Kia Optima míří na český trh s karosérií kombi i ve sportovně laděných verzích GT-Line a GT. Z její strany to ale stále není vše. Tuzemské zastoupení značky totiž uvádí také model z druhé strany portfolia. Jak asi tušíte, jde o plug-in hybrid, kterých ve střední třídě zase tolik není.
Kia do budoucna plánuje úplné vyřazení naftových motorů, nahradit je přitom mají hybridní ústrojí. Mělo by sice jít především o diesel-elektrické varianty, aktuálně se však fanoušci a zákazníci musí spokojit s benzín-elektrickým pohonem. Přesně tím totiž disponuje Optima PHEV, nástupce standardního hybridního sedanu střední třídy. Příliš konkurentů nemá, tím hlavním je Volkswagen Passat GTE, za ním ale zeje velká díra, vyplněná akorát prémiovými modely od BMW nebo Mercedesu. A na ty Kia zatím útočit nechce. Od klasické Optimy, nabízené s 1.7 CRDi nebo 2.0 T-GDI, se provedení PHEV liší aktivním krytem masky chladiče, jinými nárazníky, 17palcovými litými koly se speciálním designem a několika specifickými emblémy. V předním blatníku je nabíjecí port, kterým sedan jednoduše připojíte do zásuvky.
Nabíjet se budou lithium-iontové polymerové akumulátory s kapacitou 9,8 kWh, dodávající sílu elektromotoru o výkonu 50 kW (68 k) s točivým momentem 205 Nm. Ten spolupracuje se zážehovým dvoulitrem GDI o výkonu 115 kW (156 k) s točivým momentem 189 Nm, celkově se tak sedan může pochlubit silou 151 kW (205 k) a 376 Nm. Na kola přenáší výkon šestistupňový automat, do nějž je integrován elektrický motor. Dynamické vlastnosti Optimy PHEV jsou srovnatelné s klasickými spalovacími motory – stovka za 9,4 sekundy a maximální rychlost 192 km/h. Průměrná spotřeba paliva je podle tabulek 1,6 l/100 km, důvodem je ale především fakt, že sedan umí ujet při maximálně 120 km/h až 54 kilometrů čistě na elektřinu. Jak se na správný plug-in hybrid sluší, má Optima hned několik vychytávek, šetřících energii. Klasikou je rekuperace brzdné energie, novinkou je však systém topení a ventilace s možností práce pouze na straně řidiče. Sledovat stav pohonného ústrojí lze na speciálně upraveném přístrojovém panelu, největší nevýhodou je tak zavazadelník o objemu jen 307 litrů.
V tuzemských showroomech se Optima PHEV objeví pouze v nejvyšší výbavě Premium. Ta obsahuje sedm airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, dešťový a světelný senzor, adaptivní tempomat, 360stupňový kamerový systém, sledování mrtvého úhlu, upozornění na vozidla přijíždějící ze strany při couvání, autonomní nouzové brzdění, asistent pro jízdu v pruzích, přední a zadní parkovací senzory, parkovací asistent pro podélné a příčné parkování, Isofix pro zadní krajní sedadla, elektricky sklopná a vyhřívaná zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment s osmipalcovou obrazovkou, navigací, couvací kamerou, Apple CarPlay a Android Auto, audiosystém Harman Kardon s deseti reproduktory, bezdrátovou nabíječku, vyhřívaný multifunkční kožený volant, kožené čalounění sedadel s vyhříváním vpředu i vzadu, odvětráváním a elektrickým nastavováním v osmi směrech vpředu, bezklíčkové odemykání a startování, full-LED přední světlomety s diodami denního svícení, full-LED zadní světla nebo 17palcová litá kola. Bez příplatku je dodáváno kožené čalounění v bílé barvě a polstrováním výplní dveří v bílé umělé usni. Všechny tyto prvky ale Kia nedává zadarmo. Jediný stupeň výbavy tak vychází na 1 149 980 korun, což je hodně nad úrovní klasických spalovacích konkurentů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?