Akční sérii Trumf Škodovka dopřála hned několika svým modelům napříč novodobou historií, zdaleka nejznámější je pak ve spojení s modelem Felicia. Tu poznáte například podle karetního symbolu na C-sloupku. Nově představené SUV Yeti Trumf žádný takovým emblém nemá, přichází však s bohatou výbavou a zajímavou cenou.
Výroba první generace Škody Yeti se pomalu blíží ke konci. Poptávka po voze však v Česku neutichá, což dokazuje 3910 prodaných automobilů za prvních osm měsíců letošního roku. Provedení Trumf tak má jen podtrhnout atraktivitu kompaktního SUV a třeba ještě trochu zvýšit zájem o něj. Základem speciální série je Yeti nebo Yeti Outdoor ve startovací výbavě Active, což znamená čtyři airbagy, elektrická a vyhřívaná zrcátka, elektrická přední okna, manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač nebo 16palcová ocelová kola s velkoplošnými kryty. Provedení Trumf pak k tomuto přidává výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla s bederními opěrkami, kožený volant, audiosystém Swing s pětipalcovým dotykovým displejem, přední mlhové světlomety a parkovací senzory.
Za příplatek 13 000 korun nabízí Škoda paket Trumf Plus, obsahující Bluetooth, třetí hlavovou opěrku vzadu, Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrkou, alarm, neplnohodnotnou ocelovou rezervu, zvedák vozu, klíč na kola nebo síťový program. Celkem všechny prvky stojí 18 500 korun, paket tedy přináší zvýhodnění 5500 korun. Jediné další příplatky pak představují metalický odstín za 14 700 korun, prodloužená záruka a předplacený servis.
Ceník - Škoda Yeti Trumf
Yeti Yeti Outdoor 1.2 TSI (81 kW) 399 900 Kč 419 900 Kč 1.2 TSI DSG (81 kW) 439 900 Kč 459 900 Kč 1.4 TSI (92 kW) 442 900 Kč 462 900 Kč 1.4 TSI DSG (92 kW) 492 900 Kč 512 900 Kč 2.0 TDI (81 kW) 472 900 Kč 492 900 Kč 2.0 TDI 4x4 (81 kW) 522 900 Kč 542 900 KčPod kapotou Yeti i Yeti Outdoor se objeví trojice motorů. Základ představuje dvanáctistovka TSI o výkonu 81 kW (110 k) v kombinaci se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým automatem DSG. Stejnou kombinaci nabízí i silnější 1.4 TSI o výkonu 92 kW (125 k). Jediným turbodieselem je dvoulitr TDI o výkonu 81 kW (110 k) s pětistupňovým manuálem a pohonem předních kol, respektive šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Základní cena vozu je 399 900 korun, objednávat jej lze již dnes. Fyzicky se však první modely Trumf dostanou k zákazníku na začátku příštího roku.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.