba první generace Škody Yeti se pomalu blíží ke konci. Poptávka po voze však v Česku neutichá, což dokazuje 3910 prodaných automobilů za prvních osm měsíců letošního roku. Provedení Trumf tak má jen podtrhnout atraktivitu kompaktního SUV a třeba ještě trochu zvýšit zájem o něj. Základem speciální série je Yeti nebo Yeti Outdoor ve startovací výbavě Active, což znamená čtyři airbagy, elektrická a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač nebo 16palcová ocelová kola s velkoplošnými kryty. Provedení Trumf pak k tomuto přidává výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla s bederními opěrkami, kožený volant, audiosystém Swing s pětipalcovým dotykovým displejem, přední mlhové světlomety a parkovací senzory.
Za příplatek 13 000 korun nabízí Škoda paket Trumf Plus, obsahující Bluetooth, třetí hlavovou opěrku vzadu, Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrkou, alarm, neplnohodnotnou ocelovou rezervu, zvedák vozu, klíč na kola nebo síťový program. Celkem všechny prvky stojí 18 500 korun, paket tedy přináší zvýhodnění 5500 korun. Jediné další příplatky pak představují metalický odstín za 14 700 korun, prodloužená záruka a předplacený servis.
Ceník - Škoda Yeti Trumf
Yeti Yeti Outdoor 1.2 TSI (81 kW) 399 900 Kč 419 900 Kč 1.2 TSI DSG (81 kW) 439 900 Kč 459 900 Kč 1.4 TSI (92 kW) 442 900 Kč 462 900 Kč 1.4 TSI DSG (92 kW) 492 900 Kč 512 900 Kč 2.0 TDI (81 kW) 472 900 Kč 492 900 Kč 2.0 TDI 4x4 (81 kW) 522 900 Kč 542 900 KčPod kapotou Yeti i Yeti Outdoor se objeví trojice motorů. Základ představuje dvanáctistovka TSI o výkonu 81 kW (110 k) v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým automatem DSG. Stejnou kombinaci nabízí i silnější 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Jediným turbodieselem je dvoulitr TDI o výkonu 81 kW (110 k) s pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol, respektive šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Základní cena vozu je 399 900 korun, objednávat jej lze již dnes. Fyzicky se však první modely Trumf dostanou k zákazníku na začátku příštího roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.